• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • perniha
    Jempiz: vad mysigt med UL och härligt att allt såg bra ut! Dessutom är det ju rätt skönt att avverka en vecka bara sådär och flyttas fram! ;-P

Nu har jag en liten fråga kring barnvagnar, jag är tidigt ute men gillar ju det här med barnvagnsjakt och klämma och känna så några köp blir det ju inte närmsta tiden ändå. Har någon här prövat Kronans vagnar? Är sugen på Kronan Duo S med fyra hjul varav de två främre är svängbara. Kanske ni har något annat bra tips på vagn som funkar bra i terräng och snö och även i stan?
  • råneåtjej85

Kan ju tipsa om att NTF Norrbotten hyr ut babyskydd i 9 månader för ca 700 kr. Det är graco logico S. Skulle man krocka är det bara att åka dit och hämta ut en ny utan extra kostnad. Jag hade det till första barnet och lär köra samma till nästa. Kul med fler i norra byarna! Var i Råneå bor du Emmute?

• Tinzu

Oj! vad roligt med UL, och dessutom att få en skjuts framåt dessutom på köpet woho! grattis Jempiz

• emmute

Råneåtjej85 - vi bor i röda hyreshuset närmast "västihällan" där PRO har sina samlingar :P Du då? :)

• Heelleennaa

Perniha, vi var och kände och klämde på en kronans vagn på barnens hus, kommer dock inte ihåg vilken modell det var, men vi gillade den. Just nu är vi dock inne på en vagn från Tako som vi hittade på internet, bra pris, men vi har inte riktigt bestämt oss ännu. Den verkar bra, men vi har inte sett någon på riktigt så det är lite som att köpa grisen i säcken. Det vi vet säkert är att det ska vara svängbara hjul fram så den blir lättkörd. 

Jempiz, vad härligt att bli framflyttad en vecka, själv blev jag bakåtflyttad ca 4v.

Var hos min barnmorska idag, fortfarande lågt hjärnvärde och dessutom mkt lågt blodsocker, inte konstigt att man är trött igen, nu blir det att knapra hjärntabletter och mkt broccoli så kanske man kan bli piggare :) Ska på kurs nu i helgen i Göteborg, kommer bli tungt att stiga upp tidigt i morgon, kl 4 på morgonen för att hinna med flyget och tidiga mornar hela helgen, men det är bara kämpa på. 

• perniha
    Heelleennaa: Ja men perfekt då ska jag svänga förbi barnens hus i helgen och klämma och känna lite på den! Har också spanat in Tako lite och de ser rejäla ut med stora hjul fram, finns ingen affär i Göteborg som har dem så du kan klämma i helgen...OM nu tiden finns för barnvagnskläm när ni har utbildning såklart!

Har bokat tid för glukosbelastning jag, när jag gjorde den med första så fick jag bälga i mig en gigantisk mängd sockervatten men enligt min barnmorska ska de ha minskat mängden nu...någon som vet om det stämmer? Hon sa att det skulle vara typ 1-2 dl inte mer. Hoppas på det, spyr av tanken att dricka sockervatten i mängder!
  • Narnia

Jag ska också på glukosbelastning, nästa vecka. Ja, det ska tydligen vara 2dl sockerlösning nu. :)

• Tinzu

Åh lycka till på era glukos belastningar jag gjorde en för typ 2 månader sen, det fanns i smakerna apelsin eller citron, 2dl vätska. Sjuksköterskan som övervakade mig undertiden gav mig en mugg, hällde lite i den och sa "det blir nog mer aptitligt och enkelt såhär"

• perniha

Narnia och Tinzu: Men perfekt, mindre mängd vätska än förra svängen och dessutom tror jag inte det fanns i några smaker utan jag fick bälga i mig naturell sockerlösning...Ja det blir nog toppen det där!

• Tinzu
    perniha skrev 2014-02-07 07:34:13 följande:
    Narnia och Tinzu: Men perfekt, mindre mängd vätska än förra svängen och dessutom tror jag inte det fanns i några smaker utan jag fick bälga i mig naturell sockerlösning...Ja det blir nog toppen det där!

haha namnam! det blir nog skitbra
Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014