Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Och i dagens mätning från Novus växer väljaropinion för SD med 37,5%! Från 9,6%-enheter innan valet till 13,2%-enheter!

Nu är vi på gång.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-17 00:52:05 följande:
    Gert skrev 2014-10-16 18:47:34 följande:

Och i dagens mätning från Novus växer väljaropinion för SD med 37,5%! Från 9,6%-enheter innan valet till 13,2%-enheter!

Nu är vi på gång.

Hur ska du ha det nu? Du litar både på de som träffade närmast och de som bommad kraftigt jämfört med det verkliga valresultatat bara de visar ökningar? Makes SD-sense!

Jag litar mer på Sentio än Novus. Novus underskattar SD i mätningar. Novus mätning innan valet visade 9,6%, och vi alla vet ju vad valresultat blev. Att Novus nu visar 13,2% bevisar ju bara att Sentios siffror ligger närmast verkligheten. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-17 18:48:50 följande:
    Novus siffror bevisar ingenting om Sentios siffror.
    Historien visar vilket av instituten som ligger närmast verkligheten.
  • Gert
    SkyttensTecken skrev 2014-10-18 11:59:55 följande:

Tror inte ett dugg på att folk i gemen hatar SD, det är en liten elit av proffstyckare, bestående av medoafolk, sjuklöverpolitiker och diverse kulturmänniuskor och sk kändisar som har kraftfulla plattformar att verka i från som hatar SD.

Det där känns igen.

www.familjeliv.se/forum/thread/73930594-birger-schlaug-erkanner
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-10-17 15:50:14 följande:

Så här skrev jag i ett annat forum där det diskuterades svenskhet a la Sd:

Jag fattar inte vad problemet är för Sd. Och man börjar samtidigt undra när man blir svensk? Är det efter en, två, tre eller flera generationer som fötts i Sverige? Eller har det med hudfärg att göra? Formen på näsan? Om man super sig redlös på helgerna? Eller religionen?

Ingen har såvitt jag vet kunnat svara på detta så jag avfärdar det som rasism. Det vill säga, Sd är ett rasistiskt parti.

Intressant. För ett tag sedan lyssnade jag på P4 Radio Stockholms morgonprogram. Frågan var "När blir man stockholmare?" Enligt lyssnarna blev man stockholmare efter 4 generationer, tror jag det var. Alltså kan invandrare som flyttar till Stockholm inte vara stockholmare, frågan är då om de kan vara svenskar.

Aprå formen på näsan får du nog fråga Socialdemokraterna. De mätte ju människors näsor och hakar för inte så länge sen i rasbiologiskt syfte.
  • Gert
    lasse400 skrev 2014-10-20 19:09:25 följande:
    Han är en andra generationens invandrare...
    Zlatan är väl inte ens en svensk medborgare längre? Hon bor i alla fall inte i Sverige.
  • Gert
    lasse400 skrev 2014-10-20 19:14:53 följande:
    Vad är det för konstigt med det klippet, det är ju varken roligt, rasistiskt, förnedrande eller uppseendeväckande ?
    Här är en annan video.

• Gert
    nihka skrev 2014-10-25 02:43:35 följande:
    Nope. SD har 12,9 %. Detta är svårgreppbart för många SDare så det tål att upprepas.
    I väljaropinionen har SD 16-17% för tillfället. Detta är svårgreppbart för många SD-motståndare så det tål att upprepas.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-10-25 02:24:36 följande:
    Problemet är ju att sverigedemokrater har blivit sverigedemokrater just för att de inte förstår att tolka sin omvärld, så hur bär man sig åt då?
    På vilket sätt förstår inte sverigedemokrater hur man tolkar sin omvärld?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-10-25 10:06:18 följande:
    Och Zlatans stolthet och kärlek till Sverige går inte att ta miste på. Ändå duger han inte som svensk för Sd. Varför?
    Zlatankortet är både gammalt och uttjatat. Du vet mycket väl att SD-politiker tycker att politiker inte ska bestämma över vem som ska känna sig som svensk eller inte. Det är upp till Zlatan att bestämma om han är svensk eller inte. Nu bor han ju inte heller i Sverige och han har även andra medborgarskap utöver det svenska.

När du nu ändå tar upp det så kan de väl ge exempel på Zlatans stolthet och kärlek till Sverige, utöver det faktum att han är spelar i svenska landslaget och har gjort reklam för Volvo.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?