• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Narnia

Mh... jag är ingen riktig fena på Facebook så jag måste ha gjort nåt fel... :P
    Ska kolla igen. :)

• Jekkaliten

Även jag har gått med i gruppen! Bra med ett till ställe där det står att man ska fika. Jag menar, vem vill väl missa det? Skrattande

Har inte skrivit på ett tag, men har läst allt ni andra skrivit. Har bara haft tillgång till telefonen och då blir man lite lat. Men nu så… 

Så varmt välkomna alla nya! {#emotions_dlg.flower}

Om KUB, NUPP och liknande: När jag väntade nummer 1 så var jag extremt nojig och ville göra alla tester man kunde (inte för nån speciell anledning, bara för att…) men backade när allt var så långt bort. Konstigt det där egentligen, att Norrbotten inte erbjuder testning, särskilt nu när mammor blir mammor högre upp i åldrarna. 

Ni som gjort glukostestet: Blä och fy! Som att man inte mått nog illa redan. Hoppas man slipper. 

Sparkar? …Det för er där inne? Är i vecka 21 nu och Harry/Polly drar igång showen varje kväll klockan 20.00, punktlig som OS-magasinet på TV. Det är så mysigt att känna att det lever om där inne. I går kväll kunde till och med min sambo känna det utanpå. Allt är mycket kraftigare denna gång än med nummer 1. Undrar om det är för att man vet hur det ska kännas, eller för att hen därinne är vildare än storasyster (som är ett lugnt barn överlag). 

• Jekkaliten

Hörni, insåg precis att vårt fika den 9 mars är söndagen på sportlovet. Någon mer än jag som tänkt resa bort över den veckan? Kanske vi kan flytta fram det en vecka, till den 16 mars? Vad känner ni andra? 

• perniha

Funkar finfint 16:e mars, vi är mest troligt bortresta 9:e ändå så passar prima att vi skjuter på fikat!

• Heelleennaa

Nu har jag hittat facebookgruppen och skickar en förfrågan om att gå med Glad

För mig funkar fika både den 9.e och 16:e.

Jekkaliten, för mig sparkar det också mycket. Vissa dagar är han/hon alldeles vild där inne. Särskilt kl 11,00, slår aldrig fel, varje dag. Det är jättemysigt. Sparkarna blir bara kraftigare och kraftigare. Undra hur hårt den kommer kunna sparka om några veckor. Läste att nu i v.29 kan den även nå att sparka på revbenen, hoppas jag slipper det. 

• Narnia

Ja men då skjuter vi fram fikadagen en vecka!
    OBS alla gamla som nya!!!
    Fikaträff för de som vill söndag 16/3 kl.15!!!! (tiden är ett förslag)
    Plats: vad säger ni om nya Uni:k i stan? Var där på lunchen idag och såg att det är gott om plats på den stora salen. :)

• Jekkaliten

Nya Unik låter fint!!!!

Heelleennaa: härligt med 11-sparkar, så får man påminnelse på dagtid också!

• Mosie

16 borde funka för mig med, nu har jag kommit med i gruppen, konstigt nog kunde jag inte söka upp den, men länken fungerade :D

Sparkar, här sparkas det för fullt, konstant nästan. och hickas. jag är ju snart i v32 så kanske inte så konstigt :D Denna baby har väldigt störande hickningar dock. Svårt att koncentrera mig ibland på jobbet när det hoppar i magen hela tiden.

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014