Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-05-11 09:10:15 följande:

Att likställa invandrare med arbetslösa är i det närmaste rasistiskt.
    Inte förvånande med den här personen iofs.
    Men om våra 15% invandrare uppbär 60% av allt socialbidrag i Sverige kan det ju inte vara helt fel?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 12:07:38 följande:

Och som jag skrivit förut, OM de siffrorna än stämmer så innebär det att arbetslösheten är ett problem för de som är arbetslösa. Det innebär INTE att alla som kommer hit per automatik blir arbetslösa.
    Inte för att du är intresserad av det men för att komma tillrätta med det så måste man hjälpa dem. Inte fortsätta med smygrasism och slänga deras ansökningar i papperskorgen för att han som söker heter Ahmed.

Det finns något som heter bakomliggande orsaker som du och andra follkomligt struntar i. Det enda ni vill är att invandringen ska vara NOLL.
    Är det inte bättre att bara erkänna det och sluta slänga ur er floskler?
    – Det är en alldeles för enkel lösning att skylla invandrarnas arbetslöshet på en fördomsfull arbetsgivarattityd. Det finns inget i statistiken som stöder sådana påståenden. Istället är det brister i integrations- och arbetsmarknadspolitiken som gör det svårt för invandrare att få fotfäste på arbetsmarknaden, säger rapportförfattaren Farbod Rezania på Svenskt Näringsliv.

www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/myt-att-invandrare-bara-far-okvalificerade-jobb_540960.html

www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/utredning-invandrare-diskrimineras-inte-pa-arbetsmarknaden

Är det inte bättre att du slutar slänga ur dig floskler?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 12:07:38 följande:

Och som jag skrivit förut, OM de siffrorna än stämmer så innebär det att arbetslösheten är ett problem för de som är arbetslösa. Det innebär INTE att alla som kommer hit per automatik blir arbetslösa.
    Inte för att du är intresserad av det men för att komma tillrätta med det så måste man hjälpa dem. Inte fortsätta med smygrasism och slänga deras ansökningar i papperskorgen för att han som söker heter Ahmed.

Det finns något som heter bakomliggande orsaker som du och andra follkomligt struntar i. Det enda ni vill är att invandringen ska vara NOLL.
    Är det inte bättre att bara erkänna det och sluta slänga ur er floskler?
    www.tino.us/2013/08/media-vilseleder-igen-om-invandring-nu-om-socialbidragsberoende/

Här finns tabeller och statistik.
  • Errol Flynn
    Rataxes skrev 2014-05-11 12:46:37 följande:
    Var gjorde hen det?

Hen har inte gjort det och hen blir irriterad på vissa människor härinne.
  • Errol Flynn
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:52:40 följande:
    Vem har sagt emot det?

Det är ju när man skyller på nationalitet istället för andra sociala orsaker som man tänker fel.

Det är som i tiggartrådarna. Anledningen till att vi har tiggare är fattigdom. Då får man ju göra något åt fattigdomen istället. Fast de med noll insikt i hur saker och ting fungerar tror att fattigdomen försvinner om tiggarna försvinner.
    Ett väldigt enkelt svar på en komplex fråga.

Det är som att lyssna på Jimmi Åkesson i valdebatterna. Samma enkla svar på alla problem. Tror han att hans väljare inte klarar av mer fördjupade argument, eller är han bara korkad på riktigt?
    Personen jag citerade.
    Och visst tigger dom för att dom är fattiga men det där får Rumänien lösa på hemmaplan. Det ska inte vi svenskar göra. Rumänien får massor av pengar för att lösa problemet och då får övriga eu-länder sätta större press på resultat men vi i Sverige ska fortfarande inte behöva lösa tiggeriet här. Det har vi inte råd med.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 14:01:29 följande:

Jag frågar igen, är det inte bättre att erkänna att du vill ha ett etniskt homogent Sverige?
    Det spelar ju ingen roll vad invandrare gör, det räcker ändå inte för vissa.
    Har du frågat förut? Men det hade räckt med 5% invandrare i Sverige. Jag tycker 15% är en hög siffra. Husby kravallerna är ett ganska tydligt tecken på att vi har tagit oss vatten över huvudet.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 15:07:33 följande:
    Sist jag kollade så betalar alla skatt. Utom en del som nolltaxerar, skickar vinster utomlands och liknande, men de är ofta de där rika som fått mest skattelättnader av Alliansen och SD. Så du ställer frågan till fel person.
    Jag räknar inte socialbidragstagare till den skattebetalande skaran.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 16:01:59 följande:

Och hade svenska samhället varit bättre på att ta hand om dessa människor skulle det inte hända. Och kravaller har det varit tidigare också, innan Husby och Rosengård började användas som slagträ i "debatten".
    Sverige är väl sämst i världen på integration så det kanske vore listigt att dra ner på invandringen då vi inte kan hantera volymerna som kommer.

www.aftonbladet.se/nyheter/article15859308.ab

www.svt.se/nyheter/sverige/sverige-samst-pa-integration

• Errol Flynn
    Keiko35 skrev 2014-05-11 15:59:10 följande:
    Öppna gränsen och ge PUT till  alla som vill ha det, höj skatten för höginkomsttagare, slopa skatten för låginkomsttagare. Lägg ner vapenexporten, ta bort allmänna helgdagar som är kristna och ge arbetarna fler semesterdagar istället  så man kan välja själv när man ska vara ledig resp arbeta. Satsa mer pengar på vården och skolan. Tycker jag.
    Och när höginkomsttagarna flyttar utomlands och lämnar socfallen i kölvattnet så ska bidragen betalas ut hur? Blir låginkomsttagarna den nya adeln och får dra lasset?
    Dina förslag är så verklighetsfrånvända att det är sorgligt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?