• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • perniha
    Mosie skrev 2014-02-11 15:21:46 följande:

Du är från Byn, vem må du vara då? :) för det är jag med. Moa W (81a).
    Pernilla H född -85. Du råkar inte ha en syster som är född -85? Ditt namn klingar lite bekant nämligen
  • Heelleennaa

Ska bli så kul att se hur bebisens dygnsrytm blir den första tiden, den börjar alltid sparka kring 11,00 på förmiddagen och 03,00-04,00 på morgonen, får se om den är vaken då också när den kommer ut. 

• Mosie
    perniha skrev 2014-02-11 17:43:34 följande:
    Pernilla H född -85. Du råkar inte ha en syster som är född -85? Ditt namn klingar lite bekant nämligen

Yup och mor var väl din idrottslärare ;)
  • perniha

Mosie: ja men det med! då vet jag vem du är!

• Jempiz

Oj, vad ni skriver! Jag hinner ju knappt med att läsa allt. Vill passa på att tipsa att det finns 2 Facebookgrupper för mammor i norr som kanske är aktuella för er. Båda grupperna är slutna.

Ena gruppen heter "Mammor i Norrbotten" och är mer som en allmän grupp för mammor och blivande mammor.
    Den andra gruppen heter "BF 2014 Norrbotten" och är för dom som väntar barn i år (både förstagångsföderskor och tidigare mammor som ska ha barn i år). Jag har gått med i båda!

• Ninai

Hur har ni andra det med sammandragningar och/eller foglossning?

Jag har känningar av bäggedera och känner mig ärligt talat lite less idag.
    Sonen kom ju som jag skrivit innan i vecka 31+0, hade sammandragningar från vecka 11 plus att han låg långt ner och med huvudet neråt från typ vecka 24. Sammandragningar ska ju inte vara nån fara så länge de inte gör ont och det gör de väl inte direkt men jag skulle inte vilja påstå att de gjorde ont med sonen heller...

Mina sammandragningar kan likaväl komma i aktivitet som i vila, nu i denna graviditet känner jag mer av dem i aktivitet dock. Sen har jag även börjat känna av foglossning vilket jag INTE hade med sonen så nu har jag ibland svårt att avgöra vad som är vad, hela bäckenet och nedre delen av magen kan liksom göra lite småont till och från. Suck!

Jag är van vid att vara väldigt aktiv med hundar, hästar och löpning så att redan nu i vecka 17 tvingas dra ner på aktiviteten känns hårt och deppigt..

Har RUL på måndag och hoppas då få svar om allt ser bra ut och sen får jag väl ta en vecka i taget antar jag...

Ursäkta tråkigt inlägg... SkämsRynkar på näsan

• Jekkaliten
    perniha skrev 2014-02-11 07:15:41 följande:
    Nej vi drog oss ur det köpet efter besiktningen som visade mögel i grunden...sen har vi varit inne på S-byn ända sedan dess och förra våren hittade vi det här huset och flyttade in i slutet av Juli i somras! Jag är ju född och uppvuxen i byn så jag har ju kommit hem nu
    Men så härligt att ni "hittat hem" igen då!
  • Jempiz

Mosie: Just det... skrev fel "Mammor i Luleå" och "BF 2014 Norrbotten" skulle det ju stå! :)

Ninai: Jag har inga problem med sammandragningar/foglossningar än så länge. Tack och lov! Låter inga vidare.. :(

Däremot spyr jag fortfarande om vart annat och inget hjälper. Inte ens Lergigan som jag fått på recept. Håller tummarna att det ska gå över snart! Dom sa att det skulle gå över när jag var i v. 14 och sen sa dom samma i  v. 18 och nu säger dom samma igen och jag är i v. 21. Mår så fruktansvärt illa och får knappt behålla något om vart annat.

• Heelleennaa

Ninai, jag har också problem med sammandragningar och mina kommer också både när jag är aktiv och vilar. men ännu gör dom inte ont så det borde vara ok, är i vecka 28+4. Foglossning har jag sluppit ännu tack och lov, men har ischiasnerven i kläm så jag har ont i ena höften till och från.

Jempiz, låter inge vidare med illamåendet, håller tummarna hårt för dig att det ska gå över snart!

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014