Micro skrev 2014-01-08 16:34:59 följande:
Listar: här är en till som är lite bitter:( väntar på att få starta ivf karusellen. Idag på jobbet pratade jag m en höggravid kollega om när hon skulle sluta jobba. Då kom en till gravid kollega å de började prata om alla som är gravida, när de sak ha, hur nära i tid vissa var, hur det kändes, veckor etc etc. Vi har nämligen mest kvinnor på jobbet å just i vår ska 5 ha barn å alla ska ha första barnet. Jag lämnade konversationen, hade inget att tillföra å blev allmänt avundsjuk. Nu vill jag köra igång!
På mitt jobb trodde alla att jag var totalt ointresserad och tog aldrig in mig i såna diskussioner, jag kom inte ens ihåg namnet på den tjej som var mammaledig, så mkt avskärmade jag mig. Nu är det jag som börjar få en synlig kula efter att lyckats efter andra Ivf-försöket men är fortfarande den som avskärmar mig, så min självbild är densamma. Jag visar hänsyn då jag vet nu att det finns fler på mitt jobb som går igenom liknande jobbiga saker. Du är verkligen inte ensam. Jag hejar på för jag vet att Din tur kommer!