• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • verkri

Är i vecka 5-alltså vääääldigt nygravid :)  Första barnet, så har ingen aning om vad jag har att vänta....
    Bor i Sunderbyn med sambo. Ej planerat, men oerhört efterlängtat pluss på stickan (bara det ett kvitto på att man faktiskt KAN bli gravid, sen får man bara hoppas att det går vägen och ta en dag i sänder)

Har inte kunnat greppa att det faktiskt bor en liten hyresgäst inne i mej ännu riktigt och känner inte heller några större symtom, förutom den där molande värken och att det känns som att man är en öppen kran "där nere"
    Har varit flunsa sjuk i veckan, så svårt att veta vad som är flunsasymtom och vad som är gravidsymtom.

Om allt går vägen kommer ebben i mitten på september

• Jempiz

Grattis och välkomna ni som är nya!:D får man fråga vilken ålder alla är i?!:)

• E80

Vad roligt att fler hittat hit. Grattis till er :) Ålder ? Jag är 30.

• rosii

Jag fyller 25 i maj

Verkri; att just vara sjuk kan man tolka som grav symtom tycker jag. Sen jag plussade i september har jag varit sjuk 7 ggr, immunförsvaret går ner sig vid en graviditet.

• Narnia

Hej alla! Och välkomna Mosie och Verkri!! :) Grattis till er med!
    Visst känns det overkligt?!! Helt otroligt!! :D

Ålder? Jag är 35 år. :) första barnet också.

• Mosie

Ålder, där måste jag tänka haha, 32! Är decemberbarn så har ju precis fyllt men samtidigt fyller jag 33 i år, jag håller aldrig koll på hur gammal jag är :D

• emmute

Hej där! 
    Va kul med en Luleå-tråd!! Om jag får så hoppar jag gärna in här! Jag är 26 år och bor med min man några mil norr om stan, vi väntar vårt första barn som är beräknat 11 maj! Är just nu i v.24 och tycker att tiden gått otroligt fort!!

• Ninai

Hej!

Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 13, snart 14.
    Jag är 32 år och bor med min man och vår son på 2,5 år i en by utanför Luleå där vi har en stor gård med hästar, hundar och katter.

Vår son föddes för tidigt (i vecka 31+0) så jag blir lite extrakollad denna gång och har därför redan fått se vår lilla "Pim-pim" (som sonen döpt bäbisen till) två gånger, en gång i vecka 8 och en gång i vecka 12.
    RUL blir det i mitten på februari och vi vill gäääärna veta könet! Glad

Just nu mår jag bra, känner av ligamenten ganska mycket men annars varken illamående eller annat otrevligt. Rider nästan varje dag och hoppas kunna fortsätta med det till vecka 23-26 nånting i alla fall.

Kul med en Luleå-grupp, ingen av mina vänner väntar (eller planerar) barn just nu så det vore skoj att träffa lite trevliga människor som man kanske kan hänga med under föräldraledigheten! Glad

• Jekkaliten

Vad härligt att så många hoppat på tråden! Välkomna alla! (Ingen nämnd ingen glömd)
    Precis som @Ninai hoppas jag på häng under föräldraledigheten. Kul också att många av er andra också bor i byar - då får vi ju en anledning att träffas inne i stan :P

Om ålder och barn: 33, fyller 34 väldigt snart :) har en dotter, 4 år. Tror hen i magen är en pojke eftersom alla symptom är annorlunda nu, osäker på om vi vill veta säkert på RUL.

Har ni andra berättat på jobbet?

Jag har sagt till chefen och några nära kollegor, men snart får nog alla veta. Känns bättre än konstiga blickar på en allt tjockare kollega (man ser att de vill men inte törs fråga).

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014