Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

chrissandra skrev 2014-04-15 14:33:00 följande:

Er?

Vilka er?
    Ja det är inte nödvändigt att vara så formell och nia. Dorian får säga du.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Naranjos skrev 2014-04-15 14:45:27 följande:
    Det där att SD är rasister kan du skrota direkt. Inte ens Marie Demker anser det.

Att du inte ser skillnaden i åsiktsfrihet i de två fallen måste bero på att du ser allt baserat på dina vänstersympatier.

Vårdförbundets medlemmar tar politiskt ställning tvärt emot de regler som finns på arbetsplatsen. Det blir inga repressalier, media står på personalens sida, facket hotar med AD. Arbetsgivaren gör inte ett smack.

Kvinnan på Röda Korset yttrar inte ett rasistiskt ord och tvingas avgå (hon hade annars blivit utkastad). Media gör en stor sak av ärendet och gör det enkelt att identifiera kvinnan. Hon blir således uthängd för en åsikt som delas av många, men inte får plats i den allt smalare åsiktskorridoren.

Således - "rätt åsikt" = stöd från media, fackförbund och arbetsgivare.
    "Fel åsikt" = sparkad, uthängd och vanärad.

(Bussförarutbildaren är sannolikt en idiot - om jag nu förväntas kommentera något om det).
    Busschauffören uttryckte sig korkat och skulle hållit sin åsikt för sig själv. Däremot har han inte helt fel. Klankrig och gängkrig har vi redan.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-01 19:32:56 följande:
    Och varför tror du att det är billigare att hjälpa där än här?
    Hur skulle det inte kunna vara det?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-01 21:02:37 följande:
    Varför skulle det det?

Varför skulle det vara billigare att ge skydd åt utsatta kvinnor, homosexuella, politiska flyktingar o.s.v. på plats?
    Exakt vad skulle vara billigare?

Det är ju självklart att OM det fanns någon lösning som gjorde att situationen i utsatta länder blev mirakulöst bättre, så att ingen tvingades fly, så hade vi allihop varit för det. Men nu är det ju inte så. Det finns människor som flyr. Och det finns människor på plats som behöver stöd. Såom  vill vi hjälpa, får vi göra det genom både asyl och bistånd.
    Enligt Riksdagens Utredningstjänst och redovisat i Riksdag & Departement så ligger realkostnaden för en ensamkommande på mellan 3 till 15.000 kronor – per dygn. Ensamkommande äter själva upp ca 40% av hela budgeten. Och det är ju inte de enda vi tar emot.

Ett snitt kan alltså vara 4.500 kronor vilket motsvarar 3,1 miljarder kronor per år vilket i sin tur motsvarar 6,2 miljarder kronor enbart under de år som staten finansierar verksamheten.

Men utgifterna fortsätter naturligtvis att ticka även efter denna tid, men med den skillnaden att det då är kommunerna som övertar det ekonomiska ansvaret.

Vad skulle dessa pengar kunna åstadkomma på plats eller i krisernas närområden och hur många fler människor skulle då kunna få hjälp?

Snittkostnaden 4.500 kronor per dygn för ett ensamkommande flyktingbarn räcker till skolgång för sex barn i ett år i ett genomsnittligt U-land.

Kostnaden för ett flyktingbarn under ett dygn motsvarar motsvarar behandling av 800 utsatta barn mot mässling och hjärnhinneinflammation.

Samma kostnad motsvarar ett säkert skydd mot polio för 918 barn.

Kostnaden för ett halvt dygn, alltså vad en ensamkommande kostar under 12 timmar, räcker till att ge ett grundskydd, ett helt år, för en hel flyktingfamilj.

Kostnaden för några hundra asylsökande motsvarar myggnät och specifika vaccinationer mot infektionssjukdomar för trehundra miljoner människor.

Årskostnaden för en enda ensamkommande, kan enligt FNs norm rädda 31.918 svårt undernärda barn till livet eller 79.795 personer räddade från att dö i kolera.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-03 19:14:36 följande:

Det är exakt så man ska bemöta eländet! :)

En grupp kristna bad för dig innan du talade, hur ser du på det?

– Det är väl alltid trevligt att någon ber för mig. Det måste jag väl säga.

Åkesson verkade ändå ta det med ro verkar det som.

• Errol Flynn
    maria diaz skrev 2014-05-03 22:47:04 följande:
    Det är ingen som ljuger.
    Det är valfritt för alla att själv kontrollera hur våra skattepengar används i statens och kommunernas budget.

Inkomster ska matcha utgifterna. Svårare är det inte.
    Plus och minus verkar vara väldigt svårt för vissa.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 00:25:36 följande:
    Bortsett från att långtifrån alla i gruppen är poliser och många troligen har fakekonton.
    Jag har för mig att det är en sluten grupp och att du måste bli godkänd av en annan polis för att få vara med.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 12:12:22 följande:
    "Om du älskar flyktingar så mycket, varför tar du inte emot dem i ditt hem?"

En del gör det, visar det sig:

arbetaren.se/artiklar/samhallet-som-faller-i-.../
    Handlade inte artikeln om eu-medborgare?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 13:15:39 följande:
    Även om så är fallet... och?
    Att ingen behöver härbärgera flyktingar hemma. Det gör migrationsverket. Och tiggarna borde inte befinna sig i Sverige alls. Det är bara en tidsfråga innan de tar hit sina små barn som också ska tigga.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?