Heelleennaa skrev 2014-02-10 20:23:51 följande:
Är det så, att 140 slag eller mer så är det en flicka, har inte hört det förr, men det är kul med skrock. När jag var hos barnmorskan senast var det ca 150 slag

.
Jag har hört att man ska kunna se på formen på magen vad det är för kön. Att den ser olika ut beroende på kön. Om den står rätt ut eller mer breder ut sig i sidled. Jag vet dock inte hur den ska se ut för att det ska vara en pojke eller flicka. Min mage pekar rätt ut, på jobbet säger dom att det betyder flicka medans kompisar säger att det betyder pojke så jag vet inte vad som är rätt. Någon annan som vet?
Jag har också hört att om bebisen är lugn i magen så blir den lugn när den kommer ut och är den rörlig och vild i magen blir den så istället. Hmm, min bebis är mycket vild där inne, särskilt på natten, och den väcker mig nästan varje natt vid fyratiden då den sparkar och sprattlar runt. Bådar inte gott om det stämmer.
Någon som hört mer skrock?
och jo om aktiviteten i magen, det är ju den dygnsrytm dem har därinne som dem kommer ha den första tiden när dem kommer ut, så mycket man man ju iaf säga :D Vi är hela familjen nattugglor så det är inte så konstigt att våran bumbling är aktiv på natten.