sesanka skrev 2014-01-29 22:50:08 följande:
Snobben: Jag går också på Akademiska och väntar ängsligt på provsvar om vårt första misslyckade ivf var mola eller inte. Om/när det blir ett till ivf så blir det mitt första FET. Jag är super missnöjd med akademiska så jag är nyfiken på vad du tycker om dem.
Om jag har fattat rätt så kan man antingen göra FET i anslutning till sin egen ägglossning eller genom stimulerad ägglossning. Hur lång tid brukar det ta att genomföra båda alternativen? Dvs måste man vänta på ett visst antal ägglossningar och sen planerar man in äggåterföringen... eller om man skapar en stimulerad ägglossning, hur lång tid från att man börjar med hormoner tar det innan man kan göra återföringen? Tex vårt första ET tog en månad. Började med nässprayen 29/10 och ägget sattes in 29/11. Hoppas ni fattar vad jag försöker fråga :)
Jag är inte heller jättenöjd med Akademiska under våra 2 år. Senast pratade jag med Lana om att få göra hysteroskopi på Sabbatsberg om vi misslyckas nu igen, vilket hon absolut tyckte eftersom det tom var hennes förslag från början. Idag när jag var på VUL hos Karin sa hon att det var typ ingen idé att göra sånt?!...
Har fått olika direktiv om återföring av ett eller 2 embryon också, så jag känner att alla säger och tycker olika, så det är jobbigt när man får olika läkare varje gång!
FET i naturlig cykel: Man testar med Clearblues digitala ägglossningstest och vid positivt test ringer man sjukhuset och får tid 2 dar senare (om det är 2 dagars embryo)
Stimulerat FET: Man får äta Progynon från blödningsdag 2 och VUL på dag 10-12 för att kolla slemhinna och bestämma dag för återföring.
Det positiva med stimulerat FET är att man undviker helgkrock!