Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-12-18 21:20:05 följande:
    Bra att du erkände

Om nu bara SD-folket kunde vakna upp och insiktsfullt erkänna samma sak så skulle det bli oerhört mycket lättare att få bort dem.

SEDAN kan man i Sverige i lugn och sansad ton, utan hat, prata problem kring invandring och flyktingar.
    Jag tror du missförstådde mig, med flit antagligen.

Sjuklöverns massinvandringspolitik är extrem, om man jämför med andra länder. SD:s politik är extrem i sjuklöverns och PK-Sveriges ögon, men i andra länder är SD:s politik snarare generösare än dessa länders invandringspolitik. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Jag formulerade det så bra i en annan tråd så jag skriver det igen:

För några veckor sen lyssnade jag på P1 och där var det en vänsterinriktad samhällsdebattör, författare etc som sa att ca en tredjedel av befolkningen tycker likadant som partier som SD. Det syns i andra länder menade hon och hon var inte ett dugg överraskad att SD fick 13% och att de antagligen kommer upp i 30%. 

Det ni SD-motståndare inte förstår är att det finns väldigt många människor som har samma synsätt som partier som SD.  Nu har det aldrig funnits ett parti som SD tidigare i svensk politik, så att SD växer kommer som en överraskning för många människor som naivt tror att alla tycker som dom själva. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 10:44:19 följande:

Den forskare som Sd hatar mest av alla har här skrivit en artikel som sätter sd's politik i nytt ljus.

mobil.dn.se/debatt/har-ar-det-ideologiska-stoffet-som-visar-fascismen-i-sd/

Gillar framförallt den delen om att Sd inte är demokratiskt pga deras syn på medborgarskapet.

Vilken forskare? Det står ingenting om en forskare, däremot står det vetenskapsjournalist och författare. Dessutom har Henrik Arnstad visat sig ha Sveriges största foliehatt på huvudet. 
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 10:48:15 följande:
    Jodå, det har funnits partier som liknat Sd men de har inte varit lika tydligt fascistiska som Sd. Ta ny demokrati som var öppet rasistiska tex.

Länka gärna till det inlägget på P1, vore intressant att lyssna på.
    På vilket sätt var Ny demokrati öppet rasistiska? Är det något som Arnstad har hittat på?

Som sagt, SD mot 30% oavsett om dom är fascistiska eller inte. 
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-21 10:51:51 följande:
    Det tror jag inte. 

Jag tror snarare att många anser att invandringen borde begränsas, eller t ex att tiggande romer borde skickas tillbaka till Rumänien och stanna där - men jag tror att få egentligen delar SD:s rasistiska syn på människor.

Alltså det som är naturligt för en sverigedemokrat i affekt - att börja babba sig och förklara att babbar ska passa sig jävligt noga det är ett beteende som den stora majoriteten svenskar finner föraktligt.

SD är en mycket osvensk företeelse överhuvudtaget - och så småningom så kommer företrädarna att vara borta från riksdagen och tillbaka på dynghögen diskuterande svenskhet och annat som sysselsätter sverigedemokrater.
    Invandringen är redan begränsad. Jag tror att det finns många människor som inte tycker om det mångkulturella samhället, som alla partier förespråkar utom SD. Ni kallar det för rasism, och det kanske är rasism, men vad gör det när det finns människor som tycker så? Om det finns ett parti som tilltalar dessa människor så får detta parti deras röster. Och som författaren sa är det ca en tredjedel av befolkningen som tycker likadant.

Jag kör taxi och jag kan säga att dom jag har haft i taxin och pratar om babbar är babbar själva. 
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:04:19 följande:
    Emot det mångkulturella Sverige? Menar du att vi ska bryta upp landet i dess beståndsdelar? Vissa skåningar och jämtar lär iofs bli glada, men jag tvivlar på att gutar och storstadområden kommer jubla.
    Inte direkt emot det mångkulturella samhället, utan tycker att det mångkulturella samhällsexperimentet har gått för snabbt och för långt, på för kort tid.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:00:11 följande:
    Ehm, jo, det har funnits flertalet liknande partier. Ny Demokrati, diverse fascistiska och nazistiska partier kring tiden för världskriget...

Och om man är överraskad av SDs existens är man nog mentalt lika snabb som en skägglav.
    Ny Demokrati var emot allt, på den tiden var ju M och S ganska lika vad SD är idag.

Jo, under krigstiden var ju Socialdemokraterna nästan ett nazistiskt parti, med rasbiologi och tvångssteriliseringar.  Deras partiledare, tillika statsminister, pratade om det överlägsna homogena vita Sverige.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 11:09:56 följande:
    Hur gick det med källan? Eller har du bara hittat på det du skriver? Eller åtminstone namnge den här "vänster-forskaren-debattören-författaren"?

Lyssna på P3 dokumentär om ny demokrati så får du höra själv.
    Maila till P1 eller P4 om du vill, det var några veckor sen och jag kommer inte ihåg vilken av kanalerna det var. P3 lyssnar jag aldrig på eftersom det är en tramskanal med kiss och bajs-humor.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 11:15:56 följande:
    Oj, det var vetenskapligt. Tycker du borde läsa artikeln jag länkade till en bit upp, du får bita ihop eftersom det är den "förhatliga" men icke mindre vetenskapliga författaren Arnstad som skrivit den.
    Jag behöver inte läsa vad Arnstad skriver eftersom jag har hört hans lögner i radion dom senaste veckorna. Sammanfattningsvis kan jag konstatera det inte finns någon statsvetare eller historiker som anser att SD är ett nyfascistiskt parti.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:22:50 följande:
    Vet inte om 500 år kan kallas för kort och för snabbt, eller för långt heller, men vi har förstås alla lite olika perspektiv...
    10-20 år är för kort tid.
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:23:46 följande:
    Intressant nog det Sverige som SD vill ha tillbaka. Men de är inte rasister, onej...
    Alltså har Socialdemokraterna rasistiska rötter. Tack för klargörandet!
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:24:53 följande:
    Så praktiskt. Alla som säger att SD är fascister är lögnare, alltså är SD inte fascister. *himlar med ögonen*
    Om en lögnare säger att SD är fascister så är det en lögn. Hur svårt ska det vara? Henrik Arnstad är en lögnare, han har ljugit om det mesta, till och med om sin utbildning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?