Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-09-04 19:24:09 följande:
    Nix. Det var inte jag den gången. Jag har knappt läst något du skrivit. Det finns förmodligen fler än jag som tycker att länkar till avpixlat inte hör hemma på FL.
    Men länkar till vänsterextrema sidor går an.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-04 19:35:43 följande:
    Du menar som Expo?

Jag ser rätt sällan länkar dit och problemet är väl att det bara är SD och SvP som anser att Expo är vänsterextremistisk. Jag menar alliansregeringen samarbetar ju med Expo, liksom skolor och även massmedia.

Så om allt utanför SD och SvP är vänsterextremistiskt, ja då är 94 procent (senaste valet) av befolkningen vänsterextremister.
    Skillnaden mellan Expo och Avpixlat förutom innehållet är att det arbetar brottsdömda vänsterextremister på Expo. På Avpixlat arbetar det inte några brottsdömda. Du har rätt att regeringen samarbetar med brottsdömda vänsterextremister, vilket är helt sjukt. Hur stor del av befolkningen tror du vet om detta?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-04 19:56:18 följande:
    Jaha. Vilka då och för vadå?

Jag tycker det ser är som en ganska respektabel samling om man ser till styrelsen.

Det är ju ett ganska grovt påstående från dig "brottsdömda vänsterextremister". Kan du belägga ditt påstående.

stiftelsen.expo.se/styrelsen.html
    Jag menade inte i första hand styrelsen, men nu när du tar upp styrelsen så finns ju där både Robert Aschberg och Mona Sahlin som har varit i kläm med rättvisan. Aschberg har väl till och med blivit fälld, ganska nyligen också för ekonomiskt fuffens.

Tobias Hübinette som var med och grundade Expo har varit verksam i vänsterextrema organisationer. Han dömdes i maj 1992 av Uppsala tingsrätt för skadegörelse, sabotage och uppvigling till en månads fängelse. Hübinette blev sommaren 1995 på nytt dömd till en lång rad brott med koppling till hans politiska aktivism. Bland annat hade han mordhotat ledande sverigedemokrater samt även arbetsgivare och föräldrar till dessa. Bedömdes av rätten som psykiskt instabil och dömdes till böter. Han närvarade också när AFA stormade Sverigedemokraternas årsmöte och kastade in syra och gatstenar i möteslokalen i Norrköping 1995. 

I tidningen Svartvitt Med Expo berättade han 2000 att han att han brukat våld mot både barn och pensionärer av ideologiska skäl.
    År 2006 blev han även gripen för en rad opolitiska mordbränder, bland annat hos sin före detta flickvän och hennes nuvarande sällskap. Hübinette blev åtalad för mordbrand men dömdes slutligen till framkallande av fara för annan, grovt brott. År 2007 åtalades Hübinette för att ha hotat en jurist, hällt lacknafta genom hans brevinkast och krossat fönster - dock hos fel person. Han dömdes för dessa brott.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-04 20:25:47 följande:
    Fast han arbetar väl inte för Expo nu, hoppas jag.

Sahlin och Aschberg skulle jag inte kalla brottsdömda vänsterextremister och Hübinette är väl mer av förvirrad nationalist utan nation än vänsterextremist.
    Han grundade bara tidningen. Idag hjälper han Ullenhag och regeringen att kartlägga rasism i samhället.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-04 21:38:19 följande:
    Så om jag tolkar dig rätt så jobbar inte Hübinette för Expo och de övriga du nämnt är Sahlin och Aschberg.

Var det dem du syftade på som brottsdömda vänsterextremister?
    Det fins också kopplingar mellan Expo och Researchgruppen. Många brottsdömda vänsterextremister i dessa organisationer.
  • Gert
    Kunigunda skrev 2014-09-05 17:45:04 följande:
    Många brottsdömda i SD och på Avpixlat också. Men sådana påståenden brukar ju avkrävas belägg och faktiska personer och brott. Detsamma bör då rimligtvis gälla för en organisation som inte vältrar ut kassaskåpsrånare och folkgruppshetsare i offentligheten till vardags. Försök igen.
    Innan du uttalar dig mer om saken tycker jag att du ska skaffa dig information om researchgruppens kopplingar med AFA bland annat. Sök på Martin Fredriksson + brandbomb, mordhot och våld så kommer det upp några artiklar som alla bör läsa.
  • Gert
    Kunigunda skrev 2014-09-05 18:12:07 följande:
    Eftersom du vill göra en poäng av vilka som är anställda vid Expo och deras bakgrund, så tycker jag att du ska leverera ditt argument, utvecklat och underbyggt. Inte be mig att göra en egen undersökning av en annan organisation.
    Vi lever i ett informationssamhälle. Så svårt ät det inte att leta upp saker själv. Tar 10 sekunder typ.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-05 20:00:42 följande:
    Mm - och de brottsdömda vänsterextremisterna som jobbade på Expo - det var alltså Mona Sahlin och Robert AschbergSkrattande
    Nej, det var Tobias Hübinette. Det finns säkert fler brottsdömda som jobbar eller har jobbat på Expo.

Dessutom har Expo har kopplingar till vänsterextrema organisationer som Afa och Researchgruppen. Men det är väl inte så farligt, eller?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-05 20:29:29 följande:
    Men han arbetar ju inte på Expo.

Du skrev att det finns brottsdömda vänsterextremister som arbetar på Expo. Är det alltså Mona Sahlin och Robert Aschberg du syftar på?
    Men har har arbetat på Expo. Han grundade till och med Expo.

För den som gräver tillräckligt djupt finns det en del att läsa om Expos medarbetare genom åren.
  • Gert
    Kunigunda skrev 2014-09-05 20:47:01 följande:
    Du vet att om man fabricerar en massa negativa saker om människors liv och karaktär så kallas det förtal?
    Ja det vet jag, men jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra. Eller menar du alla negativa saker som hittas på om SD?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?