Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-03-20 21:55:52 följande:
    Vad är problemet med Sverige som gör att folk från MENA inte lyckas lika bra här som i andra länder? För jag ser inte att problemet till största del ligger hos de människor som kommer hit...

USA och Kanada har också problem med somalier.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-20 22:42:15 följande:
    Jag kan visa dig statistik på att fattiga människor har mindre pengar också.

Jag har inte sett EN ENDA RAD om vad SD föreslår att vi ska göra åt de problem vi har med vår växande underklass, alltså hur vi ska kunna hjälpa dem, utan SD är ett rent gnällparti med en skuggbudget byggd på fantasier. 

"Invandring är utan jämförelse Sveriges idag viktigaste samhällsfenomen." Du har verkligen hittat rätt eftersom SD delar din inställning. SD är ju inte alls ett enfrågeparti utan de driver många frågor bl a:

sysselsättning och invandring, utbildning och invandring, bostadspolitik och invandring, EU och invandring, energipolitik och invandring, ekonomi och invandring, invandrare och invandring...

Tino Sanandaji är inte Sverigedemokrat.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-21 09:26:31 följande:
    Ingen rök utan eld? Så när man i amerikansk TV ser parodier på svenskar så är det "ingen rök utan eld" där också? Please!

Är det någon som gör parodier på somalier i svensk eller amerikansk tv? Det låter inte så snällt.
  • Errol Flynn

Varför blev det här anmält?

Skillnaderna mellan svenskfödda och invandrares användning av socialbidrag är enorma. Socialstyrelsen har årlig statistik. År 2012 gick 57% av samtligt utbetalt socialbidrag i Sverige till invandrare, en häpnadsväckande överrepresentation i relation till befolkningsandelen. Då räknar Socialstyrelsen andra generationens invandrarhushåll som svenskfödda.

http://www.tino.us/2013/08/media-vilseleder-igen-om-invandring-nu-om-socialbidragsberoende/

• Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-21 10:52:17 följande:
    Ja, man får tycka väldigt mycket, och det gör du också. Helt rätt förstås!

Ska man slippa bli uthängd i tidningen som rasist när man inte uppskattade att barnet blev mordhotat?
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-21 11:03:55 följande:
    Hehehe, någon tog illa upp av bilden jag la upp Men det bjuder jag på

Akta så det här inlägget inte blir anmält. Man får inte påpeka anmälningar för då blir någon sur.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-21 12:00:09 följande:
    Tycker jag absolut att man ska slippa.
    Ingen kan kallas rasist för att man försvarar ett mordhotat barn, så länge det bara handlar om just det.

Men i samband med försvaret av barnet, kan man ju passa på att göra annat som inte direkt har med försvar av barnet att göra.
    Läste du artikeln?
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-21 15:47:53 följande:
    Nej, jag bara svarade på din fråga.
    Föräldrarna hade inte nämnt ett ord om hudfärg eller dylikt. Bara att de var oroade över sina barn som utsattes för slag, knuffar och mordhot.
  • Errol Flynn
    Naranjos skrev 2014-03-21 17:46:08 följande:
    Glöm inte att det också förekom dödshot. Bland förskolebarn!!
    Tror att det är lite kulturellt. Min son hade en turkisk kompis på dagis som umgicks mycket med äldre kusiner och släktingar och orden som kom ur min 5/6-åring när han lekt med denna pojke under en period var chockerande. Det var håll käften, knulla, fitta, hora och att alla som åt gris var äckliga. Ett tag ville min son inte äta korv för han hörde att bara smutsiga människor gör så.
    Han kallade inte oss i familjen eller kompisar för dessa ord måste jag tillägga men han undrade vad allt betydde och lillebror fick nog nåt håll käften kastat efter sig.
    Lyckligtvis flyttade den familjen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?