Varför hatar folk SD?
Jag upprepar frågan. Försvarar du rasism? Är rasism bra?
Det liberala PK-etablissemanget anser att det är rasism att förbjuda hitrest tiggeri eller dra ner på invandringen från arabvärlden. Det tycker jag inte är rasism.
Jag upprepar frågan. Försvarar du rasism? Är rasism bra?
Konservatism har i sig inget med rasism att göra. Däremot främlingsfientlighet?
Snälla, kan du inte förklara det där med att du inte tycker att samer är svenskar i den där andra diskussionstråden som du startat?
Så för att en same är av uppfattningen att samer inte är svenskar så tar du dig friheten att kränka alla de samer som faktiskt upplever sig som svenskar? Läste du inte mina länkar från www.samer.se och från Nordiska museet?
Om du vill bli tagen på allvar ska du inte hänvisa till skvallerpressen.
Om du läser mina inlägg i den andra tråden förstår du vad jag menar. Det är Sverigedemokraterna som har ett sjukligt rastänkande.
För mig så kvittar det fullständigt om en same bara anser sig vara same eller om en same bara vill vara svensk eller om en same både vill vara same och svensk.
Varför kan inte Sverigedemokraterna acceptera att olika samer kan vilja olika och att detta är individuella val?
Gert,
Det är möjligt att du och Björn Söder accepterar att människor kan vilja olika men förändrar inte det faktum att ni redan delat in människan i ett fack. Som ni ser det så kan en same själv betrakta sig som svensk men i era ögon blir han eller hon aldrig något annat än same. På annat sätt kan jag faktiskt inte tolka dig då du har fortsatt att skriva inlägg om att samer inte är svenskar trots att jag har förklarat för dig att det finns samer som både ser sig som samer och som svenskar.
Jag är stolt för att Sverige har en svensk ursprungsbefolkning och tycker att det är logiskt att Sverige värnar om det samiska kulturarvet. Jag förstår inte varför SD har börjat markera att samer inte är svenskar. Förstår du det?
Jag hittade denna faktaruta i Dagens Nyheter och slog ihop SDs tidigare partistöd med deras nya. Ljuger tabellen?