Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-12-16 20:02:48 följande:

Hahah, är du seriös, Gert?
    S ökar ju också!

S ökning är bara trams. Ingen kan väl tro att ett parti som har en oduglig statsminister ökar. Inför valet ökade S också i opinionen om jag minns rätt. Sen kom valresultatet och då gick S framåt 0,4 procent. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Ändå glädjande att MP minskar med två procentenheter. Med lite tur tar S väljare från både V och MP, så hamnar dessa två kommunistpartier under riksdagsspärren.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Novus sista mätning innan valet fick SD 9,6%. I valet fick SD 12,9%. Om Novus/TV4 kör med samma mätmetoder har alltså SD egentligen ca 20% i dag. Skål

• Gert
    Rataxes skrev 2014-12-16 20:59:35 följande:

Det mest glädjande med denna undersökning var att F? inte orkar upp i mer än 1,1% Ajöss med partistödet, Gudrun

Räknas partistödet från extravalet eller från det riktiga valet?
  • Gert
    nihka skrev 2014-12-16 21:05:35 följande:
    Hahahahahaha! Oslagbart. SDs ökning är riktig men Ss ökning i samma poll är trams. Ibland överträffar du dig själv Gert. Denna gång i extraselektivt seende.

Du är ett föredöme för ditt parti!
    Skillnaden är att SD har ökat i samtliga mätningar sedan valet. Det har inte S gjort. Mig gör det ingenting om S tar väljare från både MP och V, på det sättet kanske vi slipper kommunister i riksdagen och S och SD kan bilda en majoritetsregering.
  • Gert
    nihka skrev 2014-12-16 21:17:58 följande:
    Din våta dröm om S+SD. Inget kan få dig att släppa den snuttefilten - inte ens ett rungande "NEJ!" från S med sin i ditt tycke "odugliga" ledare.

Hur brukar det fungera för dig Gert irl när du först spottar på någon och sedan frågar om de vill leka med dig? Betänk särskilt situationer där de före du spottat på dem sagt att de inte vill veta av dig.
    Nu är det ju Stefan Löfven som har spottat på SD. Men nej, det var en dålig idé kom jag på. SD ska inte gå i samarbete med ett islamistiskt parti. Tids nog kommer SD bli det största partiet och då grämer sig nog Stefan Löfven över att han inte tog tag i den utsträckta handen.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-17 21:19:42 följande:

Fotografiska i Sthlm bjuder på fritt inträde fram till nyvalet till stöd för integration och avståndstagande mot rasism. Klockrent!

kulturbloggen.com/

Kommer ändå inte gå. Skrattande
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-18 08:26:07 följande:

Och nu börjar kd bli desperata och leka Sd.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20040810.ab

Man kan verkligen inte kritisera invandringspolitik utan att bli anklagad för främlingsfientlighet.
  • Gert
    de Robespierre skrev 2014-12-18 20:17:56 följande:

Lustigt. SD:s kärna menar att de inte har en politik som är extrem. Samtidigt som nynazistiska SvP nu klagar på att SD har snott alla deras paroller utan att de har fått creds för det.

SD:s politik är extrem i Sverige, men om man jämför med andra länder så är det ännu extremare politik än SD:s som dessa länder har.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?