LindaL0 skrev 2014-01-15 08:50:26 följande:
Jag var hos två olika läkare, den första dömde ut mig totalt så jag gick till en annan för att få en second opinion. VUL gjordes hos båda i samma cykeldag. Den första läkaren hittade inga äggstockar överhuvudtaget på VUL. Den andra läkaren hittade två som såg hyggligt normala ut i storlek, kanske lite mindre än genomsnittet. I den ena fanns en äggblåsa på 14mm redo att lossa. En vecka senare blev vi spontant gravida men det slutade i missfall i vecka 8. Så sen fortsatte vi med IVF eftersom det bara var att inse att tiden (och äggreserven) var emot oss.
Tes, jag funderade faktiskt på DHEA, skulle nog ha försökt med det om det blev ett 3:e försök. Men är inte säker, finns ju inga belägg (?) för att det skulle funka. Det verkar ju å andra sidan inte skadligt, men det finns ju ändå enklare biverkningar. Har för mig att sånt är mer vanligt att man rekommenderas utomlands, i förra tråden fanns en tjej som bodde i USA, jädrans vilken skillnad på vad klinikerna medicinerar IVF-patienterna där, här i Sverige verkar man vara betydligt försiktigare.
Ja, dhea verkar ju som en ganska bra sak att prova, när man läser om det. Men sedan att det krävs att man äter det i 6 månader före en IVF-behandling.. Vi har tyvärr inte den tiden, och inte bara pga min ålder & äggreserv, utan också pga sambons ålder. Han är 46 och vill inte vara närmare 50 när (om) vi får ett barn tillsammans.