• Kajsa75

Utskälld av svärmor!!

Alltså jag blir så trött.... igår hade vi middag och min svärmor - som alltid har mkt åsikter - skällde ut mig för att min 5åring satt med min mobil vid bordet och spelade spel.
    MEN HALLÅ!!! Det är väl helt upp till mig hur jag väljer att uppfostra mitt barn? Jag tycker det är helt okej att han spelar spel vid bordet (han hade ätit klart OCH Det var ett pedagogiskt spel) medan vi sitter och pratar om vuxengrejer.
    Det är inte lätt när man möter den äldre generationen som inte har förstått grejen med internet, datorer och telefoner i allmänhet... :(

• Svar på tråden Utskälld av svärmor!!
  • Lindsey Egot the only one
    ZsaZsa skrev 2013-11-23 17:25:56 följande:

Hade jag varit din svärmor så hade jag inte sagt något men plockat fram min mobil och börjat leka med den...

Frågan är om svärmor hade ett samtal med barnet eller med de andra vuxna vid bordet?
    Natulcien skrev 2013-11-23 18:27:43 följande:
    Nä, det tycker inte jag. Jag tycker inte att det är särskilt trevligt att plocka fram en bok eller tidning och sätta sig att läsa mitt i middagen heller. Det är samma sak som att fippla med mobilen, tycker jag.
    Vid bordet? Ingen säger att det är mitt i maten.
  • Pim

Jag tycker det var väldigt tokigt av din svärmor att skälla ut dig för en sådan sak. Jag låter också mina barn sitta med mobil eller ipad vid matbordet - ibland till och med... wait for it... när de äter! När vi är hemma eller hos sina mor- och farföräldrar behöver de inte ha "socialt vett", som någon skrev, vad nu lite speltid skulle ha med det att göra. Det är ju ingen galamiddag med kungen de är på. Jag förväntar mig inte att mina barn ska tycka att det är kul och intressant att snacka vuxengrejer vid matbordet om vi är någonstans. Då ser jag hellre att de har något kul att göra en stund än att de ska sitta rakryggade för syns och etiketts skull.

• Froststar
    Trubbel skrev 2013-11-23 10:05:46 följande:
    Här var det svärmor. Och det är väl familjen??
    GAPSKRATT. Det är första gången någon frivilligt kallar svärmor för familj på FL. I vanliga fall är tonen "gräv ner kärringen". Man tar visst till alla knep för att ursäkta utebliven uppfostran.
    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
    Froststar skrev 2013-11-23 19:46:44 följande:
    GAPSKRATT. Det är första gången någon frivilligt kallar svärmor för familj på FL. I vanliga fall är tonen "gräv ner kärringen". Man tar visst till alla knep för att ursäkta utebliven uppfostran.
    Nån måste ha slagit i huvudet hårt eller är otroligt full! Annars är det någon med en väldigt lång .....!
  • pingvin

Din svärmor behandlade dig som de flesta kvinnor behandlar sina män.

• Froststar
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-23 19:56:21 följande:
    Nån måste ha slagit i huvudet hårt eller är otroligt full! Annars är det någon med en väldigt lång .....!
    Och du menar...?
  • mamma1014
    Pim skrev 2013-11-23 18:57:10 följande:
    Jag tycker det var väldigt tokigt av din svärmor att skälla ut dig för en sådan sak. Jag låter också mina barn sitta med mobil eller ipad vid matbordet - ibland till och med... wait for it... när de äter! När vi är hemma eller hos sina mor- och farföräldrar behöver de inte ha "socialt vett", som någon skrev, vad nu lite speltid skulle ha med det att göra. Det är ju ingen galamiddag med kungen de är på. Jag förväntar mig inte att mina barn ska tycka att det är kul och intressant att snacka vuxengrejer vid matbordet om vi är någonstans. Då ser jag hellre att de har något kul att göra en stund än att de ska sitta rakryggade för syns och etiketts skull.
    helt rätt :)
  • Sarah84

Det är väl något med svärmödrar. Min svärmor tror nog ibland att hon kan fostra mig också, men där slår hon i sten direkt, vilket hon inte alltid begriper.

Värsta som finns när folk ska lägga sig i saker de inte har med att göra..

Strunta i vad hon säger.

• MuppinCowboy
    Kajsa75 skrev 2013-11-22 11:32:12 följande:
    MEN HALLÅ!!! Det är väl helt upp till mig hur jag väljer att uppfostra mitt barn?
    Hur du uppfostrar ditt barn går ut över oss alla andra.

Alla har inte en förälders överseende för dåligt beteende
Svar på tråden Utskälld av svärmor!!