Inlägg från: Jekkaliten |Visa alla inlägg
  • Jekkaliten

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej alla!

Vad roligt med en Luleåtråd 

Jag är 34 år gammal, bor i Sunderbyn, är i vecka 17 med barn 2. När jag väntade vår dotter Nanny så hade vi en så extremt bra tråd här på FL - hoppas att det här blir samma ställe att prata av sig på Skrattande

Jobbigt att läsa om ert illamående, har precis blivit av med mitt, vilket har mkt värre denna gång än förra. Kanske det lurar en pojk därinne? Vi ska på RUL 27 januari, osäkert om vi vill veta vad det är för kön. Precis som ni andra skriver är det ju samtidigt kul med en överraskning! 

• Jekkaliten

Vad härligt att så många hoppat på tråden! Välkomna alla! (Ingen nämnd ingen glömd)
    Precis som @Ninai hoppas jag på häng under föräldraledigheten. Kul också att många av er andra också bor i byar - då får vi ju en anledning att träffas inne i stan :P

Om ålder och barn: 33, fyller 34 väldigt snart :) har en dotter, 4 år. Tror hen i magen är en pojke eftersom alla symptom är annorlunda nu, osäker på om vi vill veta säkert på RUL.

Har ni andra berättat på jobbet?

Jag har sagt till chefen och några nära kollegor, men snart får nog alla veta. Känns bättre än konstiga blickar på en allt tjockare kollega (man ser att de vill men inte törs fråga).

• Jekkaliten

Oh vad kul med barnvagnar! Älskar det.

Vi hade en begagnad Brio Happy (sittvagn) med mjuklift när dottern var liten. Mjuklift var perfekt, bara lyfta ut det sovande knytet och ta med upp och in (vi bodde i lägenhet då). När hon fyllde 1 år bytte vi till en ny Kronan sulky sittvagn, rejäl och med lufthjul (det kändes viktigt för oss).

Om jag gjort barnvagnsresan en gång till hade jag köpt Urban jungle, trehjuling för smidighetens skull och lufthjul för det rätta gunget oavsett terräng :) Nu kör vi förstås samma med nummer 2. Ska dock köpa ny mjuklift eftersom vi sålt den förra. Tyvärr har Brio Happy mkt tristare färger i år än 2010. Vad hände med knallgult och gladturkos?

• Jekkaliten
    Skrev just in mig på BF-listan - gör det ni andra också, så ser vi vilka som kommer att krocka på BB.

4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet 

11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet 
    12:e juni rosii, 25 år, 2:a barnet
    25:e juni, Jekkaliten, 33 år, 2:a barnet
    21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF) 
    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    19:e september Verkri 31år, 1:a barnet

Emmute: Spännande att redan ha bestämt vagn! Jag tror ni blir jättenöjda med Kronan, vi älskar vår Kronan sulky. Visste inte ens att de börjat göra trehjulingar :) Blev ju tvungen att spana in ert fynd och vagnen ser jättefin ut. Som om Kronan och Urban Jungle fått en underbar liten bebbe ihop Skrattande

Ninai: Jag tror faktiskt inte det finns mammakläder på fler ställen än just HM och Hafva. Men det finns ju nät! Förra gången shoppade jag loss på Mom2Mom (jättesnygg, svensk design) och Mamalicious. Rekommenderas. …Och hoppas att Pim-Pim håller sig i magen längre än storebror. 

• Jekkaliten
    Korrekt BF-lista

4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet 

11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet 
    12:e juni rosii, 25 år, 2:a barnet
    25:e juni Jekkaliten 33 år, 2:a barnet
    7:e Juli, Jempiz 29 år, 1:a barnet
    21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF) 
    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    19:e september Verkri 31år, 1:a barnet
    25 juli, Ninai 32 år, 2:a barnet

(Mitt dumma jag kopierade givetvis inte den senaste)
  • Jekkaliten

Vad många aktiviteter ni nosat upp! Allt verkar kul, men hur ska man orka? Vissa veckor tränar jag som planerat, andra (som denna) är jag bara slö slö slö efter jobbet. Hoppas det vänder.

Var på RUL igår och blev precis som några andra här "backad". Nytt BF från 25 juni till 3 juli. Känns ändå okej eftersom ett projekt på jobbet avslutas precis i månadsskiftet. Hoppas jag kan jobba ända in i mål!

• Jekkaliten

Heelleenna: om RUL: nä vi fick inte se könet, fast vi ville. Hen därinne ville bara snurra runt :( fast det känns ändå rätt okej med en överraskning! Roligt är att jag börjat känna sparkar först nu, så var det sist också. Men det är väl som du säger att det är först efter UL det blir verkligt... Innan tror man väl att det är gaser :P

Verkri: jag har köpt 2 par gravidbyxor vilket är allmänt korkat eftersom jag annars aldrig har byxor utan kjol/klänning med strumpisar. Galet att tro att man ska bli jeanstjej nu liksom... Så jag har landat i att kämpa på med klänningarna i alla fall! Byxorna får damma.

NYA: sjukt mkt välkomna!

• Jekkaliten

Till er som vill handla BH i butiken vid Hemmakväll: Eleonora Laura!

Narnia: bra ide med en fikaträff! Jag är på :) bara det inte är en vardag.

• Jekkaliten

Början på mars för fika låter extremt bra! Röstar för en helg, jobbar så har svårt att komma på vardagar.

Alla ni som handlat på Hafva, måste också kolla in det! Vet ni om de har gravidleggins?

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014