Å vad kul med fler i tråden , hej hej!!!
Jag har ett litet tips mot illamående som fungerade för mig. Jag var väldigt skeptisk till en början när jag själv fick tipset, men jag provade. Åksjukearmband, finns på apoteket. Fick tipset av en kollega. Först fungerade det inte, men sedan en dag sa kollegan att jag hade placerat dem fel och ändrade om lite och då började de hjälpa. Det är ett armband som trycker på någon akupressurpunkt och för mig lindrade det illamåendet. När jag tog av dem ökade illamåendet redan efter någon timme, och försvann när jag tog på dem igen.
Provade även åksjukepiller, fungerade men blev så otroligt trött (en vanlig biverkning av dem) utöver gravidtröttheten så jag la ner efter att ha provat två gånger.
Narnia: Tyvärr är det mkt rosa och blått, nu älskar jag rosa men mer till mig själv, vill gärna hitta lite neutrala kläder som passar till båda könen. Har dock hittat några plagg nu som passar både en pojke och en flicka. Sover bra gör jag fortfarande, med undantag för många toabesök, lilla bebisen har börjat ta plats där inne
Motion, jag har provat vattengympa då magen börjat bli så stor så det skumpar bara, man känner sig lite smidigare i vattnet. Ska även börja om att styrketräna, hade ett uppehåll med det då många sa att man inte får lyfta tungt, men barnmorskan min sa att det är ok så länge det inte gör ont så nu ska jag börja med det igen.