Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2015-04-19 11:17:13 följande:
    Tror du inte att det kan vara så att Ullenhag förstått det du inte förstått - att EU-migranterna inte är några flyktingar.

Det tror i alla fall jag.

Så återigen. Eftersom du vill tillämpa hjälp i hembyarna för flyktingarna enligt SD-modell - så föreslår jag att du sätter upp en SD-volontärbataljon som spatserar iväg till IrakSolig
    Tiggarna beter sig i alla fall som flyktingar; de flyr från sina hemländer. Om de kastar bort sina kläder, papper och pass så kanske migrationsverket skulle ta dem för asylflyktingar.

Det är bra att Ullenhag visar att hjälp-på-plats-metoden fungerar bättre än att människor kommer till Sverige. Det går sakta men säkert framåt för våra PK-politiker.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 11:43:22 följande:
    Nix. Ullenhag förstår skillnaden mellan flyktingar och EU-migranter.

Det gör inte du. Vill du hjälpa flyktingarna på plats så är det väl bara att ta fram kartan och leta rätt på Irak.

Sen får du ta taxi dit och börja hjälpa på plats.

Lycka till!
    Jaså. Konstigt då att media har börjat skriva EU-migranter om just flyktingar.

Eftersom du vill så gärna hjälpa flyktingar här i Sverige så kanske du kan upplåta husrum till några flyktingar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 12:15:20 följande:
    Har media börjat skriva flyktingar i stället för EU-migranter?

Det har jag inte noterat - SD-media som avpixlat?

Nej, jag är en varm anhängare av välfärdsstaten där vi gemensamt betalar skatt till olika ändamål.

Så jag kommer vare sig upplåta mitt hem till flyktingboende eller någon annan offentligt finansierad verksamhet.
    Nä, media har börjar skriva migranter istället för flyktingar. SVT har gjort det. 

Du vill att SD ska skicka ner volontärer till Syrien och Irak, men du kan inte själv leva som du lär. Du är en sån där hycklare som Göran Greider.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-19 13:20:00 följande:
    Varför är Göran Greider en hycklare?
    För att han vill inte hjälpa flyktingar.

• Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 12:15:20 följande:
    Har media börjat skriva flyktingar i stället för EU-migranter?

Det har jag inte noterat - SD-media som avpixlat?

Nej, jag är en varm anhängare av välfärdsstaten där vi gemensamt betalar skatt till olika ändamål.

Så jag kommer vare sig upplåta mitt hem till flyktingboende eller någon annan offentligt finansierad verksamhet.
    I fall du inte tror mig får du här ett dagsfärskt exempel.

www.svt.se/nyheter/utrikes/ny-batkatastrof-vid-libyen

Jag citerar: "Bara för fyra dagar sedan skedde en liknande olycka, 400 migranter drunknade när en båt med 550 flyktingar kantrade efter 24 timmars färd."
  • Gert

"Labour gjorde fel. Men vi har lyssnat, vi har lärt och vi har förändrat oss. Det är inte fördomsfullt att vara bekymrad över invandringen, sa Ed Miliband när han i går la fram socialdemokratiska Labours invandringspolitiska program."

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6145287

• Gert
    KillBill skrev 2015-04-19 14:15:30 följande:

Gert, nu resonerar du helt befängt. Med ditt sätt att argumentera så måste du samtidigt  anse att  alla svenskar som är för att Sverige ska erbjuda en social och ekonomisk grundtrygghet för landets innevånare är hycklare om de samtidigt inte är beredda att hjälpa socialt utsatta människor i sina egna hem. 

Hur ser du själv på den Svenska modellen som garanterar en social och ekonomisk grundtrygghet? Tycker du att den ska skrotas i motsats till vad SD tycker? Om inte så är du själv en hycklare om du inte är beredd att ta emot socialt utsatta människor i ditt hem.om ja, så anser du att ca 99,5% av Sveriges innevånare är hycklare (det är bara Liberala partiet som vill skrota den svenska välfärdsstaten, men de vill i motsats till dig släppa invandringen helt fri).

Oavsett vad du tycker så faller ingen skugga på Göran Greider. Antingen så är han i likhet med dig och ca 99,5% av sveriges befolkning   hycklarare eller så är han enligt dig, i likhet med ca 99,5% av svenskarna  hycklare och oavsett ditt svar så säger beskyllningen mer om dig än om någonting annat.

Jag tycker att den Youtubevideo som hänvisar till bevisar vilken intellektuell nivå som många Sverigedemokrater befinner sig på (detta eftersom så många Sverigedemokrater gillar videon utan att faktiskt fundera på den logik som förs fram).

Det var FDFMGA som började med att SD borde skicka volontärer till Syrien och Irak.

Angående din signatur. Du vet att summan 400 000 euro stämmer? De allra flesta har sagt fel någon gång i riksdagen. Att det blir sånt ståhej bara för att en sverigedemokrat gjorde det bevisar ju bara omogenheten bland SD-hatarna.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-19 14:45:15 följande:

Nu förstår jag inte, vad har FDFMGAs inlägg med ditt påstående att göran Greider är en hycklare att göra? Dessutom så är det inte första gången som du har publicerat denna Youtubevideo och redan tidigare har din och videons logik blivit ifrågasatt. Kan du inte svara på mina frågor i stället?

Tycker du att den Svenska modellen som garanterar en social och ekonomisk grundtrygghet helt ska skrotas (i motsats till vad SD tycker)? 

Nej, det tycker jag inte. Däremot ska bidragsberoende skrotas och asylinvandringen ska minska med minst 90%. Helst till Finlands nivåer.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-19 15:03:42 följande:
    Ok Gert, tar du emot hemlösa och socialt utsatta människor i ditt eget hem?
    Nej. Jag vurmar inte heller för att Sverige ska ta emot utländska tiggare och flyktingar med öppna armar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?