Inlägg från: Anders2015 |Visa alla inlägg
  • Anders2015

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2015-05-14 20:07:34 följande:
    Nej, du förstår förmodligen inte skillnaden.

Inte desto mindre är det personangrepp du huvudsakligen sysslar med, t ex i inlägget ovan.

Jag förstod inte bättre är inget försvar.
    Sådana här inlägg sitter du med dag ut och dag in, det måste kännas som rätt meningslöst även för dig. Lägg in något mer mat nyttigt kom med något nytt. Att ideligen syssla med personangrepp och påhitt mån-sön ja vad säger man bäää eller buuu hehe
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-14 20:55:47 följande:
    Men då: Det var värst vad du var grinig idagSolig
    Inte alls grinig tittar på  hockey med barnen, men rätt trött på dina ord, dina åsikter och påståenden. Du tuggar på i denna tråd hela tiden och nästan alla inlägg är likt dessa du skrivit idag?. Har inget intresse av att veta om du gjort militärtjänst eller inte.
  • Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-14 21:31:30 följande:
    Det tycker jag att han har.

Han är ju ett mycket bra exempel på sverigedemokratisk argumentationsteknik.
    haha du och nhika vilket radar par, ni debatterar som miljöpartister. Tråkigt för er att ni inte har så många som delar er åsikt. Men men kämpa på håll glöden upp så kanske ni kan göra Åsa Romson till statsminister.

Nu kan ni öppet sitta och mys chatta med varandra

Hej då.
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-14 22:01:45 följande:
    Hur svårt kan det vara att hålla sig till ämnet isf att försöka angripa diskussionsdeltagarna?

Håller med dig, se alla inlägg du och din skrivandes vän har FDF ja resten av bokstäverna kan du säkert själv det handlar mest om att anklaga alla andra som inte delar er åsikt. Sedan brukar ni även sitta och mys chatta med varandra i denna tråd hehe. Är det några som sitter här inne och diskuterar andra diskussionsdeltagare så är det ni två, kan du inte ens se era egna inlägg, är du fart blind

• Anders2015
    nihka skrev 2015-05-14 23:00:50 följande:

En sak som förenar allt för många SDare, åtminstone i den här tråden, är hur man obscessar över oliktänkande. Det räcker liksom inte att säga att man inte håller med utan man biter sig fast vid  sina meningsmotståndare  och glömmer fullständigt bort vad ämnet för diskussionen är.

Du skriver efter dina egna tankar, du tror att du har 100% rätt men återigen har du så fel man bara kan ha.  Du måste först lära dig att förstå att det finns ca 15% som röstar på SD och det finns många fler som håller med om delar i deras politik.

Ex jag jag röstar inte på SD men jag anser att invandringen bör minskas rätt rejält så vi får bukt med dem ökade akuta problemen. Migrationsverkets kostnader på 157 miljarder m.m. bostadsbrist, kommuner som har slut i kassan och behöver än mer pengar. 

Sanningen är att  fler hatar MP politik än SD politik. Jag tror det kan gå så långt att M fäller regeringens budget, kanske vi även få vara med om ett sent nyval? tror inte det men det känns osäkert.

Vad tycker du om Åsa Romsons utspel i debatten hon är ändå Sveriges vice statsminister. Jag anser som den tidigare statsministern Göran Persson att MP inte skulle ha haft 6 minister poster utan minst tre stycken mindre.

Inte så bra sagt av en vice statsminister man kan bi mörkrädd för mindre.
    Eller vad tycker du? var det ett ok uttalande?

jämförelse mellan flyktingströmmen på Medelhavet med förintelselägret i Auschwitz  
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-14 23:29:37 följande:

Hejdå räcker inte heller. Som sagt biter sig fast.

Hejdå räcker gärna för mig.

Hejdå nihka
  • Anders2015
    Solidaritet skrev 2015-05-15 09:22:36 följande:
    Jag förstår inte det här behovet av att först påpeka att en inte röstar SD, men sedan konsekvent komma till SD:s försvar in absurdum. Kan du upplysa mig?

Det här MP hatet ser också ut som en klassisk projicering. Allt som är fel med det egna partiet projiceras maniskt över på Miljöpartiet. 
    Därför jag håller med SD i vissa frågor lika som många andra väljare som inte röstar på SD gör. Lika som SD fick13% av rösterna. Och direkt någon anser att invandringen bör minskas är han eller hon rasist eller röstar på SD, vilket är helt fel då skulle SD haft många fler röster.

Var lite partisk i dina inlägg, hur många gånger dyker SD upp i trådar som berör tiggeriet, invandringen? klart det finns massor av väljare i andra partier som har röster med.

Du nämner MP hatet men se SD hatet bla här inne och i andra trådar. Klart MP är det parti som är minst önskvärt, det säger sig själv. Alliansen är inte så förtjusta i MP och folkets väljare har inte gett dem så många röster. 

Även Göran Persson S sa dem fått för många ministerposter.
    jag anser att MP och SD är motpolerna till varandra.

Sedan anser jag att man ska komma med förslag hur kostnader och akuta problem ska lösas, inte bara paj-kastning och anklagelser och egna åsikter om andra som duggar allt för tätt, det leder ingen vart. Och folket, väljarna har tröttnat på det. 
  • Anders2015
    Solidaritet skrev 2015-05-15 10:15:55 följande:
    Håller du inte med i vissa frågor i andra partier då?

Förstår inte meningsbyggnaden i det andra stycket, så jag kan inte bemöta det. 

Att miljöpartiet är det parti som är minst önskvärt säger inte sig självt, det är din åsikt. Jag ser det som projicering.

Vad Göran Persson tycker ser jag inte som relevant alls. 

På vilket sätt är SD och miljöpartiet motpoler? Förklara. 

Absolut ska problem få konkreta lösningar. Att blåsa upp kostnader och påstå att alla Sveriges problem beror på invandring är inte att komma med konkreta lösningar. Att analysera hur integrationen (inte) fungerar i dag, och komma med förslag på lösningar skulle vara konkret. Det gör inte SD. "Hjälp på plats" är ett tomt uttalande vilket syftar på att människor som inte är rabiata rasister ska lockas till partiet.

Mattias Karlsson har sagt det väldigt tydligt: "Jag har inte offrat 16 år av blod, svett och tårar för att tillbringa min politiska framtid på en ändlös ökenvandring kring 4%-spärren tillsammans med en skock halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män (eller kvinnor för den delen) med Napoleon-komplex?.

www.dn.se/nyheter/politik/sd-gruppledaren-finns-sdu-samrore-med-fascism-och-nazism/

Även om han här försöker påskina en skillnad mellan de unga nazisterna i SDU och de vuxna nazisterna i SD som inte finns, så är det uppenbart att anledningen till att SD försöker att lägga dimridåer kring antidemokratin, rasismen och ojämställdheten i partiets politik, så handlar det om att uttalad nazism leder till ett lägre väljarstöd. SD är pragmatiska. 

En kan undra vilken skillnad som föreligger mellan vuxna idioter som anser att invandrare är parasiter, dinerar med kända nazister och "halfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män". Som två blåbär tycker jag. 
    Solidaritet skrev 2015-05-15 10:15:55 följande:
    Håller du inte med i vissa frågor i andra partier då?

Förstår inte meningsbyggnaden i det andra stycket, så jag kan inte bemöta det. 

Att miljöpartiet är det parti som är minst önskvärt säger inte sig självt, det är din åsikt. Jag ser det som projicering.

Vad Göran Persson tycker ser jag inte som relevant alls. 

På vilket sätt är SD och miljöpartiet motpoler? Förklara. 

Absolut ska problem få konkreta lösningar. Att blåsa upp kostnader och påstå att alla Sveriges problem beror på invandring är inte att komma med konkreta lösningar. Att analysera hur integrationen (inte) fungerar i dag, och komma med förslag på lösningar skulle vara konkret. Det gör inte SD. "Hjälp på plats" är ett tomt uttalande vilket syftar på att människor som inte är rabiata rasister ska lockas till partiet.

Mattias Karlsson har sagt det väldigt tydligt: "Jag har inte offrat 16 år av blod, svett och tårar för att tillbringa min politiska framtid på en ändlös ökenvandring kring 4%-spärren tillsammans med en skock halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män (eller kvinnor för den delen) med Napoleon-komplex?.

www.dn.se/nyheter/politik/sd-gruppledaren-finns-sdu-samrore-med-fascism-och-nazism/

Även om han här försöker påskina en skillnad mellan de unga nazisterna i SDU och de vuxna nazisterna i SD som inte finns, så är det uppenbart att anledningen till att SD försöker att lägga dimridåer kring antidemokratin, rasismen och ojämställdheten i partiets politik, så handlar det om att uttalad nazism leder till ett lägre väljarstöd. SD är pragmatiska. 

En kan undra vilken skillnad som föreligger mellan vuxna idioter som anser att invandrare är parasiter, dinerar med kända nazister och "halfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män". Som två blåbär tycker jag. 
    Dem flesta som vill minska invandringen tycker absolut inte illa om invandrare det är det som smutskastar debatten. Gällande motpolen det får du själv fatta dig en uppfattning om. Gällande Göran P åsikt är bara ett ex på att det finns många som motsäger sig MP politik.

Sedan allt det andra får du själv stå, menar att det bara är arga unga män, självrättfärdiga osv det får du stå för, tror inte dem flesta delar din åsikt där tyvärr.
  • Anders2015
    themia skrev 2015-05-15 23:21:22 följande:
    Jag har ingen särskild åsikt om Bertil Torekull men jag anser att det är varje människas rätt att bosätta sig där hen kan försörja sig.

Jorden tillhör alla och nationsgränser är konstruerade och i historiskt perspektiv tillfälliga
    Du håller alltså inte med Bertil Torekull fullt ut eller jag kanske missuppfattar ditt svar?.

Med ditt svar menar du att alla har rätt att komma till Sverige och ta emot bidrag?
  • Anders2015
    themia skrev 2015-05-16 16:20:12 följande:
    Eftersom du tycks ha problem med läsförståelsen, så upprepar jag:

Jag har ingen särskild åsikt om Bertil Torekull men jag anser att det är varje människas rätt att bosätta sig där hen kan försörja sig.

Varför tror du att alla vill komma till Sverige?
    Läste det tidigare att du inte hade någon särskild åsikt gällande Bertil Torekull. (MP) Och jag tolkar det som du inte håller med Bertil, problem med läsförståelse eller tolknings svårigheter det får du tycka hur du vill om givetvis.

Det är svårt att ha en särskild åsikt gällande Bertil Torekull (MP) uttalande gällande flykting politiken.

I påskdagens Expressen går han mot partilinjen och förespråkar ett "undantagstillstånd i flyktingfrågan". Han vill "tillfälligt stoppa invandringen och ta en paus för att tänka över systemet."

Bertil Torekull anser att "höga beslutsfattares upprepade visioner om invandringens långsiktiga betydelse" inte syns i rader av småkommuner. Där, menar Torekull, syns i stället resultatet av "en havererad immigration".

Han tar också spjärn i "vanligt folk" som han uppger tycker att det är "horribelt att man i riksdagen inte ens vågar snacka med det parti, Sverigedemokraterna, som är mest kritiskt i frågan".

• Anders2015
    themia skrev 2015-05-16 19:26:49 följande:
    Att man inte "vågar" prata med SD stämmer såklart inte.

Det är bara så meningslöst att diskutera med ett parti som bara har en enda idé, och bara kan tänka sig en enda lösning på alla problem, och som bara kan se en enda möjlig väg till utveckling.
    Även inom MP och regeringen finns det olika åsikter (Bertil Torekull MP) och alla med andra åsikter olikt sin egen kanske inte behöver vara rasist, Moderat eller SD:are dem kan även vara Miljöpartist eller Socialdemokrat. Klart invandrar frågan måste tas upp till ytan det är det enda raka. Folket vill det, och sakta men säkert börjar allt fler politiker inse det?.

• Anders2015
    Aqt skrev 2015-05-16 21:44:14 följande:

Att migrationsverket begärt 157 miljarder kr för att klara deras verksamhet p.g.a ökad invandring bör vara en stor fråga, men som vanligt är det för känsligt att ifrågasätta.

Politikerna vill inte erkänna att det påverkar resurser till kärnvälfärden negativt och bl.a ger sämre reformutrymme för de 215000 fattigpensionärerna vi har i Sverige idag, eller den dåliga skolan.

Vi har samtidigt topp 5 i världens högsta skattetryck, 7 % över OECD och väntar nu ytterligare skattehöjningar, men pengarna räcker inte iallafall för att satsa på skola, bostäder och upprustning av infrastruktur.

SD har ju tyvärr rätt i att invandringen kostar och minskar reformutrymmet för välfärdssatsningar.

Sedan kan man tycka det är rätt eller fel iallafall, men lögnen att det inte kostar är ohederligt.

Historiskt har antal invandrartäta utanförskapsområden växt från 3 st början av 90 talet till närmare 200 st idag, det bor mer än 500000 människor där och arbetslöshet och skolresultat har anmärkningsvärt dåliga värden.

Och nu kommer mer än 400000 invandrare till inom bara några få år.

Det kan inte gå annat än åt helvete, tyvärr.

Även Bertil Torekull MP delar delvis din åsikt, trots att han får hårt motstånd från egna partiet, men han utesluts inte. Frågan måste vågas tas upp på allvar, det är bra för alla trots åsikt och framför allt för Sveriges ekonomi och politikers trovärdighet.

Se artikel nedan av Bertil Torekull MP

www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/
  • Anders2015
    Sverige har en bit kvar till de övriga Nordiska länderna i en mer balanserad flykting politik och det är bevisligen inte bara SD:are eller Moderater som tycker utan även andra politiker. Att allt fler börjar acceptera SD det ser vi i väljarstöd, opinionsundersökningar det är ren fakta.

Bidrag med kostnader skjuter i höjden och vi tappar i mark när det gäller skola,äldreomsorg,rättsväsende osv det är åxå faktum, vi hinner inte med, vi har inte råd vi är överhettade av akuta problem. 

Svenska folket vill ha raka rör helt enkelt, fram med kostnaderna i debatter och hur dem ska betalas, paj-kastning har folket genomskådat och tröttnat på fullkomligt.

Tar pengarna slut vilka ska vi hjälpa då? Ibland behöver man kylas av för att få en inblick i kostnader och problem. Det är vad Sverige behöver just nu, jag tror en stor del av svenska folket delar den åsikten.

• Anders2015
    FDFMGA skrev 2015-05-17 14:09:19 följande:
    Tyvärr tror jag inte vi kommer att få se den utvecklingen.

Norge är väl en smula speciellt och den enda mänskliga katastrof som verkligen skulle uppröra norrmännen vore väl om de inte tog flest guld vid skid-VM.

Och i EU - nja jag tror att länder som Storbritannien, Ungern, Danmark och Finland har ett större intresse av att solstolarna vid Medelhavets stränder är bekväma och fördelas rättvist än att ge skydd till dem som drunknar lite länge ut på havet.
    Allt större delen av svenska folket,väljarna vill se den utvecklingen (minska invandringen) och jag tror allt fler partier börjar inse det.Att ta upp både Norge och guld i skidor som att ta Ungern, Storbritannien, Danmark och Finland och solstolar tycker jag bara är trams och det medför inget i debatten kring Sveriges generösa invandrar politik.

Tvärtom anser jag att vi bör lyssna till de övriga Nordiska länderna, kanske bjuda in dem i debatt och öppna upp lite. Dem är ändå våra grannar. 

Bertil Torekull MP blev inte kallad för främlingsfientlig när han säger att Sverige bör stoppa invandringen för det håller inte helt enkelt inte med den generösa flyktingpolitiken. Men det blev ramaskri bland många inom MP när Bertil uttalade sig.

Raka rör är vad svenska folket vill höra, fram med korten på bordet i debatter, kostnader ska fram och hur dem ska betalas det tror jag skattebetalarna vill veta.

• Anders2015
    themia skrev 2015-05-17 18:10:14 följande:
    Apropå "raka rör".

Är det ok avvisa en asylsökande utan att undersöka dennes skäl?
    Ja eller nej!

Gällande vad folket vill höra  (raka rör) menade jag vad kostnaderna är för invandringen och hur den ska betalas, 

Gällande din fråga den kan jag ej svara på, många faktorer påverkar.Men har man mindre antal asylsökanden blir det klart enklare att utreda, nu är det överhettat på alla sätt.

2014 var det ca 81000 en ökning med ca 27000 från 2013.

2015 blir det ca 100000.

Migrationsverket har enbart kostnader på 157 miljarder. 
  • Anders2015
    nihka skrev 2015-05-17 22:53:45 följande:
    Han är alldeles för upptagen med att låtsas att han är "hela svenska folket" och bestämma sig för vad vi vill.
    Jag är nog inte hela svenska folket och låtsas inte heller

lägger in det här:

Men väljarna är 
    delade om hur Sverigedemokraterna ska hanteras. DN/Ipsos mätning visar att 46 procent av väljarna vill att andra partier i riksdagen ska samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där de har liknande uppfattning. 41 procent tycker att man ska göra allt för att minska SD:s inflytande.

www.dn.se/nyheter/politik/valjarstodet-for-att-isolera-sd-luckras-upp/
  • Anders2015
    themia skrev 2015-05-17 22:33:08 följande:
    Ynkligt att du inte kan svara på en så enkel fråga.
    Jag svarade på din fråga.  Att avvisa asylsökande utan skäl sysslar inte Migrationsverket med, men skäl kan tolkas olika. Därför kan jag inte svara på den frågan. Men jag är övertygad att fel begås, dem har rätt många fall att granska. 

Vet inte vart du vill komma med frågan?. Men dem flesta är överens om att alla ska behandlas lika, men ibland kan orättvisor ske av förklarliga skäl tyvärr.

• Anders2015
    themia skrev 2015-05-18 10:33:17 följande:
    OK, då kan jag bara tolka ditt svar som att du tycker att det är ok att vi tar emot alla asylsökande som kommer hit, för att utreda deras asylskäl.

I så fall är vi överens, även jag inte riktigt tror på det. Men du kan ju övertyga mig.
    Jag är för en minskning av invandringen. Anser att de akuta problem bör ses över lika gäller kostnader.
    Ex åter Bertil Torekull MP och hans uttalande i Expressen, det skapade tumult inom partiet (MP). Men han fick stanna kvar inom partiet.

www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/

Och i vissa frågor håller jag med SD, och till viss del deras invandra politik, och anser att man bör prata med SD och föra en diskussion. 

Lika uppenbart är att jag har MP på sista plats, det är det parti jag gillar absolut minst. Jag röstade inte på SD i valet 2014. Men hyser inget agg mot dem som röstade på SD.

Jag har inget emot invandrare, men är emot Sveriges generösa invandrar politik, då jag anser att den är orimligt  hög för tillfället och vi får allt mer akuta problem och kostnader som skjuter i höjden.

Ett faktum är att SD växer som parti och jag tror dem kommer att växa mer?. Dem tar väljare från Bla Moderaterna men tror även att dem kommer att ta väljare från bla Socialdemokraterna. Sedan håller jag med Göran Persson att det var fel av Stefan Löfven att ge MP sex ministerposter, och dem borde inte fått mer än tre ministerposter. Och jag tror en bidragande orsak till Socialdemokraternas ras beror på Stefan Löfven i sig och deras breda samarbete med MP.

Jag anser att man bör se till de övriga Nordiska länders politik och våga ta diskussionen, vilja ta diskussionen med dem som inte har samma åsikt som en Anser att Sverige har hamnat lite fel på vägen.
    själv. Att bjuda in Nordiska politiker till debatt kanske skulle vara en bra ide?. 
  • Anders2015

Klart samarbetet med SD kommer att öka, Allians partierna kommer inte låta detta fortlöpa, Våra granländer, Norge,Finland, Danmark lyssnar på deras väljare och olika partier och det skapar ett större lugn och en klart mer balanserad ekonomisk politik.

Radar paret Romson/Löfven  breda samarbete tappar allt mer i förtroende. Miljöpartiet är rent av skadligt för Sverige och MP sitter i en regering med sex ministerposter, det lilla partiet (mp) fick mycket att säga till om.

Allt fler vill samarbeta med SD, man kan inte blunda för trycket och missnöjet bland skattebetalarna, då lär S hamna under 20% snart och SD över 20% och passera S.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20738239.ab

www.ipsos.se/150505-Valjarna-om-samarbete-med-Sverigedemokraterna-i-riksdagen

www.aftonbladet.se/nyheter/article20952190.ab

Svar på tråden Varför hatar folk SD?