• Narnia

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

• Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Jekkaliten

Huvva vad jobbigt det låter med den där glukosbekastningen, men förstås nödvändigt om man har riskfaktorer med sig.

Perniha: jag skulle också vilja ha en Kronan duo s, men vi har ju kvar vagnar efter stortjejen...skulle gärna köpa en ny liggvagn men sambon är liksom inte sugen. Har en kronan sulky som sittvagn och är jättenöjd, så Kronan är ett bra val!

Vet nån förresten om man kan färga barnvagnsklädsel? Vår liggvagn är så tråkigt solblekt.

• Narnia

Mh, ska göra så gott det går på belastningen! :/

Ang. färgning av vagnar: det ska jag ha i minnet! Vi har ingen vagn men marknaden blir plötsligt mkt större nu med tanke på att man kan köpa en begagnad vagn och färga om man inte skulle gilla färgen på den! Antagligen kommer vi köpa en ny, dock (om ingen av våra kompisar erbjuder deras gamla vagnar) men det är bra att ha i minnet att det går att färga! Det blev ju snyggt! Lycka till med färgningen! :)

• perniha

Vi ska allt gå och klämma och känna på en live idag, vi sålde ju bort liggvagnen som stora tjejen hade och har bara en sittvagn kvar så måste köpa en ny...vilket inte gör sådär jättemycket är ju lite roligt med barnvagnsjakten

Jekkaliten: Jag har en kompis kompis som har prövat färga en solblekt barnvagnsklädsel och det blev bra, hon var då nöjd  

• Jekkaliten

Vet du vad Perniha? Börjar misstänka att vi var i samma tråd förra gången vi väntade barn också :) om du hade en blommig teutonia och din kille har rötter i Tornedalen tror jag att jag har rätt. (Ursäkta stalkandet)

• E80

Jag vill oxå ha en kronan duo s. Vet någon om barnens land säljer dem så man kan se och provrulla dem?

• Tinzu
    E80 skrev 2014-02-09 10:46:09 följande:
    Jag vill oxå ha en kronan duo s. Vet någon om barnens land säljer dem så man kan se och provrulla dem?

Här i Piteå har dom någon form av Kronan vagn iaf, men jag misstänker att det är bättre utbud i Luleå så dom har säkert en sån där
  • emmute

När vi kollade på barnens land hade dem inte Kronan - vet inte varför, för på barnens land i Östersund fanns kronan duo s som vi provkörde :) Sen beställde vi en också, fast inte från barnens land utan från childrens house för dom hade bra erbjudande just då :) Vi ska hämta den i April :D

• perniha
    Jekkaliten skrev 2014-02-09 08:14:10 följande:
    Vet du vad Perniha? Börjar misstänka att vi var i samma tråd förra gången vi väntade barn också :) om du hade en blommig teutonia och din kille har rötter i Tornedalen tror jag att jag har rätt. (Ursäkta stalkandet)
    Men jaa...alltså nu faller poletten ner! Tyckte jag på nått sätt kände igen ditt namn på FL men kunde inte placera, nu kan jag det dock! Pinsamt att jag inte kläckte det tidigare... Vad kul med syskon till stortjejen eran!
  • perniha
    E80 skrev 2014-02-09 10:46:09 följande:
    Yepps de säljer den! Var och provrullade idag! Verkade rejäl och fin, tror absolut den funkar finfint i terräng och i stan! Däremot vart vi lite förtjusta i Emmaljunga Super Viking också så lär åka dit och provrulla fler svängar
Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014