Anonym (Vet precis!!) skrev 2013-12-07 18:33:44 följande:
Gud vad jag känner med dig. Var med om EXAKT samma sak för 1,5 år sedan. Min sambo sedan då fyra år sade att han ville ha faderskapstest på vår ettåriga dotter. Detta kom fram under ett gräl om något trivialt.
Jag som är en MYCKET stabil och stark person bröt ihop fullständigt. Fy fan vad jag mådde dåligt. Gick in på toa och spydde. Sedan fick jag gå ut på en promenad med dottern för jag kunde inte se på honom. Det kändes som ett övergrepp. Mådde illa
Har ALDRIG varit otrogen, skulle aldrig vara det. Är inte sådan. Finns inte.
Visste att han var en osäker person när vi blev ihop men trodde han lärt sig lita på mig efter så länge.
Var såååå arg på honom skitlänge. Sade att när han fick svar på sitt jävla test så skulle jag trycka ner det i halsen på honom och sedan överväga om jag skulle flytta från honom eller inte.
Två dagar innan svaret kom hade vi ett långt samtal där han bad om ursäkt osv.
VAD FAN HJÄLPTE DET DÅ. Suck. Svaret kom och han bad om ursäkt igen. Han hade varit rädd och orolig bla bla sade han.
Till slut enades vi om familjeterapi och stannade ihop. Idag har vi en dotter till.
Men- kan säga dig att det känns fortfarande. Kan ibland må illa över hur fan han kunde tro att hon kanske inte var hans under dotterns första år utan att säga något.
Jävla karlar och deras tillitsproblem. Jag vet som någon sade att "karlarna kan ju aldrig veta" - NEJ men ni kan väl för fan lita på någon nån gång. Man kan väl inte alltid tro det värsta. Eller ska vi tjejer testa er för dna spår en gång i veckan så vi vet att ni inte knullat runt?
Älskar du honom så snacka genom det, ge han hans JÄVLA TEST- få honom att lova terapi eller vad du nu vill för att DU ska bli nöjd. Ni kommer tyvärr aldrig vidare UTAN test. Han kommer alltid att tvivla och du kommer alltid att veta det.
Vill du så försök för barnets skull. Om du älskar karljäveln. ...
Stooor kram.
Visst borde både din och TS sambo lita på er, men oroar man sig för något så gör man. Om det bara gäller otrohet och det inte går att få bevis är det bara att jobba med sig själv eller att göra slut. Här är även ett barn inblandat och det är vanligt att män som är osäkra på faderskapet inte vågar ta till sig barnet ifall det en dag visar sig vara någon annans. Det är så onödigt nu när vi har lättillgängliga och säkra faderskapstester, så varför inte bara få saken ur vägen?