Varför hatar folk SD?
Jag är ert nya svenskläraret. Vad finns det som kruper?
(Snott från "Ormet kruper")
Hur som helst får ni två följeslagare ha en trevlig lördags kväll, fortsätt med citat och historier
Måste tillägga det förre stadsministern Göran Persson sa, Stefan Löfven har agerat fel när han gav MP sex stycken ministerposter det var minst tre stycken för mycket. Motståndet mot MP växer och det tror jag även påverkar S negativ, tror S breda samarbete med MP har gjort att dem rasat i senaste opinions undersökningarna. Motståndet inom S mot MP kan uppdagas allt mer? att väljarna redan lämnar S är ett faktum.
Faktum är att vissa partier tappar i väljarstöd och vissa par fortsätter att växa och det måste bero på något? Något är fel och det måste lyftas fram till ytan. Att bemöta åsikter med anklagelser och paj-kastning har visat sig vara rätt verkningslösa, man vinner inga sympatier för den slags metoden.
I denna tråd ser man vilka som skriver mest det är dem som är emot bla SD och Allians politik, dem är ett fåtal personer men dem gapar och anklagar mest av alla .Precis som det lilla MP-parti gör, helt enkelt en massa trams, långt i från verkligheten och folkets röster och åsikt.
Som sagt Alliansen närmar sig SD i vissa frågor. Och jag är övertygad om att skulle Alliansen förlora nästa val så spricker Decemberuppgörelsen, Alliansen skulle inte tillåta att MP sitter i en regering i fyra år till. Kanske Decemberuppgörelsen spricker innan nästa val? men det lär knappast ske men inget är 100% säkert.
Rent av komiskt att läsa era inlägg och nu chattar ni med varandra. FDFMGA och nihka skapa ett forum där bara ni kan chatta hehe, ni kan bjuda in Romson så ni får lära er hur man diskuterar i en debatt.
Romsons jämförelse mellan flyktingströmmen på Medelhavet och nazisternas förintelseläger Auschwitz under andra världskriget efter SVT-sändningen i söndags kväl