Inlägg från: de Robespierre |Visa alla inlägg
  • de Robespierre

Varför hatar folk SD?

Centurione skrev 2014-12-04 18:19:12 följande:
    Dessutom: är det ökad folkmängd man vill ha, så ska det vara en ökad mängd svenskar i vettiga familjer. Det gäller att få tvåbarnsmammorna att föda ett tredje barn, samt att få alla (fortfarande alla vettiga) svenska kvinnor att tänka igenom barnfrågan tidigare, före 30. Så att de inte skjuter upp den tills de inte längre kan få det antal barn de vill ha, av åldersskäl.

Detta är något som i förlängningen kommer att följa med sverigedemokratisk politik, eftersom denna kommer att avskaffa genustramset och upphöja moderskapet och andra normala feminina livsyttringar och intressen - i stället för att försöka uppfostra småflickor till antingen lastbilschaufförer eller karriärister.
    Oj! Nu börjar det låta som klassisk totalnationalistisk retorik. Den man har sett genom åren i totalitära regimer som Nazityskland, Sovjetunionen, DDR osv. Bevara folket. Rädda rasen. Uppmuntra unga rasrena kvinnor att skaffa barn tidigt och många så att nationen och rasens fortlevnad är säkrad.

Låt oss bryta ned du skriver:

"..en ökad mängd svenskar i vettiga familjer"

Den rena och korrekta familjen har för en del stater varit en våt dröm. Politiskt likatänkande, producerande, lydiga, inte ifrågasättande. En resurs som kan förbrukas i statens namn vid behov. Vem som inte uppfyller dessa krav avgörs av staten och dess verktyg. I DDR var det Stasi, I Sovjet var det KGB. En evig fruktan att få ett besök mitt i natten och bli bortförd. Hade man tur blev det bara ett par samtal som resulterade i att man förlorade jobbet, bostaden eller dagisplatsen. Angiveri frodades för genom att peka på någon annan så trodde man sig undkomma en egen granskning och kunde ses som mer lojal. Räddandet av rasen var dock mest framträdande i nazityskland då den byggde på en utopi om e

"Det gäller att få tvåbarnsmammorna att föda ett tredje barn, samt att få alla (fortfarande alla vettiga) svenska kvinnor att tänka igenom barnfrågan tidigare"

I nazityskland och sovjetunionen uppmuntrade man kvinnor att skaffa fler barn. Både tidigt i åldern för att garantera att hon hann med ett antal innan naturen själv satte stopp eller risken för defekta medborgare ökade, något som man inte ville ha. Man såg medborgarna som en resurs som kunde förbrukas och därmed behövdes det hela tiden ett ökat antal. i propagandan höjdes den goda modern till skyarna. I nazityskland fick hon medalj efter hur många barn hon födde och åtnjöt samma respekt för detta som en militär dekoration. De unga kvinnor som inte kunde hitta en partner uppmanades att blir gravida med en SS-soldat. Han fungerade som avelshingst eftersom kravet för att få vara med i SS (initialt) var bevis på ren ras minst 5 generationer tillbaka. Total avlades ca 60,000 barn på detta sätt innan programmet fick avbrytas. Liknande saker kunde ses i DDR, Sovjet mm.

"Detta är något som i förlängningen kommer att följa med sverigedemokratisk politik, eftersom denna kommer att avskaffa genustramset och upphöja moderskapet och andra normala feminina livsyttringar och intressen - i stället för att försöka uppfostra småflickor till antingen lastbilschaufförer eller karriärister."

Här skiljer sig nazityskland motsvarighet mot de kommunistiska länderna. I nazityskland skulle modern vara hemma och ta hand om familjen. Det var hennes plats i samhället. Det enda undantaget var det traditionella kvinnliga rollerna som skolfröken, sjuksköterska, servitris osv. Men dekretet var "bliv vid din spis" I de kommunistiska länderna sågs kvinnan som en jämlike till mannen men då som en arbetande medborgare som kunde förbrukas.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 19:23:08 följande:
    Om nu det är viktigt. I Norge kostar det ca 9000000 att hjälpa någon från Afrika i snitt.
    Det är viktigt eftersom det är SD huvudargument. Det är som att regeringen skulle säga röst på vårt förslag för att t.ex Förbifarten blir för dyr. Den självklara frågan blir då hur mycket kostar den? Om svaret då blir "Det vet vi inet eller "det är ointressant" så skulle det aldrig accepteras.

Men de 9 miljoner som du skriver för att hjälpa en person från "afrika" (Nigeria? Egypten? Sydafrika?) hur har de räknat då? Hur gammal är personen? Är det ett barn, ungdom, 30åring? Vad ingår i kostnaderna?
  • de Robespierre
    Centurione skrev 2014-12-04 19:56:59 följande:
    Många. Jag känner och har känt i synnerhet kurder (från Turkiet) och iranier. Sedan känner jag genom kyrkan en hel massa syrianer - som ju är kristna och inte muslimer, men som har större delen av kulturen inklusive hederstänket gemensamt med muslimer ändå. Lite känner jag även mina somaliska grannar - pratar med dem i tvättstugan och så (när de för sjuttioelfte gången tagit min tvättid, och påstår att de inte kan förstå bokningstavlan)...
    Hur många är sunni resp shia? Somalierna bör vara sunni. vilket även kurderna bör vara om de inte tillhör minoriteten kristna. Det är samma gren som du träffar på semester i Antalya i Turkiet, Sharm El Sheikh i Egypten,
    på Bali i Indonesien och Maldiverna. Troligtvis även på din lokala pizzeria, hans som kör dig i sin taxi och han som har närbutiken som alltid verkar vara öppen och går runt där andra har bommat igen. Men även hon som städar ert trapphus, han som gör ren bussarna i staden  och han som delar ut tidningen kl 05:00 varje morgon. Du känner nog fler muslimer än du tror.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 21:01:35 följande:
    Det är ett snitt vare sig några jobbar, blir läkare eller är arbetslösa. Inte accepteras tillåt mig skratta. Vad lägger vi på, att hjälpa folk i Sverige ? 20, 40 100 200 miljarder per år. Vi för ingen statistik på det, antagligen ända landet i världen som inte har koll. Du vet godheten och sin egen karriär har inget pris. Vilka grupper tror du drabbas först när pengarna sinar, dig mig eller de i ytterområdena ?
    Har du en länk till källan? För även om det är ett snitt så måste det finns presenterat någonstans?

Och det där du skrattar åt? Jag antar du menar invandringens kostnad som finns dokumenterad. Men då den faktiska kostnad som finns i budgeten. Den var 2013 9,9 miljarder vilket kan jämföras med de allmänna bidragen till kommunerna som var 88,9 miljarder. Men till denna siffra tillkommer ekonomiska effekter som t.ex dessa som inte räknas in: www.migrationsinfo.se/ekonomi/

Man får dock ta informationen med en liten nypa salt då den absoluta effekten är svår att räkna på. Både när det gäller vinster eller andra kostnader. De 200 miljarder du nämner är därför bara ren spekulation. Om du däremot kan presentera belägg för detta så har du mitt öra och öga.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 21:12:23 följande:
    Lite synd att globalisterna sänkte Gorbatjov fullständigt.Tror mera att Putin reagerar mot globalisterna som försökte plundra landet, iof pest eller kolera.
    Det som sänkte Gorbatjov var den kraft han utlöste som han inte räknade med. Samt de tre hökar som försökte stoppa honom (han hamnade ju i husarrest) men senare fick lämna in. Sedan klev Jeltsin in för att hindra att landet skulle hamna i inbördeskrig. Resten är historia. Putin försöker nu återskapa ett Storryssland med någon kombination av gammal sovjetisk kontroll men samtidigt en hemsnickrad kapitalism.
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-12-04 21:49:21 följande:
    Ingen överraskning att du förfäktar stalinismen. Snacka om att diskvalificera sig själv.

F.ö. heter det Sovjetunionen. En "sovjet" var ett arbetar- eller soldatråd. Att tala om "Sovjet" när man avser Sovjetunionen, är om något att avslöja sin obildning.
    Sovjet har sedan länge använts som kortform för Sovjetunionen. Av bekvämlighetsskäl. Dock inte på långa vägar lika illa som att skriva England om Storbritannien eller Holland om Nederländerna.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:16:21 följande:
    Nä, han vädjade om lån från väst, så väst sänkte honom fullständigt. Och lät globalisterna/ kapitalisterna svärma över landet. Lite synd ! Tror att han hade varit bra i det skedet för Ryssland.
    Läs om Augustikuppen. Det var en grupp konservativa gammelkommunister som ville gå tillbaka till gamla Storsovjet med allt vad det skulle innebära.
    sv.wikipedia.org/wiki/Augustikuppen
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:25:35 följande:
    Kraft? Är det dem som försöker plundra land efter land?
    Kraften var frihetstörstande människor. Som längtade efter ett bättre liv. Både inom Sovjet men även i länderna som ingick i unionen. Det var tyvärr även en liten grupp människor som inte tvekade en sekund på att roffa åt sig statens och folkets egendomar för sin egen vinning i vissa länder inkl Sovjet. De lyckades för att de satt på rätt position och hade de kontakter som behövdes.
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:41:02 följande:
    Jag har sätt/ läst det. Ja eftersom landet blödde, smart av väst att inte låna ut pengar och
    att låta globalisterna börja att plundra landet. Har du ingen koll alls på vad som händer i världen?
    Men vad du tar i..

Jag förstår även att USA och deras allierade lät det ske. Det låg ju helt i deras linje att bli av med en stormakt som Sovjetunionen och dess politik som gick helt emot deras och hade orsakat incidenter och kostnader som de gärna hade velat slippa. Och ja, in kom globalisterna i en lång kö. Samtidigt så var det en utopi att tro att Ryssland inte skulle resa sig igen.

Så ja, jag har koll på det som händer i världen. Man tack för omtanken i alla fall. 
  • de Robespierre
    Helhet skrev 2014-12-04 22:51:17 följande:
    Det är sant! Men vi lät/ ville att det skulle hända. Vilka har han sparkat ut och konfiskerat bolagen för idag? Säger ju det pest eller kolera, medans du verkar säga iq fiskmås.
    Men herregud, vad är det med dig? Måste du angripa mig personligen? Vi kan flytta diskussionen till Flashback om du vill där vi kan ta ut svängarna lite mer och fortsätta att racka ned på varandra som individer.

Men nu är vi på FL och jag håller mig till ämnet vi pratar om. Din intelligens är inte min sak att ifrågasätta eller diskutera. Lägg gärna ut texten lite mer så jag förstår vilken öm tå jag tydligen har klivit på. Annars så tycker jag vi droppar detta för det har gått OT.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?