• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Tom Araya
    nihka skrev 2015-05-14 18:12:55 följande:
    Jepp! Åsikter är åsikter och inte fakta hur än hett man ställer sig bakom dem!
    Med ditt och FDFMGA's sätt att argumentera finns inga fakta, bara åsikter.
    Trist inställning och inget jag har lust att ödsla tid med diskussion på.
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 18:57:58 följande:
    FDFMGA och nhika är ett radar par som sitter i denna tråd dagligen, dem vaktar vissa trådar som hökar så av dem får du inte ut nått vettig Sedan har dem en spå kula dem ser vilket parti man röstar på, men måste säga att deras spå kula är rätt dålig. 
    Dem är nog inte rika på kunskap utan rika på hat och misslyckanden och det går ut över alla som motsätter miljöpartiet och deras ohållbara politik. 
    Jag kunde inte ha skrivit det bättre självSkrattande

Om jag skulle parodiera en sverigedemokrat, det vill säga.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-14 19:03:00 följande:
    Jag brukar också ha en massa oöppnade meddelanden. Det är inte så svårt att gissa vad det innebär. Åsiktspolisen har anmält inlägg och fått dom raderade i sann PK-anda.
    Jag brukar öppna mina jag.

Det är ofta meddelanden från forumets åsiktspoliser modell SD som har synpunkter på min person.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-14 18:56:29 följande:
    Om det jag påstår enbart är min uppfattning så är det en åsikt, men om det obestridligen förhåller sig så som jag påstår så är det fakta. Det är obestridligen en lögn att påstå att 1+1 blir 3. Vill du hävda något annat får du gärna komma med fakta som argument och inte bara avfärda det som en åsikt.
    Kan du inte börja med ditt första påstående och fundera lite på vad som gör att det är en åsikt. Det finns flera kriterier.

Du använder dig till exempel av begreppet "ogärna" - förstår du inte att du redan där företräder en subjektiv åsikt även om du uppträder som den allvetande berättaren.
  • Speakers Corner
    Gert skrev 2015-05-14 19:03:00 följande:
    Jag brukar också ha en massa oöppnade meddelanden. Det är inte så svårt att gissa vad det innebär. Åsiktspolisen har anmält inlägg och fått dom raderade i sann PK-anda.
    Om du fått en massa inlägg raderade kanske du skulle börja fundera över hur du formulerar dig istället för att skylla på andra för dina tillkortakommanden.
    Just saying. 
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2015-05-11 18:58:16 följande:
    Bostadspolitiken under såväl Alliansen som den tidigare S-regeringen ska man väl snarare gråta över än skratta åt.
    Stor skillnad med nuvarande regering?
  • Gert
    Speakers Corner skrev 2015-05-14 19:14:06 följande:
    Om du fått en massa inlägg raderade kanske du skulle börja fundera över hur du formulerar dig istället för att skylla på andra för dina tillkortakommanden.
    Just saying. 
    Har du inte hört talas om åsiktskorridoren?

När man talar om trollen har åsiktspolisen nu anmält mitt inlägg. Haha! Ganska komiskt faktiskt. Stasi jobbar aktivt på det här forumet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Gert skrev 2015-05-14 19:17:28 följande:
    Har du inte hört talas om åsiktskorridoren?

När man talar om trollen har åsiktspolisen nu anmält mitt inlägg. Haha! Ganska komiskt faktiskt. Stasi jobbar aktivt på det här forumet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anders2015
    Tom Araya skrev 2015-05-14 19:16:02 följande:
    Stor skillnad med nuvarande regering?
    Vissa gråter direkt någon gillar alliansen eller SD eller tjänar pengar eller kanske till och med jobbar vissa gillar bara bidrags folk helt enkelt. Om jag får svara är det stor skillnad då MP sitter i nuvarande regering
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 19:13:15 följande:
    Du kan inte svara på en fråga, förstår inte att du kan sitta i vissa trådar dag ut och dag in, har du precis gått ur skolan och inte har nått bättre för dig? eller hittar du inget företag som vill anställa dig? eller kanske du bara kan jobba åt någon som röstar på miljöpartiet, då lär du få svårt att få jobb lilla vännen för finns det någon egen som har eget och röstar på miljöpartiet. Jo kanske någon? leta på lilla bubben
    Hm.

Tror du att sverigedemokrater kan lära sig att debattera utan att ta till personangrepp.Skrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?