Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Shiraz skrev 2015-05-11 20:00:45 följande:
    Först Gert. Varför sitter du här dag ut och dag in och försöker diskutera med människor som uppenbarligen inte har någon hjärna?

Det här forumet är jättebra om man undrar om man kan köra bil med värktabletter i kroppen, eller om man undrar om andra har tavlor på väggen eller om man är brydd över om det är normalt att amma sin son till sex års ålder.

Vill du diskutera politik så möts du av en skock av högljudda silverapor och schimpanser - direktrekryterade av LO. Dessa ryggradslösa korkskallar är så programmerade att dom inte förstår vad du säger om du frågar dom om jobbskatteavdrag eller arbetsmarknadspolitik.

Säger du A eller B skriker primaterna om rasism och fascism.

Finns det inte bättre forum för intellektuella diskussioner?
    Jag vet faktiskt inte. Det känns bra att ha rätt mot SD-hatarna. De är så blinda av sitt hat att de förstår inte sakpolitiken.

Flashback är ett annat forum jag brukar använda som är bättre för såna här diskussioner för där blir inte inlägg raderade om man skriver något kontroversiellt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-11 20:03:44 följande:
    Om jag inte minns fel så ligger Boverkets prognos på 40.000 nya bostäder för 2015. Nu har jag ingen uppfattning om vad det motsvarar i personer. Rätt många skulle jag tro eftersom det framförallt är småbostäder som ingen vill bygga.

Så Åkesson anser inte att en ökning på 15.000 bostäder motsvarar ökningen av invandringen Jag tror definitivt att han har fel på den punkten.
    För det första är det bostadsbrist i varannan kommun i hela Sverige och för att komma tillrätta med bristen behövs det byggas lika många bostäder som motsvarar ett helt nytt Stockholm. Utöver dagens bostadsbrist så beräknas det komma en halv miljon flyktinginvandrare de kommande fem åren. Jag förstår inte hur 15 000 bostäder eller 40 000 bostäder för 2015 ska kunna bygga bort bostadsbristen. Tvärtom räcker det inte på långa vägar och det kommer bara bli mycket värre och fler hemlösa.

Mehmet Kaplans plan är att bygga baracker som folk ska bo i. Då kan man fråga sig själv; vill jag att mitt barn ska bo i en barack när han eller hon blir stor?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    nihka skrev 2015-05-12 01:26:01 följande:
    Mmmm. Jobbade där. *noterat*
    FDFMGA skrev 2015-05-11 23:43:57 följande:
    Fast Suffering i sig är ointressant, det intressanta är hur de andra förhåller sig till kräket. Hen är ju så uppenbart galen med sitt ältande om ondskan eller sina fantasier om hur vissa debattörer borde hängas och andra våldtas.

Suffering blir liksom en värdemätare på statusen hos de andra. Senaste gången var det faktiskt en vad jag tror var sverigedemokrat som sa ifrån, men det är å andra sidan den första SD-aktivist eller SD-kramare jag sett som har gett prov på vanligt folkvett.
    Gert verkar tycka att det är en kille med mycket vettigt att säga. Hahahahahaha!

Till skillnad från dig som aldrig kommer med något vettigt! Du försöker ignorera mina inlägg men du verkar ju läsa dom. Hahaha!!
  • Gert
    Speakers Corner skrev 2015-05-14 19:14:06 följande:
    Om du fått en massa inlägg raderade kanske du skulle börja fundera över hur du formulerar dig istället för att skylla på andra för dina tillkortakommanden.
    Just saying. 
    Har du inte hört talas om åsiktskorridoren?

När man talar om trollen har åsiktspolisen nu anmält mitt inlägg. Haha! Ganska komiskt faktiskt. Stasi jobbar aktivt på det här forumet.
  • Gert
    Gert skrev 2015-05-14 19:17:28 följande:
    Har du inte hört talas om åsiktskorridoren?

När man talar om trollen har åsiktspolisen nu anmält mitt inlägg. Haha! Ganska komiskt faktiskt. Stasi jobbar aktivt på det här forumet.
  • Gert

Hur många är det kvar i tråden som hatar SD? Jag kan bara se två stycken. HAHAHAHA!!!

• Gert
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-17 11:15:18 följande:
    Är det verkligen korrekta siffror?

Verkar lite lågt med 17.000 på fyra månader.Slår man ut det över helåret 2015 så skulle det bli 51.000 asylsökande, varav en ganska stor andel kommer att få avslag.

Menar du att allt färre flyktingar söker sig till Sverige?

Ser nu att det står jan-april överst men jan till mars underst, då iofs med en asterisk som du inte förklarar.

Nåväl, även 68.000 asylsökande verkar lågt, åtminstone relativt de antal SD-klanen brukar mässa om.

Är det Migrationsverkets statistik - eller bara någon klanmedlem som tagit fram kulramen?
    Asterisk = Danmark*

Även om 17 000 kan verka lågt ur svensk synvinkel så är det extremt mycket i jämförelse med våra nordiska grannländer. Syftet med staplarna är att visa hur extremt Sverige är.

Sen har jag inte kollat om siffrorna faktiskt stämmer, men det är journalisten och samhällsdebattören Gunnar Sandelin och etnologen Karl-Olov Arnstberg som har publicerat siffrorna på deras sajt.

morklaggning.wordpress.com/2015/05/15/ny-statistik-sverige-fortsatt-extremt/
  • Gert

Varför tar Sverige bistånd som skulle ha gått till de allra fattigaste människorna i världen och lägger det på rika flyktingar i Sverige?

Det är helt normalt att man betalar 15 000 dollar till flyktingsmugglare för att ta sig från Somalia till Sverige. En del betalar 30 000 dollar. Om man är så rik kanske de kan klara sig själva utan biståndspengar.

• Gert
    lebowski skrev 2015-05-20 18:10:58 följande:
    Jag tror inte folk hatar Sverigedemokraterna eftersom att partiet inte är ett hot i sig. Hatet är nog mest riktat mot de efterblivna personer som väljer att sympatisera med skiten. 
    Så du tror alltså att folk hatar de ca 1 miljon svenskar som sympatiserar med SD.
  • Gert
    Solidaritet skrev 2015-06-08 09:10:37 följande:
    Jag håller med dig om att det är förfärligt att stödet för SD ökar. Dock tror jag inte för ett ögonblick att våra politiker bär skulden. Vi har generellt ett väldigt ärligt politiskt klimat jämfört med många andra länder, och en enorm öppenhet. Att skylla på övriga partier och hävda att en "tvingas" att rösta SD är bara ett sätt att försöka rationalisera bort rasism. 

SD ökade lavinartat i stöd under den borgerliga regeringen.
    Det handlar om ökade klasskillnader och orättvisor, något som genom historien alltid lett till ett ökat stöd för destruktiva krafter så som SD. Hitlers framgångar berodde på detsamma. 

Hitler tonade ned partiets radikalitet, en normaliseringsprocess - nolltolerans, någon?

Fascism istället för demokrati - vi mot dem. Nationalismen dikterar att "sverigevänner" inkluderas, men "andra" exkluderas. I princip alla som inte ingår i den lilla gruppen "sverigevänner" är vänsterfeministkommunistpkjävlar, oavsett om de är feminister, kommunister, eller ens vänstersympatisörer. 

Hitlers nazister tog makten i ett demokratiskt val genom att tona ned den radikala nazismen och istället spela på orättvisor och nationalistisk solidaritet. Vi vet vad som hände sedan. 
    Ändå hävdar människor i Sverige idag att även om de lägger sin röst på SD kommer det aldrig att hända igen. Det är strutslogik. 

Tror någon för ett ögonblick att det tyska folket förväntade sig förintelsen då de lade en röst på Hitlers Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei?

Hahaha!!! 

"Dock tror jag inte för ett ögonblick att våra politiker bär skulden. Vi har generellt ett väldigt ärligt politiskt klimat jämfört med många andra länder, och en enorm öppenhet." 

Mmmm... visst. Man måste leva under en sten om man tror det

Återigen kommer du dragandes med Hitler, nazister och fascister. Det är ungefär lika aktuellt som att Socialdemokraterna kommer öppna rasbiologiska institutet igen och tvångssterilisera kvinnor och zigenare.
  • Gert
    Solidaritet skrev 2015-06-10 09:33:24 följande:
    Eftersom det rasbiologiska institutet var en blocköverskridande överenskommelse är det inte något som ligger specifikt i Socialdemokraternas historia. Samtliga riksdagspartier idag har anledning att skämmas över det. Fakta som detta går lätt att googla fram.

Ja, jämfört med många andra länder har vi en enorm öppenhet. 
    Så du menar att även SD har ansvar för det rasbiologiska institutet?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-06-10 19:11:08 följande:
    Jag tror inte ens att du vill veta var Sverigedemokraterna som fortfarande, 70 år efter andra världskriget, är främlingsfientligt och rasistiskt skulle ha stått politiskt på 30-talet.
    Skämtar du nu eller? Ska SD ta ansvar för vad andra partier gjorde när inte ens SD fanns?
  • Gert

SD anses ha den bästa politiken inom området integration/invandring enligt svenska folket.

tinyurl.com/pmw8wrc

• Gert
    patriot8 skrev 2015-06-26 20:20:05 följande:
    Eftersom SD är ett sionistiskt parti ser det väldigt dåligt ut.
    Intressant. Hur går det ihop med att SD är nazister som deras motståndare menar?
  • Gert
    Signalpolitik kallas det. Nu kanske några IS-krigare inte vågar åka tillbaka till Sverige igen. Bra SD!
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-07-23 22:42:47 följande:

SD i Lund har ju faktiskt gjort något vettigt, lyckats stoppa att kommunen ger bort mark till tiggarnas kåkstad.

En är det väl inte klart? Men bra att det finns några som kan tänka i alla fall.
  • Gert
    Tom Araya skrev 2015-10-06 19:06:38 följande:

Kopierad text från Facebook:
    www.facebook.com/asiktskorridoren/videos/426283104243461/

Professor Hans Rosling erkänner: Jimmie Åkesson har haft fullständigt rätt de senaste åren.

Professor Hans Rosling är troligtvis den mest populära mannen i Sverige just nu. Han har mottagit enorma hyllningar från åsiktseliten och alla anser att det är på tiden att en sådan klok man får föra talan om flyktingsituationen. Det finns bara ett problem: Rosling säger just det som Sverigedemokraterna sagt under flera års tid. Och det erkänner han även själv.

Detta är ett klipp ur hans föreläsning på Publicistklubben som sändes på SVT, där han talar om hur svårt det var att ställa sig på scenen i Globen under galan "Hela Sverige Skramlar" och tala om att Jimmie Åkesson har haft fullständigt rätt i det han sagt de senaste åren. Han fortsätter även med hur fel det varit att ge Sverigedemokraterna monopol på en sanning.

Med andra ord erkänner alltså åsiktseliten med sina hyllningar gentemot Hans
    Rosling att de håller med Sverigedemokraternas politik i denna fråga. Lite känsligt läge kanske?

Nu kommer en av två saker att hända: Antingen kommer dessa människor låtsas som att det regnar och ignorera detta, eller så kommer Hans Rosling inte längre vara värd ett skvatt i deras ögon.

Här kan ni se hela föreläsningen:
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/debatt-med-hans-rosling

Detta klipp finns även tillgängligt på YouTube:

">

Klippet tillhör SVT.

Åsiktseliten kommer förtränga det Hans Rosling har sagt här. Men om han kommer att fortsätta upprepa att Jimmie Åkesson och SD har haft rätt i flyktingfrågan kommer han bli persona non grata bland åsiktspolisen och PK-kramarna i Sverige.

Men det kommer inte skada hans rykte i övriga världen eller hans ekonomi, som mest tar han 400.000 kr för ett föredrag.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?