Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

KillBill skrev 2015-04-19 15:08:26 följande:
    Med din egen logik så är du alltså själv en hycklare..
    Alla är hycklare. Men somliga är värre hycklare än andra. Speciellt dom som vurmar för mångkulturen men inte ger pengar till tiggare och hjälper flyktingar i sina hem.

Därav är alla förutom sverigedemokrater den värsta sortens hycklare eftersom SD är det enda parti som vill förbjuda tiggeri och minska flyktinginvandringen med minst 90%.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    themia skrev 2015-04-19 16:03:04 följande:
    Det är bara det att din definition av "vänstermänniskor" är synnerligen selektiv.
    Upprepar, vänstermänniskor från din horisont är uppenbarligen alla som inte tycker som du.
    Man behöver verkligen inte vara vänster för att ogilla den politik Åkesson m.fl. driver.
    Att isolera Sverige från omvärlden är snabbaste vägen utför.
    Nej, vänstermänniskor är dom som gullar med vänsterflanken och det gör SVT hela tiden. Kända kommunister sitter och myser i tv rutan på fredagskvällar till exempel. Det arbetar revolutionära kommunister på SVT är ett annat exempel. Att Sveriges etablissemang tillhör vänsterskalan är inte någon nyhet, alla vet om detta.

Vad ogillar du med Åkessons politik? Jonas Sjöstedt har inga problem att lovorda Greklands nya vänsterregering som kraftigt vill minska invandringen.

Att skrämmas med att SD vill isolera Sverige från omvärlden kanske funkade för 10 år sedan. Nu går inte ens 6-åringar på det. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 16:46:27 följande:
    Gert skrev 2015-04-19 14:08:39 följande:

"Labour gjorde fel. Men vi har lyssnat, vi har lärt och vi har förändrat oss. Det är inte fördomsfullt att vara bekymrad över invandringen, sa Ed Miliband när han i går la fram socialdemokratiska Labours invandringspolitiska program."

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6145287

Dina länkar till SR funkar inte.
    Inte mitt fel.

Funkar här: gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m71525932.html
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 17:18:02 följande:
    Ja, vad var det du inte förstod i den artikeln? Den handlade om att en flyktingbåt har kapsejsat på Medelhavet.

På vilket sätt ger det stöd för ditt påstående att media börjat kalla EU-migranterna för flyktingar? Det var inte EU-migranter på båten.

Kan det vara att artikeln inleds med orden att en båt med 700, eller vad det var, migranter kapsejsat? I så fall behöver du kolla upp betydelsen av ordet migrant för då har du inte förstått vad ordet betyder.

tinyurl.com/pk4zqb6
    Du skrev att Ullenhag förstår skillnaden mellan EU-migranter och flyktingar. Då svarade jag med att media har börjar kalla flyktingar för migranter. Flyktingarna är alltså EU-migranter också, i likhet med tiggarna från Rumänien.

Så då undrar jag vad du menar med att Ullenhag förstår skillnaden mellan EU-migranter och flyktingar. Anledningen är ju att han vill hjälpa tiggarna på plats i sina hemländer, alltså en Sverigedemokratisk flyktingpolitik.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 17:41:54 följande:
    Men flyktingarna är migranter. Vet du inte vad migration betyder?

Däremot är inte EU-migranterna flyktingar.
    Inte på pappret, men i praktiken är EU-migranter flyktingar eftersom de har flytt från sina hemländer och finns i Sverige. Om inte Sverige hade varit med i EU hade vi sagt flyktingar om dom också.
  • Gert

Så där ja. Då var ordningen återställd igen.

Inizio April

MP: 6,1%
    SD: 16,3%

• Gert
    KillBill skrev 2015-04-20 18:40:12 följande:
    MP ökar mer än SD och de Rödgröna ökar försprånget mot Allianspartierna. Kul att det gläder dig!
    Det som gläder mig är att MP backar och SD ökar jämfört med Sifos aprilmätning. Men det är ju bara för att Sifo myglar med siffrorna.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-20 18:56:32 följande:
    Du förstår väl att du bara kan jämföra resultatet mellan två undersökningar från samma företag? I den undersökning som du refererar till har MP ökat mer än SD.
    Jag förstår att du gläds över att MP har ökat 0,1% mer än SD. Som SD-hatare gäller det att glädas åt det lilla man kan. Själv gläds jag över att SD är 10,2%-enheter större än MP. Mohaha!!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-20 19:20:09 följande:
    Har jag sagt att jag är glad? Det är ju du som som verkar munter över ett resultat där MP har ökat mer än SD och där de Rödgröna har ökat försprånget till Alliansen.
    Vad menar du? V sitter inte i regeringen. S och MP är fortfarande mindre än Alliansen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?