Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2015-05-10 13:18:06 följande:
    Nu blir det lite tjatigt.

Kanske vi kan enas om att antingen är Löfven svagbegåvad eller också så är det du som är detSolig
    Titta på kvällens partiledardebatt på TV där både Stefan Löfven och Åsa Romson får visa upp sin svagbegåvning och talsvårigheter. Dessutom gör Jimmie Åkesson comeback och där kommer han briljera som han alltid gör. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    nihka skrev 2015-05-10 13:28:51 följande:
    Hen har ett perspektiv som inte är ovanlig för SDare här. Antingen är de andra partiernas företrädare "svagbegåvade" och/eller så gillar man inte deras politik. Men man vill gärna samarbeta med dem och bilda regering med dem Tungan ute:

Jag håller mig från samröre med det jag tycker är dåligt och där jag inte är välkommen, men för SD fungerar det precis tvärt om.
    Jag är inte feminist och vad jag vet är Gert ett mansnamn så att använda hen fyller ingen som helst funktion när du menar mig.

Du förstår dig fortfarande inte på politik ser jag. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-05-10 14:21:05 följande:
    jag bryr mig inte.
    Det ska du inte göra heller eftersom det i sådana fall endast är ett fåtal personer som tycker att du är ett slödder. De äckliga slöddren vet själva vilka dom är och det behöver man inte påtala för dom.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-10 12:56:24 följande:
    Tja, du skrev väl alldeles nyss att han är klen till förståndet.

Nu är inte jag någon spelare likt klanledare Åkesson, men att Löfven och Romson inte är klena till förståndet skulle jag kunna satsa rätt mycket på.
    Såg du partiledardebatten? Åsa Romson jämförde flyktingkatastrofen på Medelhavet med Auschwitz och senare sa hon zigenare i Svt:s Eftersnack. Stefan Löfven var inte mycket bättre.

Jimmie Åkesson vann debatten redan efter 10 minuter. Solig
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-10 23:00:15 följande:
    Nej, jag såg bara en del av avsnittet som berörde bostadspolitiken.

Däremot såg jag alldeles nyss tråden om debatten där du och några andra sverigedemokrater anser att Åkesson sopade banan med de övriga, någon skrev till och med att SD kommer att få 200 procent av rösterna. I så fall slår han ledare i kommunistdiktaturer med hästlängder. De brukar ju bara få 99 procent. Nåja, SD och matematik är ju två oförenliga storheter.

Jag skulle med all sannolikhet inte dela din uppfattning. Retoriskt klarade sig Åkesson förmodligen rätt hyfsat, det brukar han göra, anser jag - men politiskt lär han ju ha gjort en slät figur, om än med nyanlagt skägg.

Vad gäller Romsons jämförelse får duj nog hitta en länk för att jag ska kunna ha någon synpunkt. Hon kan mycket väl t ex ha utgått från att det är de goda människornas tystnad som är det största problemet, inte ondskan.
    www.svt.se/nyheter/inrikes/romson-jamforde-medelhavet-med-auschwitz

Kritiken mot Romson är inte nådig.
  • Gert
    themia skrev 2015-05-11 00:20:46 följande:
    Du är verkligen enögd Skrattande

Han var ju verkligen ute på cykeltur, såg du inte hur de övriga debattörerna skrattade åt honom.
    Vad de andra partiledarna gör bryr jag mig inte så mycket om. Om de tycker det är roligt att det råder stor bostadsbrist i Sverige får stå för dem.

Bara det att statsministern skrattade när Åkesson påtalade att det beräknas komma en halv miljon asylinvandrare de kommande fem åren och att det kommer ha stor påverkan på den redan stora bostadsbristen får mig att undra hur det står till i statsministerns huvud.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-11 07:31:13 följande:
    Självklart är det så.

Men kommer någonsin något annat parti att börja i den änden, d v s nu ska vi minska invandringen med typ 52 procent.

Tillåt mig att tvivla. Så pass stor respekt har åtminstone jag för våra politiker att jag inte placerar dem i samma rasistiska tankefåra som SD.

Jag är övertygad om att det även fortsättningsvis kommer att finnas en fundamental skillnad mellan SD och övriga partier. 
    Så du tycker att det är rasistiskt att minska invandringen med typ 52%?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-11 17:47:33 följande:
    Såg just den delen av debatten.

Jag skrattade också åt Åkesson, förmodligen av samma skäl som Löfven.
    Då kan ju du förklara vad som är så roligt med bostadsbristen.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-11 18:15:35 följande:
    Man kan skratta åt att det förutsägbara är precis så förutsägbart som det blev när Åkesson fick ordet.

Självklart fattar väl de övriga partiledarna att det finns en tydlig koppling mellan invandringen och bostadsbristen. Det var liksom inget tabu Åkesson bröt, utan det roliga var att de andra diskuterade hur man ska öka byggandet medan Åkessons första tanke var hur man ska minska invandringen.

Själv associerade jag omedelbart till Grotesco och smålog åt SD-ledarens variant av det är bögarnas fel.
    Det man kan skratta åt är hur alliansen inte har gjort någonting åt bostadsbristen under 8 år de satt i regeringsställning och den nuvarande regeringens misslyckade bostadspolitik. De har pratat om bullerregler i flera år men ingenting händer ju!

SD är det enda partiet som har en lösning på problemet.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-11 18:58:16 följande:
    Bostadspolitiken under såväl Alliansen som den tidigare S-regeringen ska man väl snarare gråta över än skratta åt.
    Den här bilden summerar det ganska bra.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?