-
Senast nyårsafton ska allt i statsarkivet och all forskning om ämnet förstöras. Det är var sjuklövern har beslutat om. Varför kan man fråga sig? Var är dom rädda för?Centurione skrev 2014-12-28 18:51:06 följande:Jag har inte orkat läsa på om det där, men generellt anser jag att man inte ska bränna några arkiv alls, utan att de ska vara tillgängliga för forskningen i framtiden. Om innehållet kan vara till men för personer som fortfarande lever, eller deras barn, så kan det väl dock vara vettigt att sätta en 70-årsgräns på det. Innan det blir offentliga uppgifter.
-
SD får 16,9% i senaste opinionsmätningen från Yougov.
Mätningen är gjord innan Decemberöverenskommelse (DÖ) och efter det att Björn Söder retat upp hela mediala landskapet och vänsteretablissemanget.
Efter helgens riksdagskupp räknar jag med att SD nu ligger över 20%.
www.metro.se/nyheter/sa-placerar-sig-sds-valjare-pa-hoger-och-vansterskalan/EVHnlC!PSiS4tU77W2oA/
-
Majoritet av alliansväljare är för SD-samarbete och bland de rödgröna väljarna växer även stödet till SD.
www.svt.se/nyheter/sverige/majoritet-bland-alliansvaljare-ar-for-sd-samarbete
Jaha, vad säger ni SD-hatare om detta?
-
Tänk när det går upp för dig och alla andra SD-hatare att ca 30% av befolkningen har samma åsikter som SD, må de vara nazistiska/fascistiska/rasistiska.ölburk2 skrev 2014-12-30 19:12:23 följande:
Tänk när det går upp för de som röstade på SD, att dom röstade på ett rent nazistiskt/fasictiskt/rasistiskt parti.., när dom blir klar över vilka å vad som ligger bakom SD, vilka det eg är de som styr å vad deras eg mål är.., slumpen kan ju arta sig så att dessa förvirrade människospillror ramlar över info på Nätet om vad SD eg är för nåt.
Fast nu ska ju SD själva ut å missionera om sin rasistiska agende med pengarna som var evsedda för extra-valet, så det lär nog klarna för många ändå under våren..
-
Du har nog missuppfattat vad SD är.MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:18:07 följande:Vi säger som det är, helt enkelt. Genom att bemöta varandra med respekt istället för förakt, trots att SD och smyg-högern gör allt för att bekämpa verkligheten som den egentligen ser ut.
Jag hatar inte SD men jag köper inte att de har mer att komma med till mina barn som rimligtvis borde få ha samma möjligheter till utbildning som jag hade som exempel... -
Och du bygger din framgång i den här tråden på okunskap om SD.MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:20:25 följande:Ingen bygger framgång utav enbart hat. Man bygger framgång på antingen förståelse eller okunskap...
-
Du bevisar att du inte vet vad SD vill.MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:53:12 följande:När SD har annat än enbart enskillda frågor att diskutera, så är jag beredd att hålla med dig. Tills dess... Nope!
Livet innehåller fler än enbart en fråga. -
Återigen kommer du med dina konstiga formuleringar. Vad har Tintin i Kongo med SD att göra? Nej, Tintin är inte rasist, Tintin är en seriefigur!MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:58:20 följande:Jag bygger inte min framgång här heller. Ge dig nu! Tss, skulle jag bygga all min framgång här på FL så hade jag varit en sån där som är stolt över att trycka ned andra, mindre "outbildade" figurer som t o m har blivit bannlysta i Tintin....
-
Nej, om du ska med sådant struntprat behöver du inte skriva mer. Att du inte kan någonting om vad SD står i olika politiska frågor gör mig inte direkt överraskad.MrFahrenheit skrev 2014-12-30 21:15:19 följande:Det är precis till den här punkten som jag har väntat på...
Eftersom jag inte har en aning om vad SD egentligen vill förutom att skapa politiskt kaos, stoppa invandringen, sviker sina väljare som trodde att SD var ett vänster-parti ( :-O ), ett parti som ifrångår praxis med hjälp utav en ledning som till stor del grundar sina värderingar utifrån ett förlegat ideal och som känner sig tvingade att hävda sig själva med hjälp utav järn-rör ute på stan när offentligheten inte ser på...
Behöver jag verkligen säga mer? -
Håller med. Jag lyssnade på Ring P1 i morse och där var det en äldre kvinna som sa ungefär det du skrev. Att alla pratar om det privat men man vågar inte säga någonting offentligt eftersom då blir man kallad rasist och fascist.Anders2015 skrev 2014-12-30 21:30:31 följande:
Det är det som är frågan ska vi öppna dörrarna som Miljöpartiet vill som Vänstern vill, hur många ska vi ta in 100000 till 1000000 till 10000000 osv om man öppnar dörrarna så finns det inget stop. Siffrorna är enorma Sverige går emot Norden och övriga Europa, vi är rädda för att säga vad vi tycker. Vi pratar om det hemma, på arbetsplatsen, hos vänner. Det är så annars skulle inte 13% röstat på SD, över 50% av alliansen vill samarbeta med SD, 26% av den röd gröna soppan vill samarbeta. Så visst är det en mörkläggning från Journalister, debatörer, media folk. De sistnämda har orsakat denna fega bubbla, gjort att det blivit fult att tycka till med en egen åsikt, tycker det är ett hemskt klimat vi svenskar skapat.
Paneler i tv soffa som ex,Miljö och Vänster bjuds in, sossar och moderater sitter redan där. Dem skrattar och håller nästan med varandra i allt.Är det vad tittarna vill se svar NEJ. Man vill se olika åsikter debatteras men det vågar varken Panelen eller journalisterna bjuda upp till då kan dem känna sig obekväma och rädda.
Ja sägare är vad dem är och till viss mån lycko sökare och det är farligt och fel. Att politiker är hala som ålar och rädda för att stå upp och svara ärligt vet vi, men när Journalister är konflikt rädda och JA sägare i vissa frågor är nästan mer skärmmande.
Man behöver inte rösta på SD för att se denna galenskap vi i Sverige har skapat, man behöver bara öppna ögonen sedan våga utrycka sig.
Sen ringde det en gubbe som debatterade med en annan inringare angående Decemberöverenskommelsen. Den som var emot överenskommelsen tog ställning för SD och då börjar helt plötsligt den andre inringaren fråga: Har du något emot invandrare?
Så man kan verkligen inte kunna ta ställning för SD eller mot decemberövernskommelsen utan att man blir kallad för rasist eller har något emot invandrare. Längre har vi inte kommit i Sverige. Vi befinner oss fortfarande i stenåldern.