Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 13:46:50 följande:
    Lustigt hur detta enbart gäller invandring, dock. Vaginalinvandring inte bara går obemärkt förbi, utan till och med uppmuntras av SD. Kan vi inte ta emot fler kan vi inte ta emot fler, PUNKT. Inte så att vi inte har råd med invandrare, men har råd med de MYCKET dyrare vaginalinvandrarna (aka barn).
    Åh suck. Inte ditt urdumma exempel med barnafödande igen.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 14:10:43 följande:
    Jag har inget emot vare sig barn eller skåningar, jag är bara "SD-konsekvent". Något man inte kan säga om faktiska SD själva.

Och ja, barn blir försörjda - av samhället. Sist jag kollade var det bland annat mina skattepengar som betalade MVC, BVC, BB, föräldrarpenning, förskola, skola, tandvård, sjukvård, högskola etc etc etc. Du får det att låta som att barnens alla kostnader betalas av föräldrarna. Så är det inte. Och som ni glatt påpekar - det tar i snitt sju år för en invnadrare att komma i jobb. Och då behöver de SFI och eventuellt litet annan utbildning. För ett nyfött barn är det åtminstone 20 år innan de är i jobb, ofta mycket längre, och vi står för ALL utbildning. Så kostnadsmässigt är invandrare enormt mycket mer gynnsamma än barn.

Men det är väl egentligen inte ekonomin ni oroar er för, eller hur?
    Vad har du att säga om invandrarnas barn då? De måste ju vara en dubbelkostnad. Med ditt tänk borde vi sterilisera invandrarna?
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-20 14:19:12 följande:
    Errol

Jag skrev ett långt inlägg till dig, när jag hade hunnit till hälften så knäppte min dator av och lät meddela att nu hade han gått i pension, så allt bara la ner och datorn dog.
    Nu sitter jag på lånad dator och vill bara säga tack till dig, tack för att du tog dig tid att förklara.
    Nu förstår jag bättre hur du tänker, jag håller inte nödvändigtvis med om allt, men jag förstår bättre.
    Tills dess jag får en fungerande dator så slipper ni mig.
    Ha det bra alla.
    Och tack Errol.{#emotions_dlg.flower}
    Lycka till med nytt datorköp. Jag hoppas du kör på apple
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-20 18:05:14 följande:
    Det är bara att plocka fram bibeln och läsa där hur man ska leva och vart man hamnar annars och en del bryr sig, ungerfär som med koranen. Har du verkligen inte märkt att det skiljer sig stort mellan olika individers sätt att förhålla sig till sin tro och icke-tro?
    Jultomten är inte lika hardcore som Allah.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-20 18:21:24 följande:

Fast nu frågade jag vem du trodde bodde i miljonprojekten FÖRE invandrarna.
    Naturligtvis har vi haft en underklass. Något annat har jag inte påstått. Men att ta in hundratusentals människor från kulturer som skiljer sig extremt mycket från vår och dessutom invandrare som inte kan hålla sams med sina egna landsmän eller grannländer bäddar för konflikter. Det är inte friktionsfritt vilket slagsmål på våra asylboenden vittnar om. Olika tro eller trosinriktningar skapar problem. Och klanfolk.......jisses. Läs den här texten och säg vilken behållning Sverige har av dessa människor. Eftersom det är lugnare i Somalia nu så borde vi endast ha delat ut TUT och sedan skickat hem dem så fort det går.

dalarna.in/migrationsverket-informerar-forestaende-somaliska-anstormningen/

Ett axplock:

Somalier är ett nomadiserande folk. De känner lojalitet mot sin klan och sin etniska grupp. De känner inte lojalitet mot myndigheter eller en nation (Somalia är som bekant inte heller en fungerande stat). Klanen är det viktigaste och allt somaliskt liv kretsar kring klanen och de relationer man har inom klanen (och i förlängningen de relationer som klaner har sinsemellan). Det är en “relationell” kultur. I Sverige innebär detta att somalierna inte solidariserar sig med landet Sverige, staten eller den svenska kulturen, utan även här med den egna gruppen. Olika klaner har hamnat/bosatt sig på olika platser i Sverige. I Göteborg är det många från klanerna Hawiye och Darod.

Sverige tar emot mer än hälften – 56 procent – av alla somalier som kommer till Europa. Det ska ställa i relation till att Sveriges befolkning endast utgör 2 procent av EU:s totala befolkning.

I Göteborg finns en gruppering som kallas Salafipolisen Det är självutnämnda islamistiska poliser. Dessa övervakar samhället och ser till att somalier sköter sig, dvs i enlighet med islams regler, inte svenska lagar och regler.

Dublinförordningen har i praktiken upphört att fungera. Sverige tar idag över Spaniens, Maltas och Greklands asylärenden avseende somalier. Detta har Migrationsverket beslutat då man anser att somalierna inte behandlas väl i dessa länder. Troligen kommer Sverige inom kort även att ta över Italiens somaliska asylärenden.

Endast 21 procent av somalierna i Sverige arbetar (hel- eller deltid).

Endast 26 procent av elever med somalisk bakgrund får ett slutbetyg från gymnasiet.

• Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-20 19:25:41 följande:

Tack.
    Jag fick hjälp av en datorkunnig vän som lyckades rädda datorn åt mig.
    Själv är jag hopplös på sånt där, det var inte så illa som jag trodde.
    *saved by the bell*
    Ha ha. Vilken tur.
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-20 20:17:45 följande:

Att världen egentligen hade större bekymmer

Jag ÄLSKAR Bush. Har USA någonsin haft en mer underhållande president?

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:27:17 följande:
    Hur menar du att vad SD tycker är irrelevant? Så du värnar bara om utrikesadopterade barn? För, du vet, även inrikes adopterade får samma problem som de utrikesfödda. Det har inget med bakgrund att göra, det har med själva adoptionen att göra, oavsett om barnet är helsvenskt eller från svartaste afrika. Och hur kan man värna om barn som funderar på sitt ursprung, men inte om de som hamnar i hemska familjer med våld, droger, alkohol, brottslighet och föräldrar som kanske inte bryr sig alls? Märkligt, tycker jag. Men det visar också på hur hudfärgsfixerade SD är. Alltid de "felfärgade" som ska pekas ut.
    Nja. Mitt intresse i adoptioner är väldigt väldigt litet oavsett om ungarna är bruna, rosa eller gredelina.
    Och ja, jag bryr mig inte om vad SD tycker i frågan. Jag är inte bokstavstroende.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:28:47 följande:
    Så du är helt med på att SD VILL kasta ut folk? Och ändå röstar du på dem? Huruvida de kommer få den makten eller inte kan vi inte idag veta. Tänker du verkligen ta risken? Hur kommer du känna dig om de FÅR den makten, och dina vänner, ingifta släktingar och andra blir "uppmuntrade till repatriering"?
    Nej. Jag tror inte SD kommer skicka hem någon förutom illegala möjligtvis om de fick chansen.
    Ja, jag kommer rösta på dem i valet.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:29:17 följande:
    Det är bara "dumt" om man gör skillnad på folk och folk.
    Som du gör? Du gör en jäkla skillnad på fantastiska lönsamma invandrare och små svenskfödda parasitungar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?