Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-10-26 16:59:00 följande:
    Att Sd vill ställa högre krav på invandrare än svenskar. Samt att de kan bli ifråntagna medborgarskapet om de inte är "lojala" vad det nu innebär för Sd?

Sen blir man nyfiken, gäller detta även de som är födda i Sverige? Kanske kan vara en förklaring till att det är så otroligt viktigt att dela in Sverige i invandrare och svenskar, att de inte anser att Zlatan är svensk tex. Eller Adnan Dibrani.
    Det är klart att det ska ställas krav på invandrare, det är inget rasistiskt i det. Pia Sundhage vill stoppa invandrare till damallsvenskan, men det är väl inte rasistiskt, eller?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

SVT likställde SD med nazister - fälls av Granskningsnämnden. Haha! Äntligen får kommunisterna på SVT bakläxa!

www.radioochtv.se/casedecisions/213433.pdf

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Velouria skrev 2014-10-28 18:38:21 följande:
    Var ju konstigt då SD bevisligen formades och finansierades av nazister.
    Om du kommer med ett sådant starkt antagande måste du ha fakta som stödjer din teorier. Och då menar jag inte fakta i form av hörsägen och bloggar, utan fakta som håller i en rättegång.
  • Gert
    Kunigunda skrev 2014-10-28 18:45:13 följande:
    SL-skribent jämställer SVT med kommunister i glädjeyran över tillrättavisning då de kallat SD nazister och faller därmed på eget grepp.
    Förutom att det arbetar revolutionära kommunister på SVT.

www.familjeliv.se/forum/thread/73837998-revolutionara-kommunister-arbetar-pa-svt
  • Gert

Äntligen börjar det hända saker efter valets stora SD-seger. Alliansen i Vingåker öppnar dörren för ett samarbete med SD. Man kan inte nonchalera 17% av rösterna, enligt Alliansen i Vingåker.

Tänk vad fel ni har haft som har påstått att inget parti kommer eller vill samarbeta med SD. Ganska roligt faktiskt. Skrattande

Givetvis kommer inte länken fungera så jag föreslår att ni googlar.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6005514

• Gert
    FDFMGA skrev 2014-10-31 15:58:16 följande:
    Det är märkligt att ni sverigedemokrater så ofta anspelar på att folk är drogade, psykiskt sjuka, batikhäxor, kommunister eller liknande - eller det är väl inte så märkligt om man tänker efter.

Men tanken svindlar om SD-sekten någonsin skulle få makt, herregud vilket häxjakt som skulle ta sin början.

Om jag ska svara på din fråga. Nej, jag använder inte droger - gör du?
    Dricker du inte ens kaffe eller te? 
  • Gert

Idag körde jag en 200 kilos "dam" som tyckte att Jimmie Åkesson kunde dö. Hon var nog en stereotypisk SD-hatare från Östermalm. Kräks

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-11-02 06:31:01 följande:
    Om hans barn skulle komma hem till mig så skulle jag få lägga om golvet. Visst låter det hemskt? Det var så en Sd-politiker uttryckte sig på ett av deras möten 2009 men handlade då om ett somaliskt barn istället för Åkessons son. Allt spelades in av radioprogrammet Kalibers wallraffande journalist.
    Om en komiker hade sagt det hade alla skrattat och tyckt att det var ett jätteroligt skämt.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-11-02 15:53:23 följande:
    Aha, så dissidentens inlägg där hen skriver att målet är att utplåna germanska nationer fick igång dig.

Lustigt med SD-kommunpolitiker. Jeaninne hade vanföreställningar om att Isis snart skulle stå vid Stora Bält när hon inte fantiserade om våldtäkter.

Ska se om jag inte kan hitta något, det var väldigt mycket om flickor som skulle "kulturberikas" på hennes grammofonskiva innan hon snurrade iväg från FLSkrattande

Ska se om jag hittar något gammalt inlägg från den SD-kommunpolitikern.
    ISIS finns redan i Sverige och våldtäkter också.

Annars är det lustigt med MP-politiker som tror på Chemtrails och andra konspirationsteorier.  Glad
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-11-04 09:34:17 följande:
    Det är inte så ovanligt att mycket som kryper fram längs SD-stigen har problem med att definiera rasism, i mångt och mycket för att de flesta av dessa är mycket klent utrustade intellektuellt.

Nej, det är inte rasism att exempelvis  påstå att flocken som följer SD mycket väl kan vara den minst begåvade samling människor som någonsin samlats på eget initiativ, det är heller inte rasism att kalla Ekeroth sionistråtta.

Sionism är en politisk rörelse, som det är fullt möjligt att ha synpunkter på. Och huruvida vem det är en förolämpning mot att kalla Ekeroth råtta kan diskuteras.

Ett lämpligare ordval enligt mitt sätt att se är en lögnaktigt lismande ligist med kopplingar till den rasistiska kloaken avpixlat.

Så ska han överhuvudtaget jämföra med en råtta blir det mer korrekt med kloakråtta, men även då är jag osäker på om det är en förolämpning mot ett oskyldigt djur eller mot Ekeroth.

Ett obehagligt kryp, tycker jag passar bäst.
    Tja, genom sig själv känner man andra. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?