Vi som väntar Septemberbebisar 2014
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Hej!
Hoppas gärna in här, har läst ikapp tråden från början. :)
Jag är 36 år (37 på lördag!) och väntar mitt andra barn med BF 27/9.
Har varit kolossalt trött denna graviditet, förra gången blev jag piggare i mitten men nu är det som att gå i dvala mest hela tiden. Mitt HB var 117 när jag var hos BM 4 juni och sedan dess äter jag niferex varannan dag.
Jag har iaf. en förstående man som fixar mycket och lagar det mesta av maten.
Annars mådde jag illa länge. likadant förra gången, och har hittills gått upp ca 2 kg (gick upp totalt 6 kg förra gången).
Någon mer som har dagliga sammandragningar ? I morse när jag vakna hade jag typ 10 stycken på 25 min sen släppte det. Annars brukar jag få när jag rört mig mycket. Fått så några gånger på morgonen. Är det normalt ?
Har varit riktigt trött den här veckan. Och med dålig sömn, ryggont så blir lätt tålamodet inte det bästa och sonen verkar ha sin värsta trotsperiod hittills nu. Orkade inte alls inatt när han vägrade somna om så det slutade med att jag gick ner och grät i soffan och maken fick natta sonen igen.
Får också mycket sammandragningar när jag anstränger mig mer men inga som gör ont än.
Nyfiken, är någon av er medlem i septembermammor 2014 på fb?
Hej,
Tänkte flika in i diskussionen kring järnvärde som varit tidigare: Jag har också lågt järnvärde. Min barnmorska är mycket skeptisk till allt järnintag som inte har med kosten att göra av någon anledning. Hon tipsade mig om jordgubbar som tydligen ska innehålla järn. Så nu tänker jag äta jordgubbar dagligen. Passar ju bra så här i sommartider (Har en man som är vegetarian så vi brukar inte äta kött hemma vilket annars kan vara ett naturligt järintag).
Hej,
Tänkte flika in i diskussionen kring järnvärde som varit tidigare: Jag har också lågt järnvärde. Min barnmorska är mycket skeptisk till allt järnintag som inte har med kosten att göra av någon anledning. Hon tipsade mig om jordgubbar som tydligen ska innehålla järn. Så nu tänker jag äta jordgubbar dagligen. Passar ju bra så här i sommartider (Har en man som är vegetarian så vi brukar inte äta kött hemma vilket annars kan vara ett naturligt järintag).
Jordgubbar ordinerade min BM när jag väntade mitt första barn (hon är född 3/7). Hon var så nöjd med att kunna ordinera det sommartid, lite gulligt tycker jag. :)
Jordgubbar ordinerade min BM när jag väntade mitt första barn (hon är född 3/7). Hon var så nöjd med att kunna ordinera det sommartid, lite gulligt tycker jag. :)