Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
Vad kul att det trillar på så bra här i tråden - man hinner ju knappt hänga med! Varmt välkomna alla nya också!
Fikadejt! (Yeahj!!!) Skriver upp 9 mars som fikadejt i kalendern och håller alla tummar och tår för att sambon inte jobbar helg då. Annars får ni dras med min fyraåring också (fast å andra sidan kanske mormor/farmor inte har nåt emot att barnvakta lite). Helleennaa undrade över bästa fiket med störst plats och bästa alternativ kanske är Mat och prat (som ändå är ett barnhäng), eller kanske Hildurs (lite bortglömt nere vid Pentik och Köpmantorget).
...Ser för övrigt precis som alla andra också fram emot dejter och barnvagnspromenader. Att vara f-ledig kan ju vara lite ensamt ibland, så det känns extremt bra att vi är så många i tråden.
Apropå flyg: Härligt att ni är så många som har härligheter inplanerade i form av resor. Jag var lite sugen på en sthlms-tripp till kristi himmelsfärdshelgen, men det kändes för tätt inpå. Kanske får tänka om, med tanke på det ni luskat fram om regler, alltså att man faktiskt får flyga helt "fritt" fram till 4 v före BF
Om huruvida kaggen syns eller ej: Håller verkligen med Ninai om att det varierar dag för dag, men det känns som om att det inte går att dölja längre (i vecka 19 nu, efter att ha fått BF flyttat framåt till 3 juli). Jag vill dessutom berätta, hellre än att få de där undrande blickarna.
Låg energi/krämpor: Känner verkligen igen mig i det Perniha skriver om att vara helt orkeslös och gå och lägga sig med storbarnet. Med barn 1 tränade jag till vecka 36. Känner att jag börjar prioritera bort träning nu, och det känns verkligen inte bra. Räknar dock med att kunna träna bra när bebben är ute, eftersom det kommer vara sommar/tidig höst och fullt av tillgängliga barnvakter, både för stora tjejen och lillknodden. Annars känner jag inte av några krämpor och hoppas att foglossning håller sig undan. Däremot är jag extremt dålig i hyn och har haft munsår två gånger sen plusset. Stråla som gravid? Knappast! Nån annan som känner sig osnygg?