• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Firran
    thefee skrev 2014-06-17 19:52:24 följande:
    Här är en till som är jätte trött! Hade ett hb på 105 vid förra besöket hos bm och nästa vecka är det dags igen. Har under tiden käkat järntabletter (inte varje dag då jag glömmer bort dom ibland) som jag hoppas gett lite resultat iaf. Dom har iaf inte påverkat magen så mycket vilket jag är väldigt tacksam över. Men tycker jag känt mig ännu tröttare efter att ha börjat käka dom?
    Har även fått hemsk foglossning/ryggont dom senaste dagarna. Har provat med värkmedicin men tycker inte att det hjälper men ska försöka hålla ut denna vecka och sen se vad bm säger om inte ryggen blivit bättre efter tre dagar ledigt nu till helgen. Kan hända att hon vill sjukskriva mig fast jag bara har ca 3 veckor jobb kvar innan semester och efter det mammaledigt. Men om inte ryggen blir bättre kommer jag inte klara av att jobba längre trots att jag fått byta bort dom tunga arbetsuppgifterna.
    har faktiskt också tänkt på det om tabletterna... att jag både känt mig tröttare och mått sämre... men borde väl inte vara en biverkning ? : ( jag åt också tabletter innan för hade 102... men också ganska slarvig att komma ihåg men tyckte jag iaf vart ganska noga.. men det hade iaf sjunkit till 98 =( ... och nu vill jag ju inte få läghre så försöker få i mig två om dagen och verkligen dricka de med juice.... 

åh ... då kanske du blir sjukskriven.. det vart jag vecka 27 med min första graviditet för ryggvärk.. men nu känner jag ingenting sånt.... gått 30 veckor snart... 
  • emjh

Hej! 

Hoppas gärna in här, har läst ikapp  tråden från början.  :) 
    Jag är 36 år (37 på lördag!) och väntar mitt andra barn med BF 27/9. 

Har varit kolossalt trött denna graviditet, förra gången blev jag piggare i mitten men nu är det som att gå i dvala mest hela tiden. Mitt HB var 117 när jag var hos BM 4 juni och sedan dess äter jag niferex varannan dag.

Jag har iaf. en förstående man som fixar mycket och lagar det mesta av maten. Glad

Annars mådde jag illa länge. likadant förra gången, och har hittills gått upp ca 2 kg (gick upp totalt 6 kg förra gången). 

• Em1989

Någon mer som har dagliga sammandragningar ? I morse när jag vakna hade jag typ 10 stycken på 25 min sen släppte det. Annars brukar jag få när jag rört mig mycket. Fått så några gånger på morgonen. Är det normalt ?

• thefee

Har varit riktigt trött den här veckan. Och med dålig sömn, ryggont så blir lätt tålamodet inte det bästa och sonen verkar ha sin värsta trotsperiod hittills nu. Orkade inte alls inatt när han vägrade somna om så det slutade med att jag gick ner och grät i soffan och maken fick natta sonen igen.
    Får också mycket sammandragningar när jag anstränger mig mer men inga som gör ont än.

• Katta1

Hej,
    Tänkte flika in i diskussionen kring järnvärde som varit tidigare: Jag har också lågt järnvärde. Min barnmorska är mycket skeptisk till allt järnintag som inte har med kosten att göra av någon anledning. Hon tipsade mig om jordgubbar som tydligen ska innehålla järn. Så nu tänker jag äta jordgubbar dagligen. Passar ju bra så här i sommartider (Har en man som är vegetarian så vi brukar inte äta kött hemma vilket annars kan vara ett naturligt järintag).

• thefee
    Katta1 skrev 2014-06-24 16:04:11 följande:

Hej,

Tänkte flika in i diskussionen kring järnvärde som varit tidigare: Jag har också lågt järnvärde. Min barnmorska är mycket skeptisk till allt järnintag som inte har med kosten att göra av någon anledning. Hon tipsade mig om jordgubbar som tydligen ska innehålla järn. Så nu tänker jag äta jordgubbar dagligen. Passar ju bra så här i sommartider (Har en man som är vegetarian så vi brukar inte äta kött hemma vilket annars kan vara ett naturligt järintag).

Åå jordgubbar som är så gott! Åt ganska mcket jordgubbar i midsommarhelgen och mitt hb hade nog stigit lite när jag var till bm igår. Men då äter jag ju också järntabletter. Men jordgubbarna gav mig jättwlös mage och ännu mera toa besök eftersom jag behövde kissa mer efter alla jordgubbar också så känns skönt nu när magen lugnat ner sig igen.
  • emjh

Jordgubbar ordinerade min BM när jag väntade mitt första barn (hon är född 3/7). Hon var så nöjd med att kunna ordinera det sommartid, lite gulligt tycker jag. :)

• Katta1
    thefee skrev 2014-06-24 16:21:10 följande:
    Åå jordgubbar som är så gott! Åt ganska mcket jordgubbar i midsommarhelgen och mitt hb hade nog stigit lite när jag var till bm igår. Men då äter jag ju också järntabletter. Men jordgubbarna gav mig jättwlös mage och ännu mera toa besök eftersom jag behövde kissa mer efter alla jordgubbar också så känns skönt nu när magen lugnat ner sig igen.
    Okej, ja jag äter också järntablett hemofer en gång per dag.
    Men annars är ju spenat och broccoli bra järnintag också. Jordgubbar varje dag var väl att ta i men någonting med järn i sig per dag. Är det inte jordgubbar ska jag försöka mig på åtminståne spenat. 

• Katta1
    emjh skrev 2014-06-24 22:31:24 följande:

Jordgubbar ordinerade min BM när jag väntade mitt första barn (hon är född 3/7). Hon var så nöjd med att kunna ordinera det sommartid, lite gulligt tycker jag. :)

:)
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014