• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • o lyckan
    nihka skrev 2013-12-28 20:29:44 följande:
    Frågeställningen säger allt: Inte "Hatar folk SD?" utan "Varför hatar folk SD?" Man utgår från att folk hatar SD och vill nu bara att de många orsakerna ska klargöras.  
    Folk utgår enbart utifrån det "uppenbara" och sedan klagar resten som inte håller med. Olyckligt.
    Lyckan är är när o:et kommer först
  • o lyckan
    UPPERCASE skrev 2013-12-28 20:24:01 följande:
    Om vi ska vända på debatten ett ögonblick. 

Och anta att SD är nazister i förklädnad... 

Så kan man ha följande historik i bakhuvudet. Hitler dödade ca 12 miljoner människor under hans styre.

Vänsterpartiet då (Som tidigare även kallade sig Kommunisterna) har bla Stalin som förebild som under hans styre dödade ca 20 miljoner. 
    Ska vi sparka ut vänsterpartiet också?
    Människan har mördat andra människor både till vänster och höger genom historien, men den som hakar upp sig för mycket på det förflutna har heller ingen möjlig att ta sig framåt.

Det gäller att kunna resonera med motsåndaren, inte att bevara stoltheten till vilket pris som helst.! Den som är villig att förhandla är är vare sig en vinnare eller förlorare i längden, enbart ett bevis på att olika åsikter kan mötas  med respekt och även låta majoriteten styra riktningen...
  • nihka
    Naranjos skrev 2013-12-25 14:02:56 följande:
    Fortfarande...
    Eller med lite verklighetsbaserat tänk bli hela sagan just en saga eftersom asylsökande inte kan lämna landet och asylsökande som beviljats PUT slående ofta inte har något pass eller ens främlingspass vilket om man kommer  fråga för ett brukar ta lååång tid att få. Så nej, det dimper inte ner någon i 9c som hastigt och lustigt ska med på någon skolresa.

Och skolresor ska bekostas av skolan. Fickpengar däremot kan man baka ihop mm mm till.

Senmoralen är att en del snackar en jävla massa skit.
  • o lyckan
    nihka skrev 2013-12-28 20:57:45 följande:
    Eller med lite verklighetsbaserat tänk bli hela sagan just en saga eftersom asylsökande inte kan lämna landet och asylsökande som beviljats PUT slående ofta inte har något pass eller ens främlingspass vilket om man kommer  fråga för ett brukar ta lååång tid att få. Så nej, det dimper inte ner någon i 9c som hastigt och lustigt ska med på någon skolresa.

Och skolresor ska bekostas av skolan. Fickpengar däremot kan man baka ihop mm mm till.

Senmoralen är att en del snackar en jävla massa skit.
    Tillräckligt mycket skit för att utgiften till skolutflykten räknas som fickpeng idag...
  • UPPERCASE
    o lyckan skrev 2013-12-28 20:48:39 följande:
    Människan har mördat andra människor både till vänster och höger genom historien, men den som hakar upp sig för mycket på det förflutna har heller ingen möjlig att ta sig framåt.

Det gäller att kunna resonera med motsåndaren, inte att bevara stoltheten till vilket pris som helst.! Den som är villig att förhandla är är vare sig en vinnare eller förlorare i längden, enbart ett bevis på att olika åsikter kan mötas  med respekt och även låta majoriteten styra riktningen...
    Precis min poäng med inlägget.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • o lyckan
    UPPERCASE skrev 2013-12-28 23:16:42 följande:
    Precis min poäng med inlägget.
    Du menar att du är öppen för en kram? Kom då din jävel! Flört

">

• Orcha
    UPPERCASE skrev 2013-12-28 10:30:27 följande:
    Jag har inte problem med att att du har svårt att skilja på trådar och trådar nej. Det är snarare ditt problem, jag tror däremot inte du ska gå in i en tråd och tro att du har auktoritet och bestämma vad som ska skrivas på det här forumet enbart för du bestämt vad andra ska göra när de har julledigt. 
    Huh?

Jag skriver utifrån vad jag tycker om ämnet och om det inte passar dina åsikter så är väl det kanske too bad. Men det är inte ett påhopp på dig och dina åsikter.
    Du däremot är rätt så otrevlig i din ton mot mig och där blir jag lite fundersam över motivet?

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • UPPERCASE
    Orcha skrev 2013-12-28 23:37:58 följande:
    Huh?

Jag skriver utifrån vad jag tycker om ämnet och om det inte passar dina åsikter så är väl det kanske too bad. Men det är inte ett påhopp på dig och dina åsikter.
    Du däremot är rätt så otrevlig i din ton mot mig och där blir jag lite fundersam över motivet?

Och jag skriver vad jag tycker om ämnet. Du kommer in i en tråd du inte visat dig i tidigare och stipulerar att ingen ska skriva mer eftersom du är trött på ämnet. 

Jag tar det inte som ett påhopp på mig eller mina åsikter, jag tar det som ett påhopp på debatten. 

Är det att vara otrevlig att ifrågasätta varför du anser dig ha rätt att bestämma i vilka trådar det skrivs på det här forumet? Något annat motiv finns inte, allt cirkulerar som sagt inte kring dig på den här sidan.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Och så kommer man in och redan har ett par nya alias dykt upp.

Varför inte bara ta hinten och sluta omregga dig/er hela jävla tiden?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • o lyckan
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-29 00:07:46 följande:
    Och så kommer man in och redan har ett par nya alias dykt upp.

Varför inte bara ta hinten och sluta omregga dig/er hela jävla tiden?
    Därför att du är felet.

/ ArgaKillen
Svar på tråden Varför hatar folk SD?