Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2015-04-14 07:09:26 följande:

Äntligen en journalist som vågar behandla Sd som vilket parti som helst, trots allt hat som partiets tangentbordskrigare bombar henne med!

mobil.dn.se/kultur-noje/svts-anna-hedenmo-om-hatet-fran-rasisterna/

Anna Hedenmo har fått tipset från Alexandra Pascalidou att sätta på sig offerkoftan. Allt fler journalister börja gråta ut nu när de inte längre får stå oemotsagda.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-15 15:27:20 följande:
    En intervju med UNT:s chefredaktör och ordföranden för Publicistklubben.

"Varje gång det skrivs om sverigedemokraterna bubblar hatet upp"

www.svtplay.se/klipp/2842017/hatet-mot-journalister
    Haha! Nu försöker media starta upp ett drev mot SD. Det har ju inte funkat något vidare hittills måste jag säga. Jag tror nog att SD kommer bli största partiet redan efter nästa val.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-15 17:28:55 följande:
    Självklart.

Men din analys bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna ungefär som du gör

Men mot bakgrund av att jag tagit del av ditt tankearbete här på FL  anser jag den avvecklingen vara helt osannolikSkrattande
    Jag tycker, tänker och känner ungefär som många andra svenskar. Mot bakgrund till SD:s valframgångar de senaste valen måste jag tyvärr informera dig att du har troligtvis fel i din analys. Skrattande
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-15 18:02:12 följande:
    Ja, jag vet att du tror det.

Men det gör inte jag.

Däremot anser jag att du tycker, tänker och känner som de flesta andra sverigedemokrater, även om många är lite mer pk än du.

Förr, apropå journalistik, så användes abstraktionen Nisse i Hökarängen som en slags tankefigur som skulle motsvara den genomsnittliga tidningsläsaren.

För mig är Gert på FL den genomsnittlige sverigedemokraten och den tanken får mig att småleSolig
    Ja, jag vet att du inte gör det. Förresten måste jag återgå till vad du skrev i ditt tidigare inlägg. Du skrev att min analys av att SD kommer bli det största partiet efter nästa val bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna som jag gör.

Där har du fel. De flesta svenskar behöver inte tycka, tänka och känna som jag eller som SD för att SD ska bli det största partiet. Fast du kanske anser att 30-35% av väljarkåren representerar de flesta svenskar?
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 19:36:15 följande:
    SD ska granska andra men går i taket när de själva blir granskade. De ska "avpixla" andra men blir galna av att själva exponeras som rasistiska näthatare och använder ord som "mobbing" för att beskriva det som händer när de avslöjas att SDare ligger bakom hat och hot på nätet.

Det är en så jävla märklig kultur i och runt detta parti.
    För det är bara SD:are som näthatar? Tyvärr blir det ju inte lika uppmärksammat när vänstern och feminister näthatar. Förra året näthatade ett antal melemar från Fi en transsexuell man till självmord. Men det tog inte media upp över huvud taget. Tänk om medlemmar från SD hade näthatat en transexuell man till självmord. Vilka satans krigsrubriker det hade blivit!
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 19:54:30 följande:
    Oavsett hur stort SD blir eller inte blir kommer de inte att tycka som dig. Du är likt så många andra SDare som "debatterar" här uteslutningsmaterial. Du ligger många år efter i dina åsikter - åtminstone de du officiellt kan vädra fritt.

Numer vill SD låtsas att de inte är partiet för dig för att kunna växa sig in sig bland "pk-isterna" som SDs kärnväljare så föraktar. Jag kommer sitta på åskådarläktaren och följa SDs splittring. Det är en bra början att de förbereder för att utesluta alla under som kan utgöra ett hot mot toppen.
    Haha! Du är rolig! Ingenting i ditt inlägg har något som helst substans. Vad har jag skrivit som är uteslutningsmaterial? Föresten måste man vara medlem för att bli utesluten. Det kanske kommer som en överraskning att jag inte är medlem.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 20:14:37 följande:
    Nej, det är inte bara SDare som näthatar, men uppseendeväckande ofta visar det sig just så.
    Kan bero på att media uppmärksammar det mera. Agenda journalistik.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 21:08:53 följande:
    Nej, det är en SD-konspirationsteori.
    Det är inte en konspirationsteori. Så har journalister arbetar i decennier. Det har till och med Birger Schlaug erkänt.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-17 18:58:16 följande:
    Har de hemliga träffar också där hela journalistkåren "gör upp" eller sköts det genom telepati? Hahahahahaha!
    Jag tror det börjar på Slöddertörns Högskola. Sen när dom har kommit in i arbetslivet genom sina kontakter från Slöddertörn så vet redan alla om den rådande agendan. Det är journalisterna som har skapat åsiktskorridoren.
  • Gert

När Åkesson var hos Skavlan har det rapporterats om att uttalade vänsteraktivister blev inbjudna för att bua åt Åkesson. Givetvis blev det bortklippt när det sändes, men dom var bara där för att sänka förtroendet för Åkesson.

BBC har tagit efter SVT:s metoder, eller om det är tvärtom, för nu erkänner BBC att de två tredjedelar av publiken var vänstervridna och där för att bua när Nigel Farage talade under en partiledardebatt.

Man kan ju fråga sig varför dessa public service bolag håller på så här. Vilka fula typer!

www.express.co.uk/news/uk/571208/Leader-s-election-debate-BBC-confirms-audience-WAS-left-leaning-as-Farage-claimed

Svar på tråden Varför hatar folk SD?