• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-14 22:01:45 följande:
    Hur svårt kan det vara att hålla sig till ämnet isf att försöka angripa diskussionsdeltagarna?

Håller med dig, se alla inlägg du och din skrivandes vän har FDF ja resten av bokstäverna kan du säkert själv det handlar mest om att anklaga alla andra som inte delar er åsikt. Sedan brukar ni även sitta och mys chatta med varandra i denna tråd hehe. Är det några som sitter här inne och diskuterar andra diskussionsdeltagare så är det ni två, kan du inte ens se era egna inlägg, är du fart blind

• familjenstygg
    nihka skrev 2015-05-14 21:28:48 följande:
    Hade du något att tillföra om trådens ämne?
    Vad tillför ditt inlägg till trådens ämne?
  • nihka

En sak som förenar allt för många SDare, åtminstone i den här tråden, är hur man obscessar över oliktänkande. Det räcker liksom inte att säga att man inte håller med utan man biter sig fast vid  sina meningsmotståndare  och glömmer fullständigt bort vad ämnet för diskussionen är.

• Anders2015
    nihka skrev 2015-05-14 23:00:50 följande:

En sak som förenar allt för många SDare, åtminstone i den här tråden, är hur man obscessar över oliktänkande. Det räcker liksom inte att säga att man inte håller med utan man biter sig fast vid  sina meningsmotståndare  och glömmer fullständigt bort vad ämnet för diskussionen är.

Du skriver efter dina egna tankar, du tror att du har 100% rätt men återigen har du så fel man bara kan ha.  Du måste först lära dig att förstå att det finns ca 15% som röstar på SD och det finns många fler som håller med om delar i deras politik.

Ex jag jag röstar inte på SD men jag anser att invandringen bör minskas rätt rejält så vi får bukt med dem ökade akuta problemen. Migrationsverkets kostnader på 157 miljarder m.m. bostadsbrist, kommuner som har slut i kassan och behöver än mer pengar. 

Sanningen är att  fler hatar MP politik än SD politik. Jag tror det kan gå så långt att M fäller regeringens budget, kanske vi även få vara med om ett sent nyval? tror inte det men det känns osäkert.

Vad tycker du om Åsa Romsons utspel i debatten hon är ändå Sveriges vice statsminister. Jag anser som den tidigare statsministern Göran Persson att MP inte skulle ha haft 6 minister poster utan minst tre stycken mindre.

Inte så bra sagt av en vice statsminister man kan bi mörkrädd för mindre.
    Eller vad tycker du? var det ett ok uttalande?

jämförelse mellan flyktingströmmen på Medelhavet med förintelselägret i Auschwitz  
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-14 23:29:37 följande:

Hejdå räcker inte heller. Som sagt biter sig fast.

Hejdå räcker gärna för mig.

Hejdå nihka
  • Solidaritet
    nihka skrev 2015-05-14 13:10:38 följande:
    Jag tycker det är ganska konstant. SD-Gert håller alltid en god ton mot SD-Suffering, både före och efter SD-Suffering har sina skov med de obligatoriska extremt rasistiska uttalandena och de grova personliga påhoppen.

Under själva skoven bortser SD-Gert från att en farsot härjar i tråden, sas låtsas som det regnar.

Det krävs en meningsmotståndare för att SD-Gert ska vakna och vräka ur sig. Helt "normal" rasistretorik och grova påhopp föranleder däremot inte kritik, kommentar eller något uppmärksamhet öht. Så fungerar SDs hatsvans - okritiskt och blind lojalitet mot de egna. Helt jävla sjukt.

Varken SD-Suffering eller SD-Gert är ju i sig själva intressanta men nog så talande när det gäller dynamiken inom SDs extremistfraktioner. Undrar hur länge de tamare delarna av SDs väljarstöd kommer tolerera sådana element?
    Jag har tyvärr helt missat den här Suffering. 

Det här blint lojala beteendet är starkt kopplat till offermentaliteten inom SD. Det är på så sätt de rationaliserar bort den grova rasismen och antidemokratin i partiet och hos sig själva. Obekväma frågor är mobbing, något som legitimerar varför de i vallokalen lägger en röst på det rasistiska partiet. 

Det är tröttsamt i diskussioner efter att en har belyst nazismen och fascismen inom partiet, med tydliga belägg, och personen sedan frågar: 
    "Står det i partiprogrammet att de är fascister?" 
    För endast det skulle uppenbarligen göra det till verklighet. 

Jag tycker att det blir intressant nu då svenskarnas parti lagt ned. En del av dem kommer att söka sig till SD. Förhoppningsvis skrämmer det bort dem som trots allt inte stödjer antidemokrati och rasism. 
  • Solidaritet
    Anders2015 skrev 2015-05-14 19:41:46 följande:
    Jag röstar inte på SD men visst kan SD debattera utan att ta till personangrepp. SD är bra på att debattera. Frågan är om miljöpartister kan debattera utan att ta till personangrepp och påhitt med jämförelser (Åsa Romson). Sedan kan du svara på frågor utan att provocera och hitta på saker som att jag röstar på SD. Sedan anklagar du folk för det ena och andra det är inte juste. Nej bättring tack.
    Jag förstår inte det här behovet av att först påpeka att en inte röstar SD, men sedan konsekvent komma till SD:s försvar in absurdum. Kan du upplysa mig?

Det här MP hatet ser också ut som en klassisk projicering. Allt som är fel med det egna partiet projiceras maniskt över på Miljöpartiet. 
  • Anders2015
    Solidaritet skrev 2015-05-15 09:22:36 följande:
    Jag förstår inte det här behovet av att först påpeka att en inte röstar SD, men sedan konsekvent komma till SD:s försvar in absurdum. Kan du upplysa mig?

Det här MP hatet ser också ut som en klassisk projicering. Allt som är fel med det egna partiet projiceras maniskt över på Miljöpartiet. 
    Därför jag håller med SD i vissa frågor lika som många andra väljare som inte röstar på SD gör. Lika som SD fick13% av rösterna. Och direkt någon anser att invandringen bör minskas är han eller hon rasist eller röstar på SD, vilket är helt fel då skulle SD haft många fler röster.

Var lite partisk i dina inlägg, hur många gånger dyker SD upp i trådar som berör tiggeriet, invandringen? klart det finns massor av väljare i andra partier som har röster med.

Du nämner MP hatet men se SD hatet bla här inne och i andra trådar. Klart MP är det parti som är minst önskvärt, det säger sig själv. Alliansen är inte så förtjusta i MP och folkets väljare har inte gett dem så många röster. 

Även Göran Persson S sa dem fått för många ministerposter.
    jag anser att MP och SD är motpolerna till varandra.

Sedan anser jag att man ska komma med förslag hur kostnader och akuta problem ska lösas, inte bara paj-kastning och anklagelser och egna åsikter om andra som duggar allt för tätt, det leder ingen vart. Och folket, väljarna har tröttnat på det. 
  • nihka

Här finner man en och annan förklaring till varför så många tar avstånd från SD:

https://www.interasistmen.se/irm-listar-sd/

Syn på kvinnor, syn på HBTQ-personer,  SDs nämndemän, våldsbejakande politiker, kopplingar till nazism, rasism. The list goes on. Take your pick.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?