Anonym (E) skrev 2016-11-15 04:52:31 följande:
Tråkigt att ni fick avslag, känns ju hopplöst. Man har ju barn tillsammans o så får man inte bo tillsammans förrens man har en bra inkomst, dumt. Vaddå får du inte ens bo i dina föräldrars villa med din familj för att migrationsverket inte vill, vem är dom som bestämmer varför tänker de bara på syrier och inte oss skattebetalare o medborgare? Skulle ni gå hela vägen om du hade jobb? Alltså om du hade en inkomst skulle du få bo hos föräldrarna då eller?
Jag undrar om det godkänns om man har en inkomst och hyr en våning från en två plans hus utan kök alltså att man delar kök med ägarna?
Tycker absolut detta har gått för långt och är totalt hopplöst! Skall det verkligen vara så här för oss svenska medborgare som betalat skatt, jobbat och bidragit och sen när man råkar träffa kärleken utanför eus gränser så känns det som att man blir totalt dissad och blir rejält bestraffad och får ett betydligt mer komplicerat liv än vad man bett om eller ens kunnat ana.
Så känns det nu!
Trodde från början att detta inte skulle bli några problem alls, vi har en lång och stabil relation bakom oss i flertal år och även ett barn ihop så själva relationen kan man absolut inte ifrågasätta, men känns ju som det bara handlar om pengar numera och att man inte tar hänsyn överhuvudtaget till att man har barn ihop och är en stabil familj som behöver bo tillsammans och dessutom hjälpas åt med ekonomin och det praktiska för att allt skall fungera och rulla på, precis som en vanlig svensk familj gör, bägge jobbar, bägge hjälps åt att ta hand om barnen!
Som du säger, är det meningen att jag skall kanske under över 1 års tid eller 1,5 år vara utan min man och han inte få träffa sitt barn för att jag måste helt ensam ta hand om vårt barn och jobba heltid för att han skall kunna få komma till Sverige överhuvudtaget.
Det finns pengar inom familjen och både villa, fritidshus och lägenhet men det måste vara jag som försörjer oavsett och ha fast jobb och tillräcklig inkomst sen att man själv äger sin bostad eller är förstahandsuthyrare antar jag är det som också gäller. Har fått en massa papper som jag ej gått igenom än men när jag läst klart allt så kanske jag kan svara mer definitivt på dina frågor ang bostad osv och jag delar gärna med mig om det hjälper andra därute för hade jag vetat detta själv mer definitivt från början så hade vi inte ens besvärat oss med att ansöka nu för det var en jäkla massa jobb med det och papper att bifoga och tar tid, sen kostar det ju en liten peng också!
Skall efter att ha läst igenom alla papper noggrant även ta ett beslut om jag skall överklaga eller inte för när jag tidigare haft kontakt med mig.verket så har det låtit annorlunda på många olika plan gällande inkomst och dylikt,dvs innan försörjningskravet. Tycker som sagt man hamnar i en jäkla rävsax och plötsligt så styrdes vårat liv och framtid av myndigheter och hamnade i händerna på dem!