• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-17 13:42:08 följande:
    Sverige har en bit kvar till de övriga Nordiska länderna i en mer balanserad flykting politik och det är bevisligen inte bara SD:are eller Moderater som tycker utan även andra politiker. Att allt fler börjar acceptera SD det ser vi i väljarstöd, opinionsundersökningar det är ren fakta.

Bidrag med kostnader skjuter i höjden och vi tappar i mark när det gäller skola,äldreomsorg,rättsväsende osv det är åxå faktum, vi hinner inte med, vi har inte råd vi är överhettade av akuta problem. 

Svenska folket vill ha raka rör helt enkelt, fram med kostnaderna i debatter och hur dem ska betalas, paj-kastning har folket genomskådat och tröttnat på fullkomligt.

Tar pengarna slut vilka ska vi hjälpa då? Ibland behöver man kylas av för att få en inblick i kostnader och problem. Det är vad Sverige behöver just nu, jag tror en stor del av svenska folket delar den åsikten.
    Apropå "raka rör".

Är det ok avvisa en asylsökande utan att undersöka dennes skäl?
    Ja eller nej!

• Anders2015
    themia skrev 2015-05-17 18:10:14 följande:
    Apropå "raka rör".

Är det ok avvisa en asylsökande utan att undersöka dennes skäl?
    Ja eller nej!

Gällande vad folket vill höra  (raka rör) menade jag vad kostnaderna är för invandringen och hur den ska betalas, 

Gällande din fråga den kan jag ej svara på, många faktorer påverkar.Men har man mindre antal asylsökanden blir det klart enklare att utreda, nu är det överhettat på alla sätt.

2014 var det ca 81000 en ökning med ca 27000 från 2013.

2015 blir det ca 100000.

Migrationsverket har enbart kostnader på 157 miljarder. 
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-17 18:47:53 följande:
    Gällande vad folket vill höra  (raka rör) menade jag vad kostnaderna är för invandringen och hur den ska betalas, 

Gällande din fråga den kan jag ej svara på, många faktorer påverkar.Men har man mindre antal asylsökanden blir det klart enklare att utreda, nu är det överhettat på alla sätt.

2014 var det ca 81000 en ökning med ca 27000 från 2013.

2015 blir det ca 100000.

Migrationsverket har enbart kostnader på 157 miljarder. 
    Ynkligt att du inte kan svara på en så enkel fråga.
  • nihka
    themia skrev 2015-05-17 22:33:08 följande:
    Han är alldeles för upptagen med att låtsas att han är "hela svenska folket" och bestämma sig för vad vi vill.
  • VPK

Folk hatar inte SD, de växer ju enormt mycket, de är nu större än KD, C, FP tillsammans. Frågan är inte om, utan när de går om Moderaterna. 

• nihka
    VPK skrev 2015-05-17 23:36:53 följande:

Folk hatar inte SD, de växer ju enormt mycket, de är nu större än KD, C, FP tillsammans. Frågan är inte om, utan när de går om Moderaterna. 

Det spelar väl ingen roll hur stora eller små SD är, man kan väl ogilla deras politik precis lika mycket för det!
  • VPK
    nihka skrev 2015-05-17 23:40:10 följande:
    Det spelar väl ingen roll hur stora eller små SD är, man kan väl ogilla deras politik precis lika mycket för det!
    Så sant, men trenden är tydlig, fler och fler vill ha SD politik. 
  • nihka
    VPK skrev 2015-05-17 23:45:17 följande:
    Så sant, men trenden är tydlig, fler och fler vill ha SD politik. 
    Nej, någon eller några procent fler anger i valbarometrar att de skulle rösta på SD om det var val idag, men det garanterar inte alls att de faktiskt kommer rösta på SD.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-17 22:53:45 följande:
    Han är alldeles för upptagen med att låtsas att han är "hela svenska folket" och bestämma sig för vad vi vill.
    Jag är nog inte hela svenska folket och låtsas inte heller

lägger in det här:

Men väljarna är 
    delade om hur Sverigedemokraterna ska hanteras. DN/Ipsos mätning visar att 46 procent av väljarna vill att andra partier i riksdagen ska samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där de har liknande uppfattning. 41 procent tycker att man ska göra allt för att minska SD:s inflytande.

www.dn.se/nyheter/politik/valjarstodet-for-att-isolera-sd-luckras-upp/
  • Anders2015
    themia skrev 2015-05-17 22:33:08 följande:
    Jag svarade på din fråga.  Att avvisa asylsökande utan skäl sysslar inte Migrationsverket med, men skäl kan tolkas olika. Därför kan jag inte svara på den frågan. Men jag är övertygad att fel begås, dem har rätt många fall att granska. 

Vet inte vart du vill komma med frågan?. Men dem flesta är överens om att alla ska behandlas lika, men ibland kan orättvisor ske av förklarliga skäl tyvärr.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?