• Ninai

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej!

Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 13, snart 14.
    Jag är 32 år och bor med min man och vår son på 2,5 år i en by utanför Luleå där vi har en stor gård med hästar, hundar och katter.

Vår son föddes för tidigt (i vecka 31+0) så jag blir lite extrakollad denna gång och har därför redan fått se vår lilla "Pim-pim" (som sonen döpt bäbisen till) två gånger, en gång i vecka 8 och en gång i vecka 12.
    RUL blir det i mitten på februari och vi vill gäääärna veta könet! Glad

Just nu mår jag bra, känner av ligamenten ganska mycket men annars varken illamående eller annat otrevligt. Rider nästan varje dag och hoppas kunna fortsätta med det till vecka 23-26 nånting i alla fall.

Kul med en Luleå-grupp, ingen av mina vänner väntar (eller planerar) barn just nu så det vore skoj att träffa lite trevliga människor som man kanske kan hänga med under föräldraledigheten! Glad

• Ninai

Jag har BF 25 juli.
    Sonen fyller år den 27 juli så det blir ganska precis 3 år mellan dem.. :)

Vi berättade för nära vänner redan i vecka 6-8 och för familjen på julafton genom att sonen öppnade ett paket som innehöll en t-shirt med texten "Jag ska bli storebror". På jobbet berättade jag förra veckan.

Sonen kom ju på dagen två månader (9 veckor) för tidigt så jag ställer in mig på att vara nöjd om jag får gå till vecka 35 i alla fall.. Kommer att vara nervös från vecka 23 och framåt, innan dess räddar man ju inte barnet så då är det ju liksom inget att göra åt om han/hon kommer... Har bestämt mig för att bara jobba till sista maj, efter det tar jag ut all semester för att kunna vara ledig tills "Pim-Pim" kommer! 

Har inte börjat shoppa något än, alla de stora sakerna finns ju redan här hemma... inväntar också ultraljudet lite grann för att bli tryggare i att allt står rätt till och helst få reda på könet.. :)

Var i Luleå hittar man mamma-kläder förutom på H&M och Hafva?
    Förra graviditeten blev jag inte "stor" förrän när det närmade sig sommar så jag köpte aldrig speciellt mycket kläder utan klarade mig med linnen och kjolar... Nu känns det redan att det kan börja vara dags... :)

• Ninai

4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet 
    11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet 
    12:e juni rosii, 25 år, 2:a barnet
    7:e Juli, Jempiz 29 år, 1:a barnet
    21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF) 
    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    19:e september Verkri 31år, 1:a barnet
    25 juli, Ninai 32 år, 2:a barnet

• Ninai

Hej!

Gud så fort dagarna och veckorna går, tyckte att det var mycket långsammare med första barnet..
    Har en ganska fullspäckad tid på jobbet också och fritiden upptas ju av man, barn, hus och hem, hundar och hästar.. och nånstans ska man ju lyckas hinna klämma in lite umgänge med vänner också.. :)

Jag följer gärna med på fikaträff och 9 mars passar mig bra. Helst framåt eftermiddagen kanske kl 15 (då hinner man njuta av dagsljuset och rida och sånt på förmiddagen/dagen). Plats är svårare om vi blir många, Friends är ju bra med båsen men det ryms ju inte mer än kanske 8 pers i ett sånt i bästa fall?

Vi har ultraljud på måndag om två veckor (17 feb) och innan dess håller jag mig ifrån att köpa något. Har dock hunnit börja spana på lite sånt jag vill byta ut efter sonen.. :)

Jag har haft lite småkänningar av foglossning, hade inget sånt i förra graviditeten så det oroar mig lite, dock har jag sluppit sammandragningar så hoppet om att detta ska bli en full graviditet lever! :)

Är det nån annan än jag som tycker att magomfånget varierar mycket dag för dag? I helgen var jag väldigt gravid och kunde absolut inte dölja det medan det imorse knappt syntes alls tycker jag.. (Är i vecka 16).

Sätter in BF-listan på nytt efter att jag placerat mig själv rätt i tidordningen! :)

25:e april Mosie, 32 år, 3:e barnet
    4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet 
    5e Maj 1980längtar, 33 år 2:a barnet
    11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet
    12:e juni rosii, 25 år, 2:a barnet
    25:e juni Jekkaliten 33 år, 2:a barnet
    28:e juni Tinzu 26 år, 1:a barnet
    7:e Juli, Jempiz 29 år, 1:a barnet
    25 juli, Ninai 32 år, 2:a barnet 
    21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF)
    25:e Augusti Perniha, 28 år, 2:a barnet 
    1:a September Lorelei93, 30 år, 1:a barnet
    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    19:e september Verkri 31år, 1:a barnet

• Ninai

Gravidglow my ass...Flört
    Här har jag också dragits med finnar, vilket jag aldrig annars haft eller har.
    Mest på ryggen och på bröstet, lite i ansiktet men just det har börjat lätta... Och munsår har jag just nu så I hear you Jekkaliten!  När ska man börja skimra och känna sig vacker undrar jag som tycker att varje dag känns som en ful- och bad hairday!?

Vi kommer att kolla upp kön på RUL om 1,5 vecka (syns det inte då har jag ytterligare ett ul i vecka 24-25 så då får vi kanske veta då) , spelar ju ingen roll vad det blir men jag kan inte låta bli att ha en liten miniprocents övervikt i önskan om en flicka med tanke på att vi har en pojke. Tror dock att det vore roligare för sonen om det blev en lillebror av nån anledning.. Vilket som blir toppen! Hjärta

Jag har tecknat trygghansas gravidförsäkring, med tanke på att sonen kom 9 veckor för tidigt så känns detta lite grann av en riskgraviditet (och klassas så även av BM och läkare) och då tyckte jag att en försäkring var på sin plats. Trygghansa var också det bolag som det var enklast att teckna barnförsäkring hos åt sonen trots hans tidiga födsel...

Välkommen Råneåtjej85! (jag bor själv i en by nära Råneå så om ditt nick stämmer och du bor i Råneå så tycker jag att du är extravälkommen in i gruppen! Flört)

• Ninai

Hur har ni andra det med sammandragningar och/eller foglossning?

Jag har känningar av bäggedera och känner mig ärligt talat lite less idag.
    Sonen kom ju som jag skrivit innan i vecka 31+0, hade sammandragningar från vecka 11 plus att han låg långt ner och med huvudet neråt från typ vecka 24. Sammandragningar ska ju inte vara nån fara så länge de inte gör ont och det gör de väl inte direkt men jag skulle inte vilja påstå att de gjorde ont med sonen heller...

Mina sammandragningar kan likaväl komma i aktivitet som i vila, nu i denna graviditet känner jag mer av dem i aktivitet dock. Sen har jag även börjat känna av foglossning vilket jag INTE hade med sonen så nu har jag ibland svårt att avgöra vad som är vad, hela bäckenet och nedre delen av magen kan liksom göra lite småont till och från. Suck!

Jag är van vid att vara väldigt aktiv med hundar, hästar och löpning så att redan nu i vecka 17 tvingas dra ner på aktiviteten känns hårt och deppigt..

Har RUL på måndag och hoppas då få svar om allt ser bra ut och sen får jag väl ta en vecka i taget antar jag...

Ursäkta tråkigt inlägg... SkämsRynkar på näsan

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014