• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Solidaritet
    Anders2015 skrev 2015-05-15 09:51:38 följande:
    Därför jag håller med SD i vissa frågor lika som många andra väljare som inte röstar på SD gör. Lika som SD fick13% av rösterna. Och direkt någon anser att invandringen bör minskas är han eller hon rasist eller röstar på SD, vilket är helt fel då skulle SD haft många fler röster.

Var lite partisk i dina inlägg, hur många gånger dyker SD upp i trådar som berör tiggeriet, invandringen? klart det finns massor av väljare i andra partier som har röster med.

Du nämner MP hatet men se SD hatet bla här inne och i andra trådar. Klart MP är det parti som är minst önskvärt, det säger sig själv. Alliansen är inte så förtjusta i MP och folkets väljare har inte gett dem så många röster. 

Även Göran Persson S sa dem fått för många ministerposter.
    jag anser att MP och SD är motpolerna till varandra.

Sedan anser jag att man ska komma med förslag hur kostnader och akuta problem ska lösas, inte bara paj-kastning och anklagelser och egna åsikter om andra som duggar allt för tätt, det leder ingen vart. Och folket, väljarna har tröttnat på det. 
    Håller du inte med i vissa frågor i andra partier då?

Förstår inte meningsbyggnaden i det andra stycket, så jag kan inte bemöta det. 

Att miljöpartiet är det parti som är minst önskvärt säger inte sig självt, det är din åsikt. Jag ser det som projicering.

Vad Göran Persson tycker ser jag inte som relevant alls. 

På vilket sätt är SD och miljöpartiet motpoler? Förklara. 

Absolut ska problem få konkreta lösningar. Att blåsa upp kostnader och påstå att alla Sveriges problem beror på invandring är inte att komma med konkreta lösningar. Att analysera hur integrationen (inte) fungerar i dag, och komma med förslag på lösningar skulle vara konkret. Det gör inte SD. "Hjälp på plats" är ett tomt uttalande vilket syftar på att människor som inte är rabiata rasister ska lockas till partiet.

Mattias Karlsson har sagt det väldigt tydligt: "Jag har inte offrat 16 år av blod, svett och tårar för att tillbringa min politiska framtid på en ändlös ökenvandring kring 4%-spärren tillsammans med en skock halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män (eller kvinnor för den delen) med Napoleon-komplex?.

www.dn.se/nyheter/politik/sd-gruppledaren-finns-sdu-samrore-med-fascism-och-nazism/

Även om han här försöker påskina en skillnad mellan de unga nazisterna i SDU och de vuxna nazisterna i SD som inte finns, så är det uppenbart att anledningen till att SD försöker att lägga dimridåer kring antidemokratin, rasismen och ojämställdheten i partiets politik, så handlar det om att uttalad nazism leder till ett lägre väljarstöd. SD är pragmatiska. 

En kan undra vilken skillnad som föreligger mellan vuxna idioter som anser att invandrare är parasiter, dinerar med kända nazister o
    ch "halfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män". Som två blåbär tycker jag. 
  • nihka
    Solidaritet skrev 2015-05-15 09:12:43 följande:
    Jag har tyvärr helt missat den här Suffering. 

Det här blint lojala beteendet är starkt kopplat till offermentaliteten inom SD. Det är på så sätt de rationaliserar bort den grova rasismen och antidemokratin i partiet och hos sig själva. Obekväma frågor är mobbing, något som legitimerar varför de i vallokalen lägger en röst på det rasistiska partiet. 

Det är tröttsamt i diskussioner efter att en har belyst nazismen och fascismen inom partiet, med tydliga belägg, och personen sedan frågar: 
    "Står det i partiprogrammet att de är fascister?" 
    För endast det skulle uppenbarligen göra det till verklighet. 

Jag tycker att det blir intressant nu då svenskarnas parti lagt ned. En del av dem kommer att söka sig till SD. Förhoppningsvis skrämmer det bort dem som trots allt inte stödjer antidemokrati och rasism. 
    Jag tror inte du har missat. I en av sina mer nyskapade nick här i tråden kallade sig SD-Suffering för något annat på bokstaven "s".

Han är naturligtvis inte ensam utan det finns fler som likt honom själv som kommer med de mest hårresande kommentarer som andra SD-ögon bara skuttar över. I ställe hänger man sig åt att gnälla över om hur orättvist beskyllda SDare är för en massa saker ingen har sagt utan det är bara förtal från "vänsterslödder". Det verkar inte finnas några problem med att hävda att så är fallet även när de graverande Inläggen står kvar. Förnekelsens kraft är stor.

Och så håller det på runt, runt, runt.

Ja, jag såg att SvP kastat in handduken. Det är väl många som valde att rösta på SD och de lär väl återvända dit, men en del lär väl vandra vidare till Svenska Motståndsörelsen nu när de startar upp som ett valbart parti. SvP låg ju mellan SD och SMR så polariseringen inom högeryttern fortsätter.

• Anders2015
    Solidaritet skrev 2015-05-15 10:15:55 följande:

Att miljöpartiet är det parti som är minst önskvärt säger inte sig självt, det är din åsikt. Jag ser det som projicering.

Absolut ska problem få konkreta lösningar. Att blåsa upp kostnader och påstå att alla Sveriges problem beror på invandring är inte att komma med konkreta lösningar. Att analysera hur integrationen (inte) fungerar i dag, och komma med förslag på lösningar skulle vara konkret. Det gör inte SD. "Hjälp på plats" är ett tomt uttalande vilket syftar på att människor som inte är rabiata rasister ska lockas till partiet.

Mattias Karlsson har sagt det väldigt tydligt: "Jag har inte offrat 16 år av blod, svett och tårar för att tillbringa min politiska framtid på en ändlös ökenvandring kring 4%-spärren tillsammans med en skock halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män (eller kvinnor för den delen) med Napoleon-komplex?.

www.dn.se/nyheter/politik/sd-gruppledaren-finns-sdu-samrore-med-fascism-och-nazism/

Även om han här försöker påskina en skillnad mellan de unga nazisterna i SDU och de vuxna nazisterna i SD som inte finns, så är det uppenbart att anledningen till att SD försöker att lägga dimridåer kring antidemokratin, rasismen och ojämställdheten i partiets politik, så handlar det om att uttalad nazism leder till ett lägre väljarstöd. SD är pragmatiska. 

En kan undra vilken skillnad som föreligger mellan vuxna idioter som anser att invandrare är parasiter, dinerar med kända nazister och "halfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män". Som två blåbär tycker jag. 

En kan undra vilken skillnad som föreligger mellan vuxna idioter som anser att invandrare är parasiter, dinerar med kända nazister och "halfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män". Som två blåbär tycker jag. 
    Dem flesta som vill minska invandringen tycker absolut inte illa om invandrare det är det som smutskastar debatten. Gällande motpolen det får du själv fatta dig en uppfattning om. Gällande Göran P åsikt är bara ett ex på att det finns många som motsäger sig MP politik.

Sedan allt det andra får du själv stå, menar att det bara är arga unga män, självrättfärdiga osv det får du stå för, tror inte dem flesta delar din åsikt där tyvärr.
  • Solidaritet
    nihka skrev 2015-05-15 10:37:50 följande:
    Jag tror inte du har missat. I en av sina mer nyskapade nick här i tråden kallade sig SD-Suffering för något annat på bokstaven "s".

Ah, jag får vara lite uppmärksam. 
    nihka skrev 2015-05-15 10:37:50 följande:
    Han är naturligtvis inte ensam utan det finns fler som likt honom själv som kommer med de mest hårresande kommentarer som andra SD-ögon bara skuttar över. I ställe hänger man sig åt att gnälla över om hur orättvist beskyllda SDare är för en massa saker ingen har sagt utan det är bara förtal från "vänsterslödder". Det verkar inte finnas några problem med att hävda att så är fallet även när de graverande Inläggen står kvar. Förnekelsens kraft är stor.

Jag tänker främst på psykopaten i relation till det beteendet. Psykopaten kan obekymrat neka till alla anklagelser trots uppenbara bevis mot henom. På grund av total brist på ångerkänslor. Det bekommer henom inte att konfronteras med sina brott. Snarare väcker det stolthet. Psykopaten vill ha äran för det hen gjort. 
  • Solidaritet
    Anders2015 skrev 2015-05-15 10:40:55 följande:

Dem flesta som vill minska invandringen tycker absolut inte illa om invandrare det är det som smutskastar debatten. Gällande motpolen det får du själv fatta dig en uppfattning om. Gällande Göran P åsikt är bara ett ex på att det finns många som motsäger sig MP politik.

Sedan allt det andra får du själv stå, menar att det bara är arga unga män, självrättfärdiga osv det får du stå för, tror inte dem flesta delar din åsikt där tyvärr.
    Så kontentan av ditt svar är :

Jag har inga belägg eller argument för någonting jag säger, du får hitta på det själv och låtsas att det var jag som sade det?

"Halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män" var Mattias Karlsson som sade. Inte jag.

Huruvuda SD:svansen delar hans uppfattning eller inte kan inte jag svara på. Där är nog du bättre lämpad. 

• lebowski

Lite politisk vägledningen:

Sverigedemokraterna är ett parti som ställer de svaga grupperna i samhället mot varandra.
    Moderaterna är ett parti som förstärker avståndet mellan svaga och starka grupper i samhället.
    Socialdemokraterna är ett parti som bibehåller avståndet mellan svaga och starka grupper i samhället.
    Vänsterpartiet är ett parti som minskar avståndet mellan svaga och starka grupper i samhället.
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-15 09:51:38 följande:
    Även Göran Persson S sa dem fått för många ministerposter.
    jag anser att MP och SD är motpolerna till varandra.
    Ja, Göran Persson sa att de (MP) fått för många regeringsplatser: Det är hans åsikt. Min åsikt är att de (MP) fått för få regeringsplatser 
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-15 23:11:27 följande:
    Det var ett rakt och ärligt svar.

Vad anser du om Bertil Torekull och hans åsikt gällande invandringen.

www.expressen.se/nyheter/torekull-efter-utspelet-positiva-reaktioner/
    Jag har ingen särskild åsikt om Bertil Torekull men jag anser att det är varje människas rätt att bosätta sig där hen kan försörja sig.

Jorden tillhör alla och nationsgränser är konstruerade och i historiskt perspektiv tillfälliga
  • Anders2015
    themia skrev 2015-05-15 23:21:22 följande:
    Jag har ingen särskild åsikt om Bertil Torekull men jag anser att det är varje människas rätt att bosätta sig där hen kan försörja sig.

Jorden tillhör alla och nationsgränser är konstruerade och i historiskt perspektiv tillfälliga
    Du håller alltså inte med Bertil Torekull fullt ut eller jag kanske missuppfattar ditt svar?.

Med ditt svar menar du att alla har rätt att komma till Sverige och ta emot bidrag?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?