• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • verkri

Från det ena till det andra.....

Någon annan som väldigt tidigt fått övergå till gravidbyxor? Det syns inte nånstans att jag är gravid (har lite extra resurser sen innan), har nog inte gått upp ens ett kilo- men jag klarar inte av att ha vanliga jeans längre, känns som rena tvångströjan.
    Känns lite surt att redan nu måste byta ut i garderoben, men måste säga att det är en ren befrielese att dra på sej dessa "mammapants"

• emmute
    Heelleennaa skrev 2014-01-28 22:15:34 följande:
    Å det är så mysigt med ultraljud, skulle vilja göra fler om man fick Glad
    Tog ni reda på vad det ska bli eller ska det bli en överraskning? Vi höll oss från att ta reda på det så det blir en överraskning för oss. 
    Åh visst var det en upplevelse!! Vår lilla bebis ville inte alls samarbeta och vara still så det gick att ta bilder för att mäta, så det tog typ 50 (!!) minuter för oss att bli klara... Inte oss emot ;)
    Vi tog inte reda på vad det blir, tyckte det kunde vara kul med en överraskning, även om vi är typ 99,9% säkra på vad det blir ändå :P
  • Mosie

Jag måste ringa och boka in ett till UL, skulle ringa när jag var i v28, tror jag är i v29 nu men att lyckas ringa mellan 7-7:45 har visat sig vara en omöjlighet den senaste veckan. Det är mitt under morgonruschen att få upp barnen och göra sig klar för avfärd. Idag missade jag det precis. Kan man inte ringa och boka på något annat nummer? Någon som vet?

• Lorelei83

Hej alla!

Är också Lulebo (Bergnäset) och är i vecka 10 nu, väntar mitt första barn den 1a september. Hjärta
    Är 30 år och nygift. 

Ska på tidigt ultraljud imorgon på Hasslers, 300 kr är ju ingenting för en liten titt. Men måste erkänna att jag går omkring och är orolig för allt som kan hända. Har ju graviditetssymptom för fullt med molvärk, trötthet, och en anings humörsvängningar. Jisses vad arg jag blev på jobbet igår haha. För att gråta nästa stund av ingen anledning alls. 

Har inget illamående alls och det är ja tacksam för.

Men den här oron? Växer det verkligen en liten i mig? Kommer han/hon komma ut frisk? Kommer jag bli mamma på riktigt?

Apropå barnvagn så ville absolut brorsan och hans sambo ge oss deras Crescent classic som vi hämtade från jämtland nu i helgen. Så den står ju här och är redo. En sak mindre att köpa. Men hoppas på att den är lättkörd. 

Ja, och så hoppas jag på att hitta goda vänner här i tråden att bolla saker med :)

/Jenny

• Tinzu

Hej hej!

Jag hoppas det går bra att jag går med i den här tråden även fast jag bor i Piteå

Vi har varit på RUL idag och är på 18+3, så den 28:e juni är vi beräknade. Vi är 26 och 27 år, detta blir vårat första barn efter många års kämpande.

• Heelleennaa

Ännu fler, vad roligt, välkommna Glad

Verkri, jag började också rätt tidigt med gravidbyxor, kommer inte riktigt ihåg vilken vecka, det syntes inte riktigt att jag var gravid, men det började bli tight och obekvämt med mina vanliga byxor så jag gick och provade ett par. Dom är hur sköna som helst. köpte dem på hafa, stretchtyg och ser ut som svarta jeans. Nästa gång ska jag börja ännu tidigare och inte klämma in mig i ett par byxor jag egentligen inte kan ha längre Glad

Lorelei83: Jag förstår precis vad du menar med oron och växer det verkligen en bebis där inne. Jag gjorde 4 graviditetstest av olika fabrikat, alla positiva, alla gravidsymptom var där, men det var ändå svårt att förstå att det var på riktigt. Det var först vid ultraljudet som jag insåg att det oj, det är en bebis där inne.  Sedan var det svårt att förstå igen, trots att jag hade sett bebisen och hade bilder, tills den började sparka. Nu är det full fart inne i magen så nu känns det mer verkligt när jag kan känna den lille Glad. Lycka till på ultraljudet, det är så mysigt!

• Jekkaliten

Heelleenna: om RUL: nä vi fick inte se könet, fast vi ville. Hen därinne ville bara snurra runt :( fast det känns ändå rätt okej med en överraskning! Roligt är att jag börjat känna sparkar först nu, så var det sist också. Men det är väl som du säger att det är först efter UL det blir verkligt... Innan tror man väl att det är gaser :P

Verkri: jag har köpt 2 par gravidbyxor vilket är allmänt korkat eftersom jag annars aldrig har byxor utan kjol/klänning med strumpisar. Galet att tro att man ska bli jeanstjej nu liksom... Så jag har landat i att kämpa på med klänningarna i alla fall! Byxorna får damma.

NYA: sjukt mkt välkomna!

• Tinzu

Tack för välkomnandena!

Jag har en liten fråga, vart i Luleå köper man snygga gravidbyxor? Jag har köpt från H&M ett par men dom har inte riktigt uppfyllt mina önskemål, dom ska sitta tight i benen, stuprör

• rosii
    Tinzu skrev 2014-01-29 22:42:32 följande:
    Tack för välkomnandena!

Jag har en liten fråga, vart i Luleå köper man snygga gravidbyxor? Jag har köpt från H&M ett par men dom har inte riktigt uppfyllt mina önskemål, dom ska sitta tight i benen, stuprör

Jag har ett par mamma jeans från hm som är tighta i benen. Älskar dom men det var några veckor sen så dom har väl hunnit byta sortiment efter jul. Men pop borde väl ha mamma kläder?
  • rosii

Jag beställde igår en bärsele, ergobaby blev det. Längtar tills den kommer så får vi testa den på blivande storasyster. Hoppas vi blir nöjda!

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014