Inlägg från: Anders2015 |Visa alla inlägg
  • Anders2015

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2015-05-09 18:53:25 följande:
    Tankern svindlar. In kommer kursledaren och hälsar de församlade sverigedemokraterna med orden:

Jag är ert nya svenskläraret. Vad finns det som kruper?

(Snott från "Ormet kruper")
    Prova att komma med något konkret inte en massa historier om lärare och en massa annat trams det hör mer hemma i komedi trådar

Hur som helst får ni två följeslagare ha en trevlig lördags kväll, fortsätt med citat och historier
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-09 17:38:37 följande:
    Vad bra att du äntligen har lagt märke till det.

Nej, Alliansen tar sina beslut utan att tillfråga SD.

Nej, Alliansen tar sina beslut utan att tillfråga SD.

Precis som regeringen.

Jag har inte sagt att SD närmar sig Alliansen - på tal på tramsa runt och diktera ihop fantasier. SD bjuder väl ut sig till vem som helst

Frågan om "liknande åsikt" är luddigt formulerad, vilket gör att det inte går att veta om samarbetet inkluderar eller exkluderar invandringen. Står klart och tydligt i artikeln du länkat till.  Och det finns ingen "liknande åsikt" någonstans när det gäller invandringspolitik, eller vill SD inte längre minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?
    Frågan handlade inte om beslut, läs dina egna svar dem är luddiga och tramsiga.

Frågan var om SD och Alliansen har kommit varandra närmare i vissa politiska frågor?. 

Ditt svar är att Alliansen fattar egna beslut, klart Alliansen fattar egna beslut det förstår vilken som helst och det har inget med min fråga att göra. 

En arbetsgrupp inom moderaterna föreslår nu att organiserat tiggeri ska kriminaliseras. 

Där har du ett ex på att SD och M kommit varandra närmare i en fråga.

Sedan skriver du åter igen att SD vill minska invandringen med 90% det är helt korrekt.

Vad har 90% att göra med om dem kommer varandra närmare eller inte i vissa frågor?.