Å visst är det mysigt med ultraljud, jag var nästan lite skeptisk till att det verkligen fanns något i magen tills jag var på ultraljud och verkligen såg babyn, trots alla gravidsymptom.
Vi var på ultraljud i mitten på december, allt såg bra ut för oss också. Vi tog inte reda på om det var ej pojke eller en flicka. Jag var sjukt nyfiken då barnmorskan frågade om vi ville veta, men vi lät bli. Jag tänker att då har jag nåt att se fram emot när man har ont och ska klämma ut den lilla krabaten . Däremot nu när jag är och letar de första babykläderna så är det svårt att hitta något neutralt som passar både pojke och flicka.
Ska ni ta reda på om det blir en pojke eller flicka på ultraljudet?
För mig var det tvärt om med illamåendet, det blev bättre så fort jag åt, så jag hade godis, fruktsoppa och kex undangömda lite överallt på jobbet så det fanns lättillgängligt när illamåendet satte igång.
Jag har inte funderat så mycket på hur jag ska vara ledig ännu, planen är att jobba så länge det bara går, än så länge går det bra, har bara lite besvär med ischiasnerven som kommer i kläm, kan ha ont i höften vissa dagar, men annars inga besvär.