Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-12-27 23:13:46 följande:
    Desto mer skäl att enas då.
    Visst, om alla enas vänster om mitten kommer det bli jättebra. Flört

Bra att det i alla fall finns ett oppositionsparti kvar i riksdagen. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-27 23:28:42 följande:
    Nu ska vi inte vara såna. Vi måste trots allt ha en respekt gentemot praxis.
    Samma respekt som S, MP och V visade förra hösten när dom bröt praxis? 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 09:42:28 följande:
    Du har missförstått decemberöverenskommelsen. Den handlar inte om politiska sakfrågor, utan om formfrågor.
    Decembersveket är bara början. Stefan Löfven vill göra upp sakpolitiskt med de borgerliga partierna.

Det har hela tiden varit de borgerligas argument att om man förhandlar om sakpolitiken blir Sverigedemokraterna det enda oppositionspartiet.

-Alternativet är att vi sitter i var sitt dike. Och så låter man Sverigedemokraterna bestämma. Är det bättre? Nej. Det är det inte.

www.dn.se/val/nyval-2015/lofven-alliansen-ville-ta-over-makten/
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 10:49:12 följande:
    trams, trams trams bla bla bla...de vill sänka invandringen så mycket att det bryter mot internationella avtal...
    Alltså bryter alla nordiska länder och nästan alla EU-länder mot internationella avtal. Det är bra att veta. Du borde upplysa media om detta!
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 10:54:55 följande:
    Nej, det beror på hur sammansättningen av gruppen "invandrare" ser ut. Läs Europakonventionen för de mänskliga rättigheterna och Genèvekonventionen så kanske du förstår. 
    Du kommer med dina lögner. Du påstår på fullaste allvar att Finland, Danmark och en rad andra europeiska länder bryter mot mänskliga rättigheter och Genévekonventionen.
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 10:53:13 följande:
    Alltså, alla partiledare vill att de andra ska hålla med dem. Det betyder inte att det blir sanning... Alliansen är tydliga med att de kommer att utgöra en stark opposition. De har inte gett vika för något sådant än. Decemberöverenskommelsen är grundat i Alliansens eget förslag, som regeringen gick med på. 
    Alliansen, en stark opposition? Är det därför dom går vänsterns politik? Det är vad går ut på. Och nu är alliansen synade.
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-28 11:14:18 följande:
    De har inte gått med på några politiska sakfrågor, så nej - de har inte kommit överens med vänstern.
    Alliansen samarbetar med regeringen och försöker leka opposition. Tyvärr, men det går inte att ha kvar kakan och samtidigt äta den. Alliansen har bekänt färg och kvar finns SD som enda oppositionsparti.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-28 13:30:46 följande:
    Jag gissar att ganska många sverigedemokrater har haft uppfattningen att alliansen och SD inte står så långt från varandra och att SD skulle kunna bli en framtida samarbetspartner för alliansen.

Iallafall upplever jag att det är mycket av knivhugg i ryggen över jämret efter överenskommelsen.

Vad jag inte förstår är att SD-anhängarna kunde vara så till den milda grad korkade att de trodde att SD skulle få diktera villkoren för såväl alliansen som de rödgröna.

När Karlsson deklarerade att SD kommer att fälla varje framtida budget som inte går SD tillmötes beträffande invandringspolitiken var han rökt.
    Det fanns nog ingen som kunde förställa sig att det lila blocket skulle avskaffa demokratin.
  • Gert

Hur kommer det sig att SD är det enda partiet som vill öppna stasiarkiven?

Senast på nyårsafton måste Säpo:s arkiv och Birgitta Almgrens forskning förstöras för alltid. 

Vad är Socialdemokraterna, Moderaterna, Vänsterpartiet, Centern, Folkpartiet, KD och Miljöpartiet rädda för? Att sanningen ska komma fram?

SD framstår som mer och mer som det enda demokratiska partiet i riksdagen. De andra partierna bryr sig inte om folkviljan. 

Nya Maffian i riksdagen

• Gert

Var inte så intressant att sjuklövern vill bränna stasiarkivet och att det bara är SD som vill öppna det.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?