-
Nej, att man ska registrera nationaliteten på brottslingar.Dorian Ertymexx skrev 2014-12-13 19:17:57 följande:Att man ska registrera sverigedemokrater? Ja det förstår jag...
-
Nej, det var det inte alls. Dessutom är det samma motion som Ekeroth lade förra året.Dorian Ertymexx skrev 2014-12-14 01:26:15 följande:SDs förslag var att registrera ALLA invandrare, första och andra generationen, inte brottslingar.
-
Jag förstår inte det här. Det är okej för kommuner att betala rumänska tiggare för deras hemresor, men när SD vill hjälpa till att betala hemresor för invandrare som vill flytta tillbaka till sina hemländer är det rasism. PK-idioti i ett nötskal.
-
Jag hoppas att Vänsterpartiet kommer under riksdagsspärren, då slipper man kommunister som inte följer reglerna i riksdagen.Rataxes skrev 2014-12-15 20:46:15 följande:Hur kommer det sig att hon inte verkar kunna följa etikettsregler i riksdagen?
Hur länge ska hon komma undan?
Detta hade inte tillåtits i något annat parti.
Är detta specifikt för ett parti med rötterna i kommunism? -
Dom flesta SD-motståndare verkar vara helt besatta av SD. Det är bara läsa på Familjeliv.Rataxes skrev 2014-12-15 21:36:37 följande:SD får sin välförtjänta del av kritiken, något som slaskvänstern slipper. Du verkar ju helt besatt av SD?
-
Och bara 2% vill se Stefan Löfven som statsminister.sjuttiofemman skrev 2014-12-15 23:03:01 följande:Ja ni Sd:are brukar överdriva opinionssiffrorna rätt rejält, har hört det rätt länge nu.
Bara 1% av väljarna vill se Mattias Karlsson som statsminister, säger nog en hel del. -
Samisk folkrättsjurist säger att Björn Söder i sak har rätt. Oj då, nu blev det jobbigt.
www.svt.se/nyheter/sverige/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar
-
Precis. Söder har aldrig sagt att samer inte är svenskar. Att det ska krävas en samisk folkrättsjurist att få dig att förstå det.nihka skrev 2014-12-16 19:28:43 följande:Hur kan det bli jobbigt?
Enligt Björn Söder (senaste versionen) så har han ju aldrig sagt att samer inte är svenskar.
Björn Söder: "Jag har aldrig sagt att dom här inte är svenskar", "samer och judar inte är svenskar - jag har aldrig sagt det", "jag har inte sagt att samer inte är svenska".
http://www.svtplay.se/klipp/2551376/sjostedt-moter-soder
Givetvis avgör varje same det själv. Varken Björn Söder eller någon jurist bestämmer det. -
Jonas Sjöstedt borde be alla samer han har förolämpat genom att kalla dem för svenskar om ursäkt.
-
Oj, oj, oj! Håll i hatten för nu går det undan!
SD tar främst väljare från allianspartierna men även tappet från S ökar. Stödet för SD ökar särskilt bland kvinnor i åldersgrupperna 18-29 år och 50-64 år, samt bland högutbildade, tjänstemän och TCO-medlemmar.
Ökningen märks mest i Stockholmsregionen och Sydsverige. SD tar framförallt väljare från M och S.
www.svt.se/nyheter/sverige/sd-och-s-framat-i-ny-matning