Inlägg från: Anders2015 |Visa alla inlägg
  • Anders2015

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2015-05-09 18:53:25 följande:
    Tankern svindlar. In kommer kursledaren och hälsar de församlade sverigedemokraterna med orden:

Jag är ert nya svenskläraret. Vad finns det som kruper?

(Snott från "Ormet kruper")
    Prova att komma med något konkret inte en massa historier om lärare och en massa annat trams det hör mer hemma i komedi trådar

Hur som helst får ni två följeslagare ha en trevlig lördags kväll, fortsätt med citat och historier
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 17:38:37 följande:
    Vad bra att du äntligen har lagt märke till det.

Nej, Alliansen tar sina beslut utan att tillfråga SD.

Nej, Alliansen tar sina beslut utan att tillfråga SD.

Precis som regeringen.

Jag har inte sagt att SD närmar sig Alliansen - på tal på tramsa runt och diktera ihop fantasier. SD bjuder väl ut sig till vem som helst

Frågan om "liknande åsikt" är luddigt formulerad, vilket gör att det inte går att veta om samarbetet inkluderar eller exkluderar invandringen. Står klart och tydligt i artikeln du länkat till.  Och det finns ingen "liknande åsikt" någonstans när det gäller invandringspolitik, eller vill SD inte längre minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?
    Frågan handlade inte om beslut, läs dina egna svar dem är luddiga och tramsiga.

Frågan var om SD och Alliansen har kommit varandra närmare i vissa politiska frågor?. 

Ditt svar är att Alliansen fattar egna beslut, klart Alliansen fattar egna beslut det förstår vilken som helst och det har inget med min fråga att göra. 

En arbetsgrupp inom moderaterna föreslår nu att organiserat tiggeri ska kriminaliseras. 

Där har du ett ex på att SD och M kommit varandra närmare i en fråga.

Sedan skriver du åter igen att SD vill minska invandringen med 90% det är helt korrekt.

Vad har 90% att göra med om dem kommer varandra närmare eller inte i vissa frågor?.

Ett annat ex som visar att dem kommit varandra närmare i vissa frågor.

Enligt Svend Dahl, statsvetare och liberal skribent, är KD:s och FP:s förslag ett sätt att visa väljarna att man vill minska flyktingströmmarna till Sverige.

KD:s och FP:s utspel skickar signalen till väljarna att man vill minska invandringen. Man säger det inte rakt ut, men det ligger implicit, säger han.

• Anders2015

Måste tillägga det förre stadsministern Göran Persson sa, Stefan Löfven har agerat fel när han gav MP sex stycken ministerposter det var minst tre stycken för mycket. Motståndet mot MP växer och det tror jag även påverkar S negativ, tror S breda samarbete med MP har gjort att dem rasat i senaste opinions undersökningarna. Motståndet inom S mot MP kan uppdagas allt mer? att väljarna redan lämnar S är ett faktum.

Faktum är att vissa partier tappar i väljarstöd och vissa par fortsätter att växa och det måste bero på något? Något är fel och det måste lyftas fram till ytan. Att bemöta åsikter med anklagelser och paj-kastning har visat sig vara rätt verkningslösa, man vinner inga sympatier för den slags metoden.

I denna tråd ser man vilka som skriver mest det är dem som är emot bla SD och Allians politik, dem är ett fåtal personer men dem gapar och anklagar mest av alla .Precis som det lilla MP-parti gör, helt enkelt en massa trams, långt i från verkligheten och folkets röster och åsikt.

Som sagt Alliansen närmar sig SD i vissa frågor. Och jag är övertygad om att skulle Alliansen förlora nästa val så spricker Decemberuppgörelsen, Alliansen skulle inte tillåta att MP sitter i en regering i fyra år till. Kanske Decemberuppgörelsen spricker innan nästa val? men det lär knappast ske men inget är 100% säkert.

• Anders2015

Rent av komiskt att läsa era inlägg och nu chattar ni med varandra. FDFMGA och nihka skapa ett forum där bara ni kan chatta hehe, ni kan bjuda in Romson så ni får lära er hur man diskuterar i en debatt.

Romsons jämförelse mellan flyktingströmmen på Medelhavet och nazisternas förintelseläger Auschwitz under andra världskriget efter SVT-sändningen i söndags kväl

• Anders2015
    Tom Araya skrev 2015-05-14 18:50:03 följande:
    Skärmdump:

Vems namn står som postare av inlägg #22986?
    FDFMGA och nhika är ett radar par som sitter i denna tråd dagligen, dem vaktar vissa trådar som hökar så av dem får du inte ut nått vettig Sedan har dem en spå kula dem ser vilket parti man röstar på, men måste säga att deras spå kula är rätt dålig. 
    Dem är nog inte rika på kunskap utan rika på hat och misslyckanden och det går ut över alla som motsätter miljöpartiet och deras ohållbara politik. 
  • Anders2015
    Tom Araya skrev 2015-05-14 19:16:02 följande:
    Stor skillnad med nuvarande regering?
    Vissa gråter direkt någon gillar alliansen eller SD eller tjänar pengar eller kanske till och med jobbar vissa gillar bara bidrags folk helt enkelt. Om jag får svara är det stor skillnad då MP sitter i nuvarande regering
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-14 19:30:04 följande:
    Hm.

Tror du att sverigedemokrater kan lära sig att debattera utan att ta till personangrepp.Skrattande
    Jag röstar inte på SD men visst kan SD debattera utan att ta till personangrepp. SD är bra på att debattera. Frågan är om miljöpartister kan debattera utan att ta till personangrepp och påhitt med jämförelser (Åsa Romson). Sedan kan du svara på frågor utan att provocera och hitta på saker som att jag röstar på SD. Sedan anklagar du folk för det ena och andra det är inte juste. Nej bättring tack.
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-14 19:47:16 följande:
    Du har i princip enbart sysslat med personangrepp i den här tråden.

Jag gillar det eftersom jag anser att dessa är mycket talande - men inte som du tänkt.
    Har inte över huvud taget sysslat med personangrepp skulle aldrig göra. Men du sitter här dagligen i samma tråd och sysslar med personangrepp. Du anklagar personer för det ena och andra. Du sitter här och enbart sysslar med trams. Ska man komma med nått verkligt ska man komma med inlägg som har fakta. Sedan ska inte du sitta och gissa om andras privat liv, du är ändå mycket dålig på att gissa rätt dessutom.
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-14 19:58:41 följande:
    Ja, du TomGlad

Du gjorde en skärmdump av sidan när du skulle visa inläggsnumret. Där kan man se att du är inloggad och att du har olästa meddelanden.

Nej, jag ljuger inte. Har bara lite bättre förmåga än du att dra slutsatser. Om du går till sidan med inlägget du tog skärmdump på och går ner några inlägg så kommer du att finna att sifferserien bryts och börjar om, därför finns det flera inlägg i tråden med samma nummer.

Jag ljuger aldrig, det är en sanning.
    Du hittar dagligen på fantasi historier för eget tycke det är sanningen. 
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-14 19:58:41 följande:
    Ja, du TomGlad

Du gjorde en skärmdump av sidan när du skulle visa inläggsnumret. Där kan man se att du är inloggad och att du har olästa meddelanden.

Nej, jag ljuger inte. Har bara lite bättre förmåga än du att dra slutsatser. Om du går till sidan med inlägget du tog skärmdump på och går ner några inlägg så kommer du att finna att sifferserien bryts och börjar om, därför finns det flera inlägg i tråden med samma nummer.

Jag ljuger aldrig, det är en sanning.
    Det enda du är bra på i denna tråd är att lägga in många inlägg tyvärr anser jag att dem saknar allt som har med fakta,ekonomi osv dina inlägg handlar mest om vad du tycker om andra, tror dem flesta är rätt trött på dessa inlägg.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?