Inlägg från: Anders2015 |Visa alla inlägg
  • Anders2015

Varför hatar folk SD?

Det är det som är frågan ska vi öppna dörrarna som Miljöpartiet vill som Vänstern vill, hur många ska vi ta in 100000 till 1000000 till 10000000 osv om man öppnar dörrarna så finns det inget stop. Siffrorna är enorma Sverige går emot Norden och övriga Europa, vi är rädda för att säga vad vi tycker. Vi pratar om det hemma, på arbetsplatsen, hos vänner. Det är så annars skulle inte 13% röstat på SD, över 50% av alliansen vill samarbeta med SD, 26% av den röd gröna soppan vill samarbeta. Så visst är det en mörkläggning från Journalister, debatörer, media folk. De sistnämda har orsakat denna fega bubbla, gjort att det blivit fult att tycka till med en egen åsikt, tycker det är ett hemskt klimat vi svenskar skapat. 

Paneler i tv soffa som ex,Miljö och Vänster bjuds in, sossar och moderater sitter redan där. Dem skrattar och håller nästan med varandra i allt.Är det vad tittarna vill se svar NEJ. Man vill se olika åsikter debatteras men det vågar varken Panelen eller journalisterna bjuda upp till då kan dem känna sig obekväma och rädda.

Ja sägare är vad dem är och till viss mån lycko sökare och det är farligt och fel. Att politiker är hala som ålar och rädda för att stå upp och svara ärligt vet vi, men när Journalister är konflikt rädda och JA sägare i vissa frågor är nästan mer skärmmande.

Man behöver inte rösta på SD för att se denna galenskap vi i Sverige har skapat, man behöver bara öppna ögonen sedan våga utrycka sig.

• Anders2015
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 16:52:59 följande:
    Alla som värnar om praxis och samtidigt ifrångår den, enbart för egen vinnings skull, har förbrukat sitt förtroende gentemot alla andra som har följt praxis ifrån början. Så nej, BS eller någon annan inom SD kommer inte att väljas in igen som vice talman "enligt praxis", för praxis gäller enbart för dem som följer den och inga andra?
    Man straffar sig inte själv om man är ärlig och står för sin åsikt, man straffar sig själv om man har maktbegär och hooppar hit och dit i oron för att tappa makten. SD gjorde det enda man kunde göra när ingen vill sammarbeta i en endsa fråga. Givetvis gjorde dem det enda dem kunde göra och rösta emot. 

Vad händer nu? Jo över 50% av alliansen vill sammarbeta med SD och 26% av den rödgröna soppan. Och det kommer fram nu, därav har dem gjort ett strategiskt fel som avblåste nyval. Med Starekiskt fel menar jag att denna soppa kommer at smaka illa. Ju fler kockar desto sämre soppa.

Nej sluta Mörklägga Journalister,politiker våga stå upp och säg vad ni tycker % :en tickar ifrån er.
  • Anders2015
    VPK skrev 2015-01-01 16:38:33 följande:

SD hatas av de andra partierna för de växer starkt, alltså plockar de av dem makt vilket ogillas. 

Givetvis är inte Sd rasistiskt parti, och lika mycket är sanningen att andra partier spec Miljöpartister och Väster partister är mycket illa berörda över Sd framgång men dem ska inte vara arga på SD utan deras väljare som jag gissar ligger på ca 20% av svenska befolkningen just nu.

Miljö partiet och Vänster partiet kanske har ca 11% tillsammans men dem får mycket gehör av journalister,debattörer,radio,tv det är helt galet anser jag. Med desaa människor dessa fega människor har  så kallade konflikt rädda JA-sägare har vi skapat en debatt där alla som röstar på SD är rasister, SD är rasister. Det måste vi stoppa, ett sätt är att slopa den slags media, är att skapa egna forum där dem rätta åsikterna kommer fram. För röster i% lyssnar dem inte på och det är skrämmande. Vad beror denna feghet på? 1. dem vill klättra på karriärs stegen med det menas ha så lite fiender som möjligt, verka perfekta, vara omtyckta. 2 Rädsla och som media arbetare,debattörer skribenter får inte detta ske, då dem har stor makt och den makten har skadat Sverige enormt. Det har gjort oss svaga med det menar jag att dem rätta åsikterna och rösterna mörkläggs och rök ridåer läggs ut sanningen förvrids.
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-01-03 02:53:14 följande:

Sedan var mitt inlägg inte riktat till Philipsson utan till högerextrema män...

Inte alls bra att Fastigheter sätts i brand, men det troliga är att det är några ungdomar eller några enstöringar som gjort en dålig gärning. Det är inte alls bra men att det samlas 1000 tals människor och går tåg mot att två mosker har brunnits är att förstora saken anser jag. Dem som startat dessa bränder ska åka fast och ställas till svars givetvis. Detta är inte en jakt på en folkgrupp det är några få som skapat dessa bränder vilka? tror vi får svar på det med tiden. 

Anser att när en grupp människor får en chans så ritar dem stora moln för att synas för stora moln.  Menar inte att det är ok att starta en brand menar att det förstoras och blir en galen bild av det hela. 

Det är inte bara mosker som har brunnit dem sista 12 månaderna, bränder har startas lite över allt och då inte mot en folk grupp med bakgrund olik den andres.

Ett samhälle mår inte bra av uppståndelser i denna skala då skapar vi ett Sverige i olika delar och åsikter.

Och där har Journalister,debattörer, politiker en stor betydelse givetvis.

Nej låt Polisen ordna upp detta och ställa den eller dem skyldiga till svars, annars skapar vi en sned vriden bild av detta. 
  • Anders2015

Valet 2014 vs/valet 2019

Man ska kanske ställa en annan fråga eller fler frågor.

Fråga 1. Varför älskar så många SD över 15% nu och ser ut att kunna nå 20% 2019. Vid ett nyval pekade väljar stödet på över 20% av väljarna.

Sedan kan man ställa sig frågan varför tappar S så mycket 28% och kanske dem ramlar ner till 25%?.

Varför hatar så många MP 6.9% 

• Anders2015
    MP sex st minister poster, S med Löfven gav dem minst tre för mycket sedan har S V på sin sida. Vi får se men känns som S med regeringen kan få problem med väljarstödet framöver. Inom S är det många frågetecken kring MP och deras inflytande lika gäller V. Desto fler kockar desto röd grönare soppa.

V sitter med regeringen S och MP. S har låst in sig i ett hörn, för att få ut sin politik måste man först ge MP mycket utrymme sedan ska V ha sin del av politiken. Problemet är att folket, väljarna i S gentemot MP och V är långt ifrån varandra, S känns som ett delat parti i den frågan. Kanske S blir en av de stora förlorarna av December uppgörelsen?.

• Anders2015
    SD vill först och främst minska invandringen och det tror jag många håller med dem om att det behövs. Moderaterna med KD är inne på samma linje, FP har börjat ta upp frågan mer och mer, men klart att något som varit så svårt (feghet) att diskutera kring så har det tagit för lång tid. Vi har tappat mot övriga länder att diskutera öppet kring frågor som berör, invandrar frågan har blivit något smutsigt och paj-kastning duggar tätt i Sverige och det måste bort.

Man ska inte blint se till 90% man måste börja någonstans, att se sanningen att vi skapar en ohållbar invandrar poltik som vi inte kommer att klara av. Fegheten har börjat släppt men vi har långt kvar till övriga Nordiska länder och att diskutera flykting politiken på ett ansvarsfullt sätt. Och det kan man göra trots att man vill ha en minskning av invandringen. Alla behöver stanna upp ibland och andas ibland gäller både människor och länder. 

Vi får inte använda oss av ett pyramidspel då blir fallet tungt.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-02 12:20:03 följande:
    Nej, SD vill minska invandringen med minst 90% och införa assimileringspolitik och det är det ingen mer än SD som vill.

Ett parti som vill öka skatten med 90% och införa att alla har lika mycket pengar kvar i plånboken varje månad har inte folkets stöd för att det finns en känsla hos många av att ett ökat skattetryck skulle kunna hjälpa till att utjämna en del ekonomiska orättvisor.

Fegheten består av att SD och SDare påstår att deras politik liknar andras eller att andras egentligen går ut på samma ska som deras.

Skulle du rösta på ett parti som ville "börja någonstans" och successivt öka skatten med 90%?
    Att höja skatten med 90% skulle känns lite svårt att genomföra eller vad tror du? 
    Eller kanske vänsterpartiet och miljöpartiet tror på iden?.

Att sänka invandringen med 90% går att genomföra, men som sagt glöm dem där 90%. SD ville bara få lite gensvar av sin sin invandrarpolitik (valet 2014, dem fick hel nobben) politik är något man förhandlar om. Man ger och man tar. 
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-02 13:10:22 följande:
    Jag tycker att ha som mål att sänka invandringen med 90% och enbart ta emot kvotflyktingar som man sätter in i ett assimileringsprogram är precis lika extremt som att ha som mål att höja skatten med 90% och att alla ska ha lika mycket att spendera efter skatt.

Nej, man ger och tar inte med extremister, mer än ger kalla handen förstås.

Varför har så oproportionerligt många sverigedemokrater så svårt för att uttrycka sig på korrekt svenska? Det är iaf min upplevelse. Man gastar om Sverige och Svenskt och Sverigevänligt och använder de och dem och prepositioner som om de plockats ur en fiskdamm - och uttrycker främlingsfientliga tankar. Är detta verkligen svenskt eller har det som man sagt att göra med utbildningsnivå? Jag känner mig iaf inte hemma med att detta ska ses som särskilt svenskt.
    Hehe du skriver och dikterar dina egna fantasier och fördomar. Har du aldrig hör att SD vill hjälpa i närliggande områden? bistånd på över 8 miljarder.  Som du resonerar så låter det i säg rätt osvenskt, de övriga nordiska länderna använder sig av mer svensk politik.

Gällande utbildningsnivå så har jag olika utbildningar med olika företag. Vad har din utbildningsnivå för rang i ekonomisk synvinkel, att ens jämför att höja skatten med 90% och sänka invandringen med 90%, talar bara klartext hur du ser på saker och ting och agerar. Tycker du verkar full av fördomar, en sann miljöpartist kanske? eller hm kanske vänsterpartist.

Som jag förstår så går det inte ihop om man höjer skatten med 90% eller kan du förklara.

Att Sänka invandringen går att göra det förstår alla även du tror jag.
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-02 13:24:02 följande:
    Ja, det är märkligt, samma fenomen i varenda tråd - att till exempel läsa tråden som ställer frågan om man kan tänka sig att vara tillsammans med en sverigedemokrat är som att hamna i en nybörjarkurs i svenska.

Jag tror att sverigedemokraters världsuppfattning är så inskränkt att skillnaden mellan de och dem helt går dem förbi och i stället får dem en betydelse av ett finare sätt att skriva "de".

Det där med att kunna avgöra vad som är subjekt respektive objekt är nog nära nog omöjligt när man ser sig själv som alltings subjektSkrattande
    Tackar för ett intressant och matnyttigt inlägg, tänk om alla kunde vara lika bildad och rik som dig både på kunskap och i kronor.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?