Varför hatar folk SD?
Jag snackade inte om avhopp utan om politiker som gjort bort sig på oliak sätt genom dumma uttalanden eller brottsliga handlingar. Men gällande avhopp nämnde jag dock att SD är det parti som tar sånt här på allvar och rensar ut de som itne kan sköta sig. De andra partierna låter oftast sina politiker sitta kvar även när de gjort långt mycket grövre snedsteg än SD politiker.
Några exempel:
(en massa länkar)
Researchgruppen av flera dömda brottslingar som bland annat blivit dömda för mordhot och misshandel och är åt extremvänsterhållet. De har kommit över uppgifterna genom att hacka forumet discus som väldigt många tidningar och andra sidor använder sig av för att kommentera på nyheter och annat och på så sätt fått fram uppgifter som går att knyta till en person.
Dock fann jag i listan även några som har tagits upp tidigare och även har avgått. SR Dalarna har gått igenom straffregistret för de förtroendevalda för SD i Dalarna och rapporterar att var 10:e är dömd de senaste åren. Exxet har även skrivit att dömda har lyckats ta sig in i partiet bakvägen trots tidigare uteslutningar. Vi kan dock vara överens om en sak och det är att våld och brott är fel oavsett om det kommer från höger eller vänster. Det är ett tunt argument oavsett sida att säga peka finger på vad den andra flanken gör för att rättfärdiga sitt egna agerande och ansvar. Sedan är det min åsikt att misstanke inte är detsamma som skyldig. Det är först man blir dömd som man skall klä skott oavsett om man tillhör SD eller extremvänstern. Vi skall alla vara lika inför lagen.
När det gäller Researchgruppen och anklagelserna om intrång i Disqus, hur långt har fallet gått där eftersom jag antar att det är amerikansk lagstiftning som gäller? Ser dock att deras kreditupplysningar på 400 personer (inom SD?) fick påföljder för kreditupplysningsföretaget Bisnode Kredit AB som lämnade ut uppgifterna. DI ger dem en erinran men Researchgruppen anses inte har brutit mot någon lag.