Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Dfeat skrev 2014-05-13 10:45:47 följande:
    Det är inte SDs fel att det bildas områden där det i princip bara bor invandrare. Där arbetslösheten är hög och där man knappt känner sig som en del av det övriga landet. De här personerna känner sig utanför och bortglömda. Jag tror att det kan vara möjligt att SDs framgång förvärrat detta något, men problemen fanns där innan med.

Jag tycker det är konstigt att människan beter så så irrationellt. Att kasta sten på folk som är där för att rädda livet på ens grannar, att utrycka hat mot människorna som har välkomnat sig till deras land om tar han om en. "Att bita handen som föder en" kallas ju det.

Jag ser likheter med dessa områden och bortskämda ungar. Ungar som får allt utan att behöva slita blir ju vidriga människor som kräver mer och mer av sina föräldrar. Det samma gäller många invandrare, de får komma hit, de får boende (som knappt vi Svenska ungdomar kan hitta även om vi kan betala), dessutom får de generösa bidrag. Hur kan man bete sig som vissa av dem gör? (en minoritet ska givetvis nämnas)

En invandrad kvinna med 3 barn får ju 25.000kr i bidrag efter skatt, det är rätt galet.
    Ja vi hade ju problem innan 2010 också.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/slaktband-gar-fore-jobb_8869466.svd

http://www.expressen.se/gt/tva-poliser-slogs-ner-av-ett-ungdomsgang/

Stenkastning på poliser/brandmän/ambulanser borde rendera i utvisning. En gång är ingen gång, gör det igen och få en enkelbiljett ut.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 11:02:16 följande:
    Ja. Så långt har det gått.

Så långt att tragedier som innebrända barn eller våldtäkter utnyttjas av politiska rörelser för att vinna billiga politiska poänger.

Så långt att många okritiskt tror det de läser på "sociala medier" och sprider rykten och hat mot såväl poliser som journalister som politiker eller mot läkare som vill skydda sina patienter, eller mot brandmän (t.ex. när brandmän inte vill välkomna rörelser på sin arbetsplats som de anser bryter mot brandmännens officiella värdegrund)

En eloge till "brandmännen" dock. Att hålla ett extramöte efter en sådan här händelse är ofta väldigt bra. För detta är ju i sig inget konstigt. Att människor efter en tragedi vänder sin ilska mot ansvariga myndigheter är långt ifrån ovanligt. Och det bästa är ofta att bemöta det hela sakligt och respektfullt. 
    Kallar du ljugande invandrare för politisk rörelse? Verkligen?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 11:02:16 följande:
    Ja. Så långt har det gått.

Så långt att tragedier som innebrända barn eller våldtäkter utnyttjas av politiska rörelser för att vinna billiga politiska poänger.

Så långt att många okritiskt tror det de läser på "sociala medier" och sprider rykten och hat mot såväl poliser som journalister som politiker eller mot läkare som vill skydda sina patienter, eller mot brandmän (t.ex. när brandmän inte vill välkomna rörelser på sin arbetsplats som de anser bryter mot brandmännens officiella värdegrund)

En eloge till "brandmännen" dock. Att hålla ett extramöte efter en sådan här händelse är ofta väldigt bra. För detta är ju i sig inget konstigt. Att människor efter en tragedi vänder sin ilska mot ansvariga myndigheter är långt ifrån ovanligt. Och det bästa är ofta att bemöta det hela sakligt och respektfullt. 
    Och tror du verkligen att brandmännen på Södermalm/Lidingö där det bor mest svenskar behöver hålla infomöte efter avslutat arbete för att slippa stenregn?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 12:38:49 följande:
    Nej, och du verkar inte heller tycka att det finns en sådan rörelse. Däremot har ju invandringskritiska och SD och liknande visat sig villiga att utnyttja denna typ av tragedi för egna syften.

Har Sverigedemokraterna ens yttrat sig om denna händelse?
    Oavsett vad man tycker om SD kan man väl ändå hålla med om att det är sorgligt att brandkår och ambulans behöver poliseskort för att åka in i vissa invandrartäta områden? Och enligt polisen har det varit så i 20 år och det blir värre.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 13:05:23 följande:
    Har du några som helst belägg för att det var människor med "invandrarbakgrund" som skrev denna kritik på sociala medier. Har du några belägg för att det var lögner?

Eller ska du också klassas som någon som sprider "lögner" eller överdrifter på nätet?

Tror du själv på fullaste allvar att svenska brandkåren skulle segat sig dit pga de var rasister och sedan hånskrattat när de såg en 5-årings döda kropp bäras ut? Det är de boende som sprider ryktena och smutskastar på Facebook och de boende är invandrare garanterat. Vi pratar djupaste Rosengård.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 13:11:14 följande:
    Var i den artikeln jag svarade på står ett ord om stenkastning?

Det står att Brandmännen ska ha ett extra möte för att reda ut eventuella missförstånd. Och det är jättevanligt efter den här typen av händelse, när tragedier har inträffat och där kritik mot en myndighet har framförts.

Det sker i alla delar av Sverige.

Att du försöker utnyttja den här tragedin, och försöker få artikeln du länkar till att handla om något helt annat än den gör. Det är det jag vänder mig emot.

Jag konstaterar fakta. Vad tror du händer om invandrarna blir arga på brandkåren i dessa stadsdelar? Det blir poliseskort varje gång och det vet brandmännen om annars hade de inte ens känt att de var tvungna att ha ett möte för att dementera att de hånskrattar åt en död 5-åring.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-05-13 13:22:49 följande:
    Been there, done that! Tomte

Tjenare Digge.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 13:43:17 följande:
    Du har en konstig syn på fakta.

Fakta är inte det samma som gissningar och löst resonemang.

Som sagt. Den här typen av möten är inte ovanliga. Du väljer att tolka det här mötets syfte efter dina egna åsikter, och det är knappast ok.

Jag konstaterar fakta såsom att polis/ambulans/brandkår/väktare inte kan röra sig fritt i sk ghetton. Det finns redan muslimska no go zoner i Frankrike och England. Är det önskvärt här i Sverige? Att det finns gator i Tensta och Rosengård där polisen inte patrullerar pga hot är skandal. Vi har redan företeelsen i lightversion än så länge.

http://www.expressen.se/kvp/brandkaren-vagrar-aka-till-rosengard--utan-poliseskort/
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 13:56:38 följande:
    Om det skedde en liknande tragedi på Lidingö? Om en flicka dog och ett antal skadades. Om ögonvittnen påstod att brandmännen var sena eller att vissa brandmän betedde sig oproffsigt? Tror du att Lidingöborna lugnt skulle acceptera detta? Eller tror du att de hade reagerat. Och menar du att det vore otänkbart för brandkåren att ha ett infomöte om sin insats i det fallet?

Vad baserar du i så fall detta på?
    Tror du att Lidingöbor skulle få för sig i sin vildaste fantasi att ljuga ihop att brandmännen hånskrattar åt döda barn?????
    Vi kanske ska vänta oss kravaller i Rosengård.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 14:08:28 följande:
    Svara gärna på frågan, istället för att sprida rykten du inte vet stämmer.

Om jag förstått det rätt så är du enligt dig själv så kallad "svensk". Och du verkar inte ha något emot att sprida rykten. Har du några belägg för att lidingöbor sprider färre rykten än andra?

Ja. Jag tror det att det handlar om att svenskar har ett annat förtroende för makten i Sverige.
    Självklart skvallrar svenskar hejvilt. Men föraktet för brandkåren finns inte förankrat hos oss.
    Men du som vet allt kanske kan svara på varför invandrartäta områden har problem med stenkastning? Varför behövs inte poliseskort i svenska  villakvarter eller inne i city?

http://www.expressen.se/kvp/brandkaren-vagrar-aka-till-rosengard--utan-poliseskort/
Svar på tråden Varför hatar folk SD?