• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-01-26 19:32:15 följande:
    Danisen:

Vi är lite i samma sits. Jag var på UL i veckan 9 stora ägg och 7 små. Jag gör det korta programmet och har äggplock på tisdag. Detta är mitt andra försök. Vilket

försök är det för dig?

Detta är vår 3:e gång. Vårt första gjorde vi med det korta med menopur, men fick avbryta behandlingen för inga ägg var mogna. Andra gången blev det insättning som inte tog sig. Denna gången är det tredje gången gillt hoppas vi. Längtar tills på onsdag så vi kan få veta om dem utvecklas som de ska. Har högre dos denna gång. Håller tummarna för ditt äggplock på tisdag vart går du någonstans?
  • snobben00

Var på blodprov imorse och väntar nu på att dom ringer under eftermiddagen och meddelar om dosen ska ändras och när det blir VUL. Förmodligen torsdag eller fredag morgon. Då bestäms när plocket blir. Hur brukar ni göra med äfgplocket? Sjukskriver ni er eller tar ledigt? Jag har förvarnat chefen om att det blir en eller ett par dagars sjukskrivning v.6 pga det här.

• Heidi82

Snobben00: Jag sjukskrev mig i fredag för "magvirus" och även idag för insättning. Det är bara några få av mina kollegor som vet vad jag håller på med. Men om någon av dom andra skulle börja fråga så tror jag att jag kommer att berätta. Man vet ju inte hur många vändor det blir och det är så stressigt att måsta ljuga, mörka och hitta på svepskäl hela tiden.

• misseire
    snobben00 skrev 2014-01-27 08:52:59 följande:
    Var på blodprov imorse och väntar nu på att dom ringer under eftermiddagen och meddelar om dosen ska ändras och när det blir VUL. Förmodligen torsdag eller fredag morgon. Då bestäms när plocket blir. Hur brukar ni göra med äfgplocket? Sjukskriver ni er eller tar ledigt? Jag har förvarnat chefen om att det blir en eller ett par dagars sjukskrivning v.6 pga det här.
    Jag har varit sjukskriven dagen för äggplocket och dagen efter, för då är man öm och trött. Iallafall så brukar jag bli det.
  • BlankaBlanka

Danisen: Jag går på fertilitetscentrum i Stockholm. Det är vårat andra försök men vi har ju två missfall bakom oss sedan tidigare. Jag hoppas allt ser bra ut denna gång med och att vi kanske kan få några till frysen. Vore så skönt med i sättning i redan nästa cykel om denna inte funkar.
    Jag får jobba hemifrån de dagar jag inte kan vara på jobbet. Väldigt snällt av min chef tycker jag. Håller tummarna att allt ser bra ut på onsdag! Vilken dos går du på?
    Jag har haft 125 gonal-f båda gångerna.

• Micro

Var på första besöket på kliniken idag. Börjar spraya redan på onsdag. Äntligen är vi igång:) ett bakslag dock, läkare sa att jag verkar ha liten äggreserv. Lite lågt amh värde, att vi skulle köra på en gång å inte vänta. Blev lite orolig:( läkaren sa att det kan vara svårt att få fram många ägg till plocket.

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-01-27 15:17:19 följande:
    Danisen: Jag går på fertilitetscentrum i Stockholm. Det är vårat andra försök men vi har ju två missfall bakom oss sedan tidigare. Jag hoppas allt ser bra ut denna gång med och att vi kanske kan få några till frysen. Vore så skönt med i sättning i redan nästa cykel om denna inte funkar.

Jag får jobba hemifrån de dagar jag inte kan vara på jobbet. Väldigt snällt av min chef tycker jag. Håller tummarna att allt ser bra ut på onsdag! Vilken dos går du på?

Jag har haft 125 gonal-f båda gångerna.

Jag har med fått ett missfall 2008 i vecka 10 inte under tiden vi försökte aktivt. Vi började försöka 2011. Jag sprutar 225ie eller vad det heter. Högre dos denna gång än de förra. Vi går på RMC i Malmö. Jag är 28 och min sambo 27, hur gamla är ni? Va det äggplock imorgon för er ? Ja, vad snällt av din chef. Jag är sjukskriven. Tack snälla du, jag håller tummarna för er imorgon .
  • snobben00
    Heidi82 skrev 2014-01-27 09:56:21 följande:
    Snobben00: Jag sjukskrev mig i fredag för "magvirus" och även idag för insättning. Det är bara några få av mina kollegor som vet vad jag håller på med. Men om någon av dom andra skulle börja fråga så tror jag att jag kommer att berätta. Man vet ju inte hur många vändor det blir och det är så stressigt att måsta ljuga, mörka och hitta på svepskäl hela tiden.
    Stort lycka till nu! Blev det ett 2 dagars du fick tillbaka?

Jag fick tid för VUL 10.15 på torsdag vilket är en jättedum tid för min del men men inget att göra åt.
    Efter att ha hållit på i 2 år med ivf och fått ett missfall som gjorde att jag blev sjukskriven så vet min chef om vad jag går igenom så det är jätteskönt att våga vara ärlig om det här med ivf:en.
    Från början jobbade jag på ett annat ställe och ville inte avslöja något så det blev många lögner om alla läkarbesök och det var verkligen jobbigt.
    Inga kollegor vet något och så vill jag låta det förbli, huvudsaken är ju att chefen vet orsaken till min bortavaro.
  • Heidi82

Snobben00: Tacka ska du ha. Det var två 3-dgrs som jag fick insatt. Hoppas på tvillingar så jag aldrig behöver gå igenom det här igen!

Jag funderar också att berätta för min chef. Orkar inte ljuga mer.

• BlankaBlanka

Danisen: Vi har också försökt aktivt sedan 2011. Tänk att det gått så lång tid... Jag är 37 år och min kille är 31 år. Jag har bra äggreserv så det talar för oss trots min ålder. Väntar bara på guldägget. Ja det är äggplock i morgon kl 8. Hoppas hoppas det ser bra ut denna gång. Förra gången fick vi ut tio men inget till frysen :(.

Heidi82: Det var så skönt när jag berättade för chefen. Skönt att slippa den stressen på allt annat. Rekommenderar det verkligen.

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare