• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • LindaL0

Tes & Jenkins, det är nog bara att köra, strunt i värdena det är inte så mycket man kan göra åt själv annat än det man redan gör. Försöka ta hand om sig själv så man mår bra och är i någorlunda form, inte röka, pimpla alkohol eller kaffe verkar vara det enda man egentligen kan göra. Fast när man är vetgirig tar man ju reda på allt i alla fall Tes, min sambo är 48 så jag vet vad du menar. Och jag gjorde mitt IVF-försök nr 2 (av 3 möjliga inom vårt landsting) 3 månader innan min 40-årsdag (efter den hade det varit stopp, och vi hade inte tänkt gå vidare privat heller). Vi sjöng på sista versen så att säga  

• tes 75
    LindaL0 skrev 2014-01-16 08:47:38 följande:
    Tes & Jenkins, det är nog bara att köra, strunt i värdena det är inte så mycket man kan göra åt själv annat än det man redan gör. Försöka ta hand om sig själv så man mår bra och är i någorlunda form, inte röka, pimpla alkohol eller kaffe verkar vara det enda man egentligen kan göra. Fast när man är vetgirig tar man ju reda på allt i alla fall Tes, min sambo är 48 så jag vet vad du menar. Och jag gjorde mitt IVF-försök nr 2 (av 3 möjliga inom vårt landsting) 3 månader innan min 40-årsdag (efter den hade det varit stopp, och vi hade inte tänkt gå vidare privat heller). Vi sjöng på sista versen så att säga  
    Oj, vi har mycket gemensamt! Hoppas på att även en graviditet som resultat av IVF #2 blir gemensam!
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-15 21:01:40 följande:
    Skulle vara intressant att se hur mycket som händer på tre år när man har så dåliga värden som jag redan från början. Jag tror ju att det har blivit mycket sämre, men så kanske det inte är? Jag kanske får köra lite IVF lite senare
    Tycker jag absolut! Har du gjort något försök med dina egna ägg?
  • LindaL0

Tes, håller tummarna stenhårt för det!! Och även jag har barn sen förut (8-årig son) men inget barn med min sambo.

• Jenkis
    tes 75 skrev 2014-01-16 09:56:54 följande:
    Tycker jag absolut! Har du gjort något försök med dina egna ägg?
    Nej, inte alls faktiskt. Om jag känner att jag orkar och vill ta den ekonomiska smällen om vårt sista ÄD inte funkar, kan jag ju alltid chansa liksom. Sen förstår jag ju själv att det inte är så logiskt. Har man inte lyckats på ägg från betydligt yngre donator så...
  • Danisen

snobben00: Hur ligger du till? Såg i en annan tråd att du med har äggplock i v.6. Jag fick min mens idag på onsdag ska jag börja med Gonal-F. Närmar sig sakta men säkert. Hatar dock den dära Synarelan alltså. Snart ska jag dra ner på den till 2ggr/dag ska bli så skönt.

• snobben00
    Danisen skrev 2014-01-20 19:41:40 följande:
    snobben00: Hur ligger du till? Såg i en annan tråd att du med har äggplock i v.6. Jag fick min mens idag på onsdag ska jag börja med Gonal-F. Närmar sig sakta men säkert. Hatar dock den dära Synarelan alltså. Snart ska jag dra ner på den till 2ggr/dag ska bli så skönt.
    Fick min mens i fredags och ska också börja med sprutorna på onsdag, fast jag kör Menopur.
    Har du tagit Synarela fler än 2 ggr/dag? Jag har hittills tagit den morgon och kväll och ska nu i och med sprutstart halvera dosen (en sprayning i ena näsborren 2 ggr/dag).
    Har inte haft några bekymmer med sprayen förutom att den smakar F A N när den kommer ner bakvägen i gommen... värre känns det inför sprutorna som jag tycker svider, så det är min man som får ta dom på mig.
    Men det närmar sig, Glad har fått tid måndag morgon för blodprov och ska på VUL senare under nästa vecka.

Har hittills befunnit mig i någon form av känslomässig dvala, vilket har känts skönt men vet att det blir jobbigt sen efter återföring och den olidliga väntan börjar. Är så rädd för att bli besviken igen!
    Men lyckas vi inte denna gång så blir det till att göra hysteroskopi och se om dom kan hitta någon anledning i livmodern till att det inte tar sig.

Hur många försök har ni varit med om?
  • snobben00
    Lisa 236 skrev 2013-12-20 11:09:49 följande:
    Haft ont från och till men nu tror de kanske att det är en helt ny graviditet som kommit till på naturlig väg... men fattar inte hur är ju bara kommen till ägglossning efter förra ivf.... ska ta nya prover i morgon...hmm så förvirrande
    Har tänkt på dig, hur har det gått? {#emotions_dlg.flower}
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-01-20 21:25:08 följande:
    Fick min mens i fredags och ska också börja med sprutorna på onsdag, fast jag kör Menopur.

Har du tagit Synarela fler än 2 ggr/dag? Jag har hittills tagit den morgon och kväll och ska nu i och med sprutstart halvera dosen (en sprayning i ena näsborren 2 ggr/dag).

Har inte haft några bekymmer med sprayen förutom att den smakar F A N när den kommer ner bakvägen i gommen... värre känns det inför sprutorna som jag tycker svider, så det är min man som får ta dom på mig.

Men det närmar sig,  har fått tid måndag morgon för blodprov och ska på VUL senare under nästa vecka.

Har hittills befunnit mig i någon form av känslomässig dvala, vilket har känts skönt men vet att det blir jobbigt sen efter återföring och den olidliga väntan börjar. Är så rädd för att bli besviken igen!

Men lyckas vi inte denna gång så blir det till att göra hysteroskopi och se om dom kan hitta någon anledning i livmodern till att det inte tar sig.

Hur många försök har ni varit med om?

Jag tar synarel 3gg/dag 1puff. Ja den smakar fan haha. Ja, sprutorna svider ordentligt, gjorde det korta protokollet först då va det menopur jag fick. Gonal-F är en sån penna, den svider också min sambo kniper mig när jag själv sticker mig funkat rätt bra. Vi ska på vul den 29 Januari och kolla äggblåsorna.

Har gjort 1 kort protokoll som fick avbrytas, sen 1 långt som blev ett ET men tyvärr ingen graviditet. Så detta är 3:e gången gilt ni då? Allt detta är så himla jobbigt, massa tankar och känslor som snurrar runt. Vad är hysterskopi?
  • Heidi82

Danisen: Ett tips för sprutningen. Efter du har desinfekterat stickstället, låt det torka. Då svider det inte längre. Lycka till!

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare